Portuuno Geplaatst: 2 december 2015 Geplaatst: 2 december 2015 Heb een Unootje dat draait als een tierelier onder VTi 9, 3 enkele lnb's en er zit een cd kaart in. Sinds kort weet ik dat in de moderne tv's ook tuners zitten en mogelijkheden om een kaart te plaatsen. Wat is daar het doel van en eventueel de mogelijkheden? Woon ver in het zuiden, dus geen kabel tv etc. etc. Alleen schotel. Wil een 4K aanschaffen, heb ik dan nog iets aan de Uno, slaapkamer, of? Is voor een 4K twee kabels nodig? Wie heeft even tijd voor een simpele uitleg aub?
Tonskidutch Geplaatst: 5 december 2015 Geplaatst: 5 december 2015 (aangepast) In de TV's zitten zogenaamde combo of tripletuners opdat ze geschikt zijn voor elke situatie tuner voor dvb-c (dus digitaal kabel ontvangst / aansluiting alsook het oude analoog ) tuner voor dvb-t (dus digitaal terrestrisch ontvangst) tuner voor dvb-s (dus digitale satelliet ontvangst) je kunt er wel maar een tegelijk gebruiken! Nu zijn die TV's dus in veel gevallen ook voorzien van een CI sleuf en daarmee geschikt voor de CI-CAM = Common Interface Conditional Acces Module met een geldige paytv kaart de decodeer voorwaarde, simpelgezegd en ja dus je kunt ook in het verre buitenland satelliet TV met de smartcard of Paytv kaart kijken op enkel je TV Ware het niet, dat de meeste satelliet TV providers af willen van vrije keuze van ontvangers en de kaart enkel nog met hun decoder koppelen. Niet voor alle Aanbieders overigens maar wel steeds meer TV aanbieders (= TV providers) De vraag of je een VU+ SOLO 4K moet aanschaffen, is een persoonlijke en ten dele een luxe probleem. Daar er nog bitter weinig aanbod is op Satelliet en of Kabel, zul je nog wat moeten wachten. Of externe 4k films moeten afspelen (de VU+ is namelijk ook Mediaspeler naast een ontvanger) de Uno blijf je gewoon gebruiken voor wat hij kan, dat is evident 5 december 2015 aangepast door Tonskidutch Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Moderator ceesv Geplaatst: 5 december 2015 Moderator Geplaatst: 5 december 2015 Voor kijken in de woonkamer en slaapkamer heb je 2 antenne kabels ndig. Wil je in de woonkamer ook opnemen is e in de woonkamer nog een extra antennekabel nodig. Ik heb een Vu+ Solo 4k, en kan een aantal experimentele UHD zenders ontvangen. Heb je een schotelinstallatie met meer satelliet posities kan je ook af en toe sport en evenementen in UHD ontvangen. De UHD ontvanger geeft ook een duidelijk mooiere HD beeldweergave. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 5 december 2015 Geplaatst: 5 december 2015 V.... De UHD ontvanger geeft ook een duidelijk mooiere HD beeldweergave. Dat wel natuurlijk, daarom zou ik hem ook aanschaffen afgezien van de Conditional Access Problematiek. Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Portuuno Geplaatst: 5 december 2015 Auteur Geplaatst: 5 december 2015 Tonski en Cees bedankt voor het anwoord. Dat van die 3 kabels begrijp ik niet ben ik bang.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 december 2015 Moderator Geplaatst: 5 december 2015 Wanneer je een ontvanger mer een ingebouwde 2e tuner hebt voor het separaat opnemen van een programma en tegelijk kijken naar een ander programma, heb je voor elk programma een eigen antenne kabel nodig. De satellietband is verdeeld in 4 kwadranten, en je kan per kabel maar een kwadrant tegelijk doorgeven. Voor je slaapkamer heb je een 3e kabel nodig. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Portuuno Geplaatst: 6 december 2015 Auteur Geplaatst: 6 december 2015 Dank je Cees. Ik heb nu een diseqc switch met 4 ingangen en 1 uitgang naar de Vu. Houdt wat je hierboven hebt geschreven in, dat ik 3 van die switches moet hebben? En dan ook lnb's met 3 uitgangen? Soms lees ik wel eens over een Vu met een kaart bijv. in de slaapkamer en draadloos. Of zie ik dat verkeerd.?
Moderator ceesv Geplaatst: 6 december 2015 Moderator Geplaatst: 6 december 2015 Je hebt Quad LNB's nodig, LNB's met 4 uitgangen. Die sluit je aan op 3 diseq schakelaars waarvan 2 via 2 kabels naar de huiskamer gaan en een diseqc switch met een kabel naar de slaapkamer. Voor de decodering kan je een verbinding tussen de 2 ontvangers tot stand brengen om intern je abonnement te delen. Dit laatste, dat delen van je kaartje is niet toekomst zeker. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Portuuno Geplaatst: 6 december 2015 Auteur Geplaatst: 6 december 2015 Begin het te snappen, ik heb genoeg aan 3 sats, dan zijn lnb's met 3 uitgangen ook goed? Heb nog een tweede kaart liggen, dus dat zou moeten werken? Voorbaat vriendelijk dank.
Moderator ceesv Geplaatst: 6 december 2015 Moderator Geplaatst: 6 december 2015 LNB's met drie uitgangen kan je ook gebruiken. Alleen worden die niet verkocht! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Portuuno Geplaatst: 6 december 2015 Auteur Geplaatst: 6 december 2015 LNB's met drie uitgangen kan je ook gebruiken. Alleen worden die niet verkocht! Hi, hi.
Sprietje Geplaatst: 6 december 2015 Geplaatst: 6 december 2015 Deze heeft 3 aansluitingen En die worden ook verkocht
Moderator ceesv Geplaatst: 6 december 2015 Moderator Geplaatst: 6 december 2015 Weer wat geleerd. Of is de 3e aansluiting een ingang voor terrestrial signals? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen