Ga naar inhoud


Golf-Channel in Frankrijk via NLD'se Canal-reciever


Gast Frah5

Aanbevolen berichten

Hi ,

 

Ik woon al een tijdje in Frankrijk en ben daar in het bezit van een Franse TNT-decoder voor de (gratis) Franse zenders en een CD (Canal Digitaal)-decoder met een basisabonnement voor de Nederlandse zenders. 

 

Nu wil ik graag naar (live) golfwedstrijden kijken, maar bij voorkeur met Engels (of Nederlands) commentaar. Bij CD moet je meteen een heel sport1-pakket nemen om golf te kunnen kijken ook al interesseert de rest je matig of niet en dat maakt het golf-kijken (onnodig) duur. 

 

Als mijn huidige informatie klopt, kan ik via mijn Franse decoder (zonder extra abonnement !) de Franse versie van NBC Golf Channel ontvangen voor ongeveer € 6/pm. Dat lijkt me op zich in orde, maar eerlijk gezegd heb ik bij een golfwedstrijd toch heel graag Engelstalig (of anders Nederlands) commentaar.

 

Na diverse pogingen via hun website, twitter en zelfs Facebook heb ik eindelijk een antwoord van de Franse vertegenwoordigers van NBC-GolfChannel weten los te peuteren. Engels commentaar is volgens hen in Frankrijk is volgens niet mogelijk.

 

Ergo, weet iemand of er een "live" golfzender (NBC of andere Engels/Nederlandstalig) te ontvangen is via de CD decoder, waar je alleen voor betaald en niet voor een ongewenst extra sportpakket/abonnement ?

 

Misschien zijn er op dit forum andere in Frankrijk wonende expats die dit probleem al 'via de Franse TNT-decoder) hebben getackeld ?

 

Ik hoor het graag,

 

Mvgr 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je een kennis hebt in Tsjechië dan zou je via hem of haar kunnen proberen een Skylink smart card te regelen met het Pakket Flexi 7. Daar zit het Golfkanaal bij in zie http://www.skylink.cz/prehled-balicku/flexi-7#tabMenu

De kosten zijn 269 Kronen (ongeveer € 11).

Het Golf Channel zit dan op Astra 3 (23.5 oost). Geluid uiteraard in het Tsjechisch, maar bij Kingofsat staat als geluidskanaal ook aangegeven qaa, geen idee wat dat betekent.

 

Zie http://nl.kingofsat.net/find.php?question=golf&Submit=Zap voor alle aanbieders van Golf Channel.

Met Engels zijn dat er helaas maar weinig. Zo snel zie ik alleen Movistar uit Spanje. Ongetwijfeld ook een heel gedoe om aan zo'n kaartje te komen, los van de kosten.

 

Lees overigens net in een ander topic dat bij CD inmiddels het familiepakket volstaat

om naar golf te kunnen kijken. Als je je huidige basisabonnement upgrade ben je denk ik klaar.

Vandaag is er een nieuwe fastscan lijst beschikbaar gekomen.

De zender "Ziggo Sport Golf"is nu met een HD familie pakket te bekijken.

Bron: https://www.sat4all.com/forums/topic/350108-nieuwe-fastscanlijst/?do=findComment&comment=2344304

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Prawo,

 

Via CanalDigitaal heb ik begin vorige maand vernomen dat je naast je basisabonnement, het GolfChannel kan ontvangen, maar alleen als je het hele Sport1HD-pakket neemt. Ik zit op de rest van de sport niet te wachten, en vind de € 13,95/PM extra, wel wat veel  !

 

Ik weet niet of je het GolfChannel per se via een provider (met basisabonnement) moet ontvangen of zou dat ook rechtstreeks kunnen, met een eigen smartcard ?

 

De qaa waar je over spreekt Is een taalcode uit het ISO-systeem en wordt gebruikt als taalcode voor "lokaal gebruik". Omdat er verder als "ontvangst gebied" Europa staat, zou dat dan kunnen betekenen dat je (per land ?) de taal zou kunnen kiezen ?

 
aangepast door Frah5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Moonchild,

 

Zoals gezegd woon ik in Frankrijk. Het zal je derhalve niet verbazen dat ze op de golfclub waar ik speel, naar het golfen kijken met.. Inderdaad, Frans commentaar. Ik wil zoals gezegd liever Engels (of Nederlands) commentaar.

 

Daarbij, als ik golf kijk, lig ik meestal onderuit gezakt op de bank met mijn voeten op tafel. Dat vinden ze op de golfclub waar ik speel, niet "comme il faut..." ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ritselaar, Ik kom wellicht (een beetje ?) suf over, maar begrijp ik goed dat je met een Canal Digitaal Family-Abonnement naar Ziggo Sport Golf kijkt ? 

 

Moet ik die zender handmatig instellen ? Hoe doe ik dat ? En ga er in je reactie vanuit dat mijn kennis nauwelijks verder gaat dan weten hoe de TV aan en uit gaat... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het simpelst?

Bel CD.

Zeg dat je wilt overstappen van je basispakket naar het family pakket en dat je je voor twee jaar wilt vastleggen. Wellicht krijg je hun tuner zonder extra kosten in bruikleen.

Die sluit je aan en als je nu al CD ontvangt krijg je je Golfkanaal.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Slimme marketing van CD. Golfers hebben vaak best wel wat geld te missen.

 

Dan neem je dat pakket zou ik zeggen. Dat is € 12 meer dan je huidige pakket nu kost, zie http://www.canaldigitaal.nl/televisie/ (en dus niet de € 13,95 waar je eerder over sprak). Lijkt me minder dan een green fee (of hoe dat ook mag heten).

 

Overigens strookt een en ander niet met de proef op de som van Ritselaar.

 

Ik heb Family-pakket en even gezapt en kan kijken naar Ziggo Sport Golf  (astra 3, 12.129MHz V)

Ik heb geen extra abonnement op sport en/of film.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een wijze man zei eens; "het is niet moeilijk om rijk te worden, het is moeilijk om rijk te blijven." 

 

Uiteraard klopt dat niet, want rijk worden is mij nog steeds niet gelukt, terwijl ik er al zo lang zo enorm mijn best voor doe ! ;-)

 

De € 13,95 was het bedrag dat ik van @WebCareCD opkreeg voor het Sport1pakket. 

 

We zullen beter geen "slapende honden wakker maken " bij CD, over de ontvangst van Ziggo-golf door ritselaar, want dan zal het wel snel voorbij zijn.

 

Het is me verder wel duidelijk, of geld gegeven of geen golf. ZO wordt ik nooit rijk ! Misschien de Kerstman/vrouw eens lief aankijken... 

 

Bedankt voor alle info en reacties. Als ik een besluit neem, kom ik dat hier nog wel melden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...