Ga naar inhoud


Keuze gaat triax110 worden.


Stinger
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Ik heb er 3 twin lnb opgezet en 1 octo, ga als  de tijd het toelaat vandaag de schotel afstellen, ben erg benieuwd naar het resultaat

Nu eerst nog de tuner(s) uitkiezen wil een ontvanger met 4 tuners erin en een twin euze is wel lastig maar zal er wel uitkomen. Uiteindelijk gaan ook de financien meespelen. Ik gebruik voor het afstellen een oude dm800 daar zal het wel meelukken denk ik.

aangepast door Stinger

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo de eerste triax staat en is afgesteld.

Heb een gat gegraven paal eringezet en waterpas gefixeerd, vervolgens beton gestort en dit laten uitharden.

Vervolgens schotel geplaatst en volgens advies van Sprietje gemonteerd en afgesteld.

Ontvangst en beeld is nu prima. te noemen.

Volgende week gaan we de tweede doen en hopelijk met hetzelfde snelle resultaat.

Schoonzoon en dochter hebben gekozen voor de Gigablue tuners ik zelf heb nog geen keuze dus oude dm moet nog even zijn best doen.

Ik twijfel nog tussen een dreambox7080 met 3 sattuners of de gigablue quad met 4 tuners, een ding is zeker een enorm prijsverschil dus dat is stevig overdenken waard.

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gaan voor de dm7080, deze is wel duurder maar de kwaliteit ook veel beter. Gigablue ontvangers schijnen ook heel goed te zijn en zijn wat firmware identiek aan de dm ontvangers echter heb ik meer vertrouwen in de dm omdat ik ze al jaren probleemloos gebruik.

Een blijde en tevreden Gigablue Quad+ gebruiker met een triax88 met astra 1/3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zo de schotel is nu in bedrijf en geeft prima beeld. Alleen t.z.t. nog even finetunen want het is me nu te koud.

 

btw heb evenals de schoonzoon voor de Gigablue quad+ en de Gigablue ue+ gekozen.

Ik vond het prijsverschil t.o.v. de Dream modellen wel erg hoog.

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, kijk eens aan. Als je de schuinte en de afstanden goed hebt staan, is het alleen maar een kwestie van de schotel optimaal uitrichten op de Astra 19,2 of 23,5. Bij een Triax 110 kan dat op beide en dan wel heel erg goed je best doen en geen procentje signaalkwaliteit laten liggen. De andere lnb's staan dan ook goed.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben hem max op 19.2 uitgericht willen hem nog fine tunen op alle sats. Doen we als het beter weer is, kijken of er meer uit te halen is maar ben zo al dik tevre.

Sprietje nogmaals veel dank.

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...