Ga naar inhoud


Slimste keuze: CanalDigitaal....


gerard227

Aanbevolen berichten

Hoe lossen ze dit (communicatie uitsturen) op voor hun Belgische klanten?

 

Via 'Mijn Canaldigitaal' gaat al niet omdat we niet geregistreerd raken.

Via post zitten ze met toeslag buitenlandse zending...

 

Via e-mail? Tja, tot op heden nog niet teveel mails van deze lui gekregen. Enkel bij het bestellen van de smartcard.

Worden wel brieven naar België verstuurd. Indien je iets aan je abonnement verandert (wat je vanuit België wel degelijk via email kan) wordt dit schriftelijk door CD bevestigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kijk, er komt wat meer duidelijkheid over de abonnementsverhogong van CanalDigitaal

CanalDigitaal Satelliet schrijft:

Elke klant die te maken krijgt met een prijswijziging van het afgenomen pakket krijgt hierover persoonlijk bericht zonder daar zelf actie voor te ondernemen.

Dit geldt overigens niet voor onze klanten die een Basis of een Familie pakket hebben, die hebben in het afgelopen jaar een prijswijziging gekregen, gelijktijdig met het toevoegen van de Nederlandse zenders in HD.

Wat betreft de nieuwe prijs voor de 2de of 3de kaart, dit is alleen voor nieuw af te sluiten contracten.


Ik mag hieruit denk ik de conclusie trekken dat de mensen die afgelopen jaar een Basis of Familie-pakket hadden zonder HD en verplicht waren €3,- per maand meer te gaan betalen omdat zij toen ook NPO 1, 2, en 3, RTL4, 5 en 7, SBS6 en Net5 in HD konden bekijken, geen abonnementsverhoging krijgen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wordt duurder, dit ook dankzij allerlei nieuwe vormen van tax en belastingen.

Maar komende van zwart/wit tv, met ruis bij bepaalde zenders, ben ik tevreden met de filmzenders van CD, ook al is er maar één in HD, voor 13,95€/maand (onder voorbehoud van fouten en/of promoties).

Wil ik meer hd filmzenders, dan moet ik naar telenet, waar ik 24,95€ betaal.

Krijg wel meer zenders, maar wat ben je er mee, als je ze nooit ziet en eigenlijk FTV hoort te zijn, omdat ze om de 7 minuten janken om dit,dat of deze goede doel te steunen, en elvendertig keren te herhalen, wat je vanavond en morgen ziet.

Om film materiaal legaal te zien, weet ik wel wie te kiezen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je je abonnement ook vanuit het buitenland kunt afsluiten en in een land woont met een lager btw tarief dan het Nederlandse, rekent CD dan een lagere abonnementsprijs?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is een wettelijke verplichting

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt tijd dat DVB-T2 in de lucht komt en alle TV kanalen net als bij de radio geveild worden en vrij te ontvangen zijn, ik denk dat menig aanbieder snel met aanvullende producten moeten komen, het meer van het internet moet hebben en een beetje telefonie.

 

Waarom radio frequenties wel veilen en TV frequenties niet?!

 

In 2017 zal er veel meer duidelijkheid gaan komen, veel mensen hebben al genoeg aan de publieke omroepen, dus nog wat vrij te ontvangen kanalen uit Engeland via de schotel erbij en je mist geen enkele Nederlandse commerciële zender meer.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je je abonnement ook vanuit het buitenland kunt afsluiten en in een land woont met een lager btw tarief dan het Nederlandse, rekent CD dan een lagere abonnementsprijs?

Nee, uiteraard niet, want je neemt het abonnement in Nederland, en zolang het aantal abonnees in dat bepaalde "buitenland" niet over een bepaalde drempel gekomen is, betaal je het tarief in het land waar je het abo afsluit.

 

Ik betaal voor telefoongesprekken die via dus.net (Duitsland) lopen, dan ook gewoon 19% btw. Op tijdschriften uit Duitsland betaal ik 7% btw...   

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer.

Ik dacht dat het met dergelijke abonnementen net zo zou kunnen gaan als bij aanbieders van VoIP telefonie.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is canal digitaal ook wettelijk verplicht om de klanten schriftelijk te informeren.

zo ja aangezien de klant alles aangetekend moet doen zouden zij dat dan ook doen. :grin:

Denk het niet. Op hun voorwaarden staan, dat iedere communicatie geldig is.

Maar in Belgie, heb je na een prijsstijging het recht zonder enige schadevergoeding op te zeggen. Hoe zit dit in nederland?

Moet CD de regels volgen in het land van de abonnee ( in mijn geval Belgie) of hun land?

Maar hier mogen ze nog mijn huiskamer met beeld voorzien.

Liever CD film1 met linux en maar 1 HD, dan 24,95 voor 5 HD met dichtgetimmerde bakken zonder backup mogelijkheden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar in België, heb je na een prijsstijging het recht zonder enige schadevergoeding op te zeggen. Hoe zit dit in Nederland?

Moet CD de regels volgen in het land van de abonnee ( in mijn geval België) of hun land?

 

Dat zijn Europese regels die elke EU lidstaat heeft moeten omzetten in eigen wetgeving.

Beter dan die EU regels mag altijd, slechter nooit.

 

Ook in NL kan iemand die het niet eens is met een eenzijdige aanpassing van de voorwaarden meteen opzeggen.

 

Wil je meepraten over je rechten in Europa dan kan dat in ieder geval tot zondag 6 december a.s.  zie https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/EUCitizenship

Een Nederlandse versie van de vragenlijst staat in een blok rechts.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...