Ga naar inhoud


Forse prijsverhoging 2e-3e kaart


Maxplus

Aanbevolen berichten

Helemaal correct, maar dan bepaal je nog steeds de afmetingen van de box, of er een display opzit, de kleur, ligt de afstandsbediening fijn in de hand? Hoeveel hdmi poorten, usb poorten, grote van de harddisk, werking van de menu's, 7 daagse epg, zoeken in de epg, etc etc.

Ja, maar zo ga je steeds verder op het pad van de nivellering, het verschil tussen wat de canal digitaal / TV Vlaanderen boxen en de vrije hardware wordt kleiner, en dit niet omdat Canal Digitaal vooruit gaat, maar omdat zij de anderen beperken in hun mogelijkheden.

Je zit ook met onzekerheden.

Je hebt een CI+ module, maar de + is niet aangezet, wat de mensen op het forum hier ook vertellen, CD noch TVV doet geen beloftes dat die + later nooit aangezet wordt.

 

 

Een softcam is nooit ondersteund geweest om het even welke provider je neemt.

Maar met bepaalde providers kon je de smartcards nooit gebruiken in een ci module daar was je letterlijk verplicht om er een settop box van ze erbij te nemen.

 

Klopt, maar wat is de ondersteuning van de vrije hardware bij TVV en CD officieel ?

​Ik lees altijd beeldgarantie op hun eigen hardware, en de verkopers van satelliet hardware die spreken van vrije keuze, maar echt om nu te zeggen dat ze die vrije keuze promoten bij TVV of CD, daar heb ik nog maar weinig van gezien.

 

​En wat dat tweede betreft, dat klopt helemaal.

​Maar wat vindt men nu het sympathiekste, denk je ?

Iemand die van bij het begin vrije hardware niet toeliet, om dan later toch een CI+ module toe te laten ?

Of iemand die begint met vrije hardware niet tegen te werken, maar daarna beetje voor beetje steeds minder mogelijkheden toelaat, en steeds meer beperkingen oplegt?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De + zit er niet voor niets op.

 

Er wordt ook geen enkele module meer gefabriceerd die niet "+" ready is ;)

De eerste provider die ervoor zorgt dat haar klanten tijdens reclame niet meer kunnen wegzappen zal een stevig aantal opzeggingen tegemoet kunnen zien. Ik zie dit dus niet gebeuren, want het is niet in hun belang. Die reclame interesseert ze helemaal niets.

 

Wat ik wel weer zie gebeuren is dat je bepaalde content niet meer mag opnemen of wel opnemen maar maximaal 7 dagen te bekijken valt oid. Een content provider zal hierdoor kunnen besluiten: op dat VOD kanaal van jullie mag je ook films aanbieden die net uit de bioscoop zijn. Daar zullen ze nu niet eens over piekeren of de film moet al totaal geflopt zijn ;)

Het hoeft dus niet alleen maar in je nadeel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt ook geen enkele module meer gefabriceerd die niet "+" ready is ;)

De eerste provider die ervoor zorgt dat haar klanten tijdens reclame niet meer kunnen wegzappen zal een stevig aantal opzeggingen tegemoet kunnen zien. Ik zie dit dus niet gebeuren, want het is niet in hun belang. Die reclame interesseert ze helemaal niets.

Hebben ze dat in Duitsland niet al gedaan met die + modules ?

 

Wat betreft de +, kan het ook niet ertoe leiden dat de module niet meer wil werken in een Linux ontvanger, maar enkel nog in ontvangers met meer beperkte mogelijkheden ?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt ook geen enkele module meer gefabriceerd die niet "+" ready is ;)

De eerste provider die ervoor zorgt dat haar klanten tijdens reclame niet meer kunnen wegzappen zal een stevig aantal opzeggingen tegemoet kunnen zien. Ik zie dit dus niet gebeuren, want het is niet in hun belang. Die reclame interesseert ze helemaal niets.

 

Wat ik wel weer zie gebeuren is dat je bepaalde content niet meer mag opnemen of wel opnemen maar maximaal 7 dagen te bekijken valt oid. Een content provider zal hierdoor kunnen besluiten: op dat VOD kanaal van jullie mag je ook films aanbieden die net uit de bioscoop zijn. Daar zullen ze nu niet eens over piekeren of de film moet al totaal geflopt zijn ;)

Het hoeft dus niet alleen maar in je nadeel te zijn.

 

Ik heb goede ervaringen met een CI+ van een ander provider in mijn "vrije keuze xtrend8000" ontvanger.

 

Ik ben het met je eens dat het ook mogelijkheden kan gaan bieden in de vorm van VOD. Als ik (bijvoorbeeld) net iets minder hoef te betalen om een goede film die nu in de bioscoop draait, thuis kan kijken op mijn tijd/dag, dan denk ik dat dit best zou doen.

Immers in de bioscoop kan ik de film ook niet stoppen, opnemen en doorspoelen.

 

Ieder nadeel heeft ook zijn voordeel...of zo.. :confused:

In klagen zijn we goed, in oplossingen soms iets minder ;)

 

gr,

Kazbek007

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt straks geen linux ontvanger meer geproduceerd die niet ci+ modules ondersteund.

 

De authenticatiehandshake is gehacked en een setje benodigde certificaten gelekt.

Waar het enkel nog op vast zit is of de driver van de box de benodigde extraatjes ondersteund om die authenticatie handshake te kunnen uitvoeren. Nieuwere enigma boxen kunnen dit al. Oudere niet, en die zullen het waarschijnlijk ook niet meer krijgen want ze verkopen ons maar al te graag een nieuwe receiver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En CanalDigitaal verkoopt graag zoveel mogelijk aan abonnementen tegen een zo hoog mogelijke prijs.

Dat is geen verwijd maar de realiteit.

De vrije decoders staan dit beleid in de weg, dus wordt het afscheid nemen en vooral als er bij voorbaat al verteld wordt dat er al het e.e.a. in de pijplijn zit om het beleid te dwarsbomen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij andere providers is die drang veel sterker, om je aan de verplichte hardware te koppelen.

Daar wordt het retour kanaal gebruikt om je extra geld uit je zakken te kloppen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En CanalDigitaal verkoopt graag zoveel mogelijk aan abonnementen tegen een zo hoog mogelijke prijs.

Dat is geen verwijd maar de realiteit.

De vrije decoders staan dit beleid in de weg, dus wordt het afscheid nemen en vooral als er bij voorbaat al verteld wordt dat er al het e.e.a. in de pijplijn zit om het beleid te dwarsbomen.

 

Waar haal je het vandaan, die dikke duim van je?

Ga je nu een commercieel bedrijf verwijten maken dat ze graag wat willen verdienen? Ik zie graag een gezond bedrijf met vet op de ribben waar je prettig zaken mee kunt doen. Die innoveert en fijne producten aanbied. Als je alles op de absolute nul lijn zet zak je bij de eerste de beste tegenslag door het ijs.

 

De dag dat ik mijn tv abonnement niet meer kan betalen gaat die gewoon de deur uit en kijk ik voorlopig wel FTA en via digitenne naar NPO1, 2 en 3.

 

En die extra kaarten te duur? Hoeveel televisies ben je nodig in een huishouden?

Ik zette gewoon een stevig quad tuner in de huiskamer en de diverse andere plekjes kijken gewoon met remote fallback tuner mee.

Bent dan maar 1 abonnement nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je leest wat je wil lezen en dat is niet wat er staat....

 

 

En CanalDigitaal verkoopt graag zoveel mogelijk aan abonnementen tegen een zo hoog mogelijke prijs.

Dat is geen verwijd maar de realiteit.

De vrije decoders staan dit beleid in de weg, dus wordt het afscheid nemen en vooral als er bij voorbaat al verteld wordt dat er al het e.e.a. in de pijplijn zit om het beleid te dwarsbomen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt straks geen linux ontvanger meer geproduceerd die niet ci+ modules ondersteund.

 

De authenticatiehandshake is gehacked en een setje benodigde certificaten gelekt.

Waar het enkel nog op vast zit is of de driver van de box de benodigde extraatjes ondersteund om die authenticatie handshake te kunnen uitvoeren. Nieuwere enigma boxen kunnen dit al. Oudere niet, en die zullen het waarschijnlijk ook niet meer krijgen want ze verkopen ons maar al te graag een nieuwe receiver.

 

Ik kan mij vergissen, maar ik dacht dat het CI+ systeem toeliet om certificaten die gehacked zijn, te revoken, ongeldig te verklaren dus.

Daarom vraag ik mij af hoe lang die oplossing zal werken.

Maar dan nog, zelfs als je heel die boel hacket, zit je nog altijd met de beperkingen van een CI module.

Je kunt nog altijd niet zomaar met 2 tuners van 2 verschillende transponders met 1 CI module opnemen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij andere providers is die drang veel sterker, om je aan de verplichte hardware te koppelen.

Daar wordt het retour kanaal gebruikt om je extra geld uit je zakken te kloppen.

Kun je dat verduidelijken?

Bij welke provider, en hoe wordt er dan extra geld uit je zakken geklopt?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daarmee zouden ze ook legale ontvangers blokkeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zette gewoon een stevig quad tuner in de huiskamer en de diverse andere plekjes kijken gewoon met remote fallback tuner mee.

Bent dan maar 1 abonnement nodig.

Ja, en met de SID limitatie heb je nog 4 kanalen (op dit moment).

Je legt je beperking dus toevallig op de door CD en TVV gekozen beperking.

Wat als ze die in de toekomst nog eens verlagen?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarmee zouden ze ook legale ontvangers blokkeren.

 

Ik had ergens gelezen dat het om Chinese certificaten ging, van fabrikanten die slordig omspringen met de certificaten.

Dus , ik weet niet of ze zich daarvoor gaan inhouden.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een hoog "wat als" gehalte, speculeren doe je op de beurs, en je ziet wat daar van komt.

Aan de ene kant worden beveiligingen opgeschroefd, aan de andere kant verhuizen zenders naar freeview.

Het zijn de normale golfbewegingen in de geschiedenis.

Er is maar een ding zeker, en dat is dat je met een SD ontvanger binnenkort niets meer ziet.

En de smartwi hier in huis geeft nog steeds beeld op de 2e en 3e tv voor 0 Euro per maand.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...