Ga naar inhoud


Ik woon op adres dat niet bestaat.Welke gegevens worden gebruikt bij verzending?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

is er iemand (specifiek in België), die weet hoe een adres wordt gecontroleerd?

Ik doe de meeste aankopen via het net, en ik heb nu al 2 keer korte tijd meegemaakt, dat het pakket naar zender gaat, omdat adres afzender (ik dus) niet bestaat.

Maar ik vraag me af, of die personen, die de pakketten afleveren, of in de distributie diensten, hoe zij dat controleren?

Als je in een gps mijn adres intypt, zegt de ene bestaat niet, en de andere stuurt je halverwege de weg, waar geen huizen staan.

Alles moet snel gaan, en de bezorgers (die meestal geen Vlaams spreken), staan onder grote druk, dat ze de tijd niet meer hebben, om navraag te doen, waar dit nummer is.

In plaats, dat ze dan de chauffeur de mogelijkheid meegeeft, om de klant te bellen, blijkbaar niet of moeilijk.

Maar in korte tijd, moet ik dat al 2X meemaken, dat ik moet lezen adres onbestaande.

Ook bij mijn kameraad die veel besteld via het net, heb ik ook al dergelijke problemen moeten oplossen.

Daar is het wel juist volgens GPS.

Wie heeft daar ook nare ervaringen mee, en wil ze eens delen, zonder de reclame regels te overtreden, over dergelijke zaken?

Maar oude zegswijzen, zijn (vandaag ook al meegemaakt) niet voor de klucht uitgevonden.

Zo zie je maar dat haast en spoed zelden goed, weer juist is.

Kan weer gaan mailen en onderhandelen, in het land van verzending.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is dat niet op postcode en huisnummer?

maar erg secuur wordt er niet altijd gekeken.

ik krijg hier met enige regelmaat bezorger met pakketjes

voor mensen op een heel ander adres, bijvoorbeeld enkele huizen of zelfs straten verderop.

VU+Solo SE OpenPli, Maxdigital Xp1000 Openpli, Technomate Tm 5402 HD M3 

ChannelMaster 180 cm met LNB Revolver voor Ku & 2x C Band,  Jaeger SMR 1224  63W - 76E

Triax 78Cm 19,2, 23,5, Deltastar Gregorian 90 cm 45W - 68,5E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Adres dat niet bestaat?

Ben je ingeschreven in België, heb je een E-kaart (of ben je Belg) en is de wijkagent langs geweest voor een controle van woonst? Zonder zo'n laatste bezoek wordt je niet ingeschreven.

 

Het zal overigens denk ik maar een beperkt aantal pakketbedrijven betreffen.

Is het geen ideel die eens centraal op je probleem te attenderen.

 

Hebben ze in België niet zoiets als een Packstation in Duitsland, zie https://en.wikipedia.org/wiki/Packstation

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

tja, dan moet je ook maar niet gaan wonen op een adres wat niet bestaat. Als dat echt zo is dat je geen officieel adres hebt denk ik dat je nog een uitdaging hebt om dit opgelost te krijgen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt hoogtijd dat men naast het adres ook nog eens de kans geeft om de coördinaten op te geven, voor de GPS.

Laat ons eerlijk zijn, in sommige gemeentes is het een klucht, de straten zijn vaak heel lang of een wirwar van straatjes in een woonwijk.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dan heb je tenminste nog een adres. In Spanje buiten de steden hebben heel veel huizen geen adres. Geen straatnaam en geen huisnummer. Van een groepje huizen bij elkaar weet de postbode meestal wel de naam van de familie die daar al het langste woont. Het adres wat je dan invult is "Casas (huizen) en dan de naam van die Spanjaard. Vervolgens zet je er achter S/N (zonder nummer) en je eigen naam.
De post komt altijd aan behalve als de postbode ziek ik of vakantie heeft. Laatst had die zijn been gebroken en toen hebben  we 6 weken geen post gehad want ja geen enkele plaatsvervanger weet waar hij de post moet bezorgen.
Ook grote bedrijven hebben dikwijls helemaal geen adres. De geven dan gewoon op: de straat van dit dorp naar het andere dorp bij kilometer xx,xx.

Gaat het om het bezorgen van pakketjes, dan kun je het beste maar het adres van het dichtst bijzijnde café opgeven en dat van te voren even met de kroegbaas afspreken.
De coördinaten van je huis opgeven heeft geen zin. Daar wordt toch niet naar gekeken. Bovendien zijn die vaak niet op te geven als je iets via internet besteld.

Tja en een postcode heeft iedereen wel maar dat stelt in Spanje weinig voor.
In het kleine Nederland heb je 4 cijfers en 2 letters. Dan heb je 26x26x10x10x10x10=6.760.000 mogelijkheden. Dan kun je voor elke paar huizen een andere postcode gebruiken.
In Spanje heb je maar 5 cijfers. Dan heb je maar 100.000 mogelijkheden, 67 maal minder dus voor zo'n heel groot land dan dat kleine Nederland. Een postcodegebied strekt zich soms wel tot 20km uit. Daar heb je dus ook niet altijd iets aan.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het systeem waarbij je als adres in feite een routebeschrijving opgeeft bestaat in meer landen.

Zo iets als derde steegje na de kruising met die en die hoofdstraat.

 

In Nederland werkt dat ook wel.

Zo stuurde ik ooit een vakantiekaart naar een vriend waarvan ik het huisnummer niet wist. Opgeven dat het die huizen na het Schell benzinestation in dezelfde straat was volstond. De kaart kwam keurig aan, zonder vertraging.

Bewoners van woonboten ontvangen al sinds jaar en dag post met als adressering "straat ..., tegenover nummer ...".

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een land en dat zit in de EU. :cry:

 

Daar is tenminste nog de ruimte.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de ardennen kennen we dat probleem ook , ze gebruiken diwijls google maps omdat dat blijkbaar goedkoper is ipv een up to date gps toestel , de post werkt wel goed maar koerierdiensten das een ander verhaal

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Sjaak, Spanje is in sommige opzichten nog echt een bananenrepubliek.

 

 

Zeker nog nooit in de UAE geweest? Hier hebben de straten ook geen namen op een enkele uitzondering na.

Dat is echt geweldig....

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spanje is een ramp met de post, ik heb op verschillende lokaties gewoond en allemaal was het door en door slecht en veel post gewoon verdwenen, en alle keren had ik gewoon een bestaand adres. En dan is een pakje versturen hier het duurst van heel europa :)

 

Echt het kan allemaal heel krom zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Zweden heeft ieder huis ook geen adres. Veel "vakantiehuizen" hebben geen adres, en dus ook geen brievenbus. je krijgt een brievenbis die ofwel aan je huis zit, of in een kluster staan ergens op een hoek van de weg oid als je een officieel adres hebt. Wil je toch een adres hebben om post te kunnen ontvangen kost je dat geld... dus veel mensen doen dat niet. je kan wel laten bezorgen bij zgn "afhaalpunten" bij de supermarkt of tankstation... soms kan het ook op een postkantoor, maar dat zie je niet zo gauw, omdat die ook meestal bij supermarkten zitten, en geen ruimte hebben om iets te bewaren.

 

Het laten bezorgen van artikels die niet op  een adres geleverd worden, maar op een afhaalpunt is altijd goedkoper, en is erg populair.

 

In Zweden werkt de post prima... maar het is vreselijk duur...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een postbus..dat is bij het dichtsbijzijnde Emirates Post postkantoor. Kost ongeveer €uro 100 per jaar.

Werkt prima maar moet de post wel zelf (laten) halen.

Het kan ook thuis bezorgd worden maar dat is nog duurder.

 

DHL, UPS en consorten brengen en halen de pakjes wel thuis maar bellen altijd eerst op waar het pakket bezord moet worden.

Ze weten allemaal waar ik woon dus dat is geen probleem. :grin:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spanje is een ramp met de post, ik heb op verschillende lokaties gewoond en allemaal was het door en door slecht en veel post gewoon verdwenen, en alle keren had ik gewoon een bestaand adres. En dan is een pakje versturen hier het duurst van heel europa :)

 

Echt het kan allemaal heel krom zijn.

 

Ik stuur elk jaar mijn verlanglijstje naar : 

 

Sinterklaas 

Madrid 

Spanje

 

Kennelijk komt dat aan, want elk jaar is het weer feest hier in huis....

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...