Ga naar inhoud


Triax 110 cm draaibaar maken


alfred de witt

Aanbevolen berichten


nog nooit een polarmount voor een 110 triax gezien

als je die ken uithalen wil ik toch een foto ervan hier

 

zet je 110 triax op een stab h120 en je hebt een perfect draaibaar systeem

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog nooit een polarmount voor een 110 triax gezien

als je die ken uithalen wil ik toch een foto ervan hier

 

zet je 110 triax op een stab h120 en je hebt een perfect draaibaar systeem

 

Het is wel een oud topic maar toch.

Ik zou zeggen Google maar eens op "universele polarmount"

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/111130-universele-polarmount-op-schotel/?p=638789

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus nogmaals, ik zeg niet dat voor deze satellietontvanger een actuator een goede oplossing is maar als je geen rotor wilt hebben omdat je ervaring is dat daar te veel speling op komt of dat de motor het gewicht niet kan trekken, dan haal je de tandwielaandrijving uit de rotor, plaatst een klemarm op de as van de rotor en zet er een actuator aan. Dan gaat het ook.
 

post-60869-0-04542300-1449234292_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Sjaak, als je zelf niet kunt knutselen, dan zul je de spullen kant en klaar moeten kopen.

En die actuator bevestig je natuurlijk ook weer aan een arm die op de mast zit geklemd.

Dit is juist een forum voor doe het zelvers. Heb je twee linker handen, dan heeft CanalDigitaal daar een ander forum voor.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De opstelling van de schotel is aan de rand van een dorp en een enorme windvanger. Op dit moment is er een amiko 3800 diseqc motor maar deze trekt teveel mA. Ik ben huiverig voor een stab dat deze uiteindelijk de windbelasting niet overleeft vandaar mijn zoektocht naar een alternatief. Het blijft lastig om te kiezen tussen diseqc en polarmount. En ik weet dat je met een actuator een vbox nodig hebt om te sturen of een ontvanger met 36v output maar die zijn schaars.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier hangen 2 gibertini's 100 cm aan 2 stab motors en het ken hier ook behoorlijk waaien

maar nog geen probleem er mee gehad en een stab is zelfs al meer als 10 jaar oud en hij werkt nog als nieuw

allebei aangesloten aan een vu duo en nooit geen probleem gehad met stroomtekort

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

In theorie heeft Alfred gelijk: Er kan niks tippen aan de stormvastheid van een polarmount met actuator maar als meerdere de ervaring hebben dat een StabHH120 ook degelijk is dan zou ik dat ook wel geloven.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theoretisch ja, maar met een actuator heb je theoretisch ook minder draai bereik, met een Horizon to Horizon motor heb je een veel groter bereik en die is ook erg stormvast. ;)

 

Klopt, door obstakels kan ik nu maar ontvangen van ong. 30E tot 30W, maar als ik wel vrij zicht heb ben ik toch wel benieuwd naar zo'n H2H motor. Echter 120 cm is voor mij dan de minimale schotelmaat die ik wil.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...