Ga naar inhoud


zgemma -star H1 start niet op en blijft hangen.


nejad

Aanbevolen berichten


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dan heb je een aantal mogelijkheden....

 

Neem een kleine USB stick. Liefst kleiner dan 4Gb. Formateer eze in FAT32 formaat..

Download van de zgemma site de firmware van je keuze

Pak het bestand uit selecteer als doelbestemming je net geformateerde USB stick.

Als hij klaar is kies je in het context menu voor "Eject" of "Veilig verwijderen"

Haal de USB stick uit de PC.

Zet de Zgemma uit met die foeilelijke ronde schakelaar..

Plaats de USB stick in de achterzijde!!!! van de Zgemma.

Zet de Zgemma weer aan.. Zodra USB wordt weergegeven druk je op de power toets aan de voorzijde...

Er moet nu FLSH verschijnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Afgezien van het feit dat je een topic "kaapt" is mij geen rode LED error bekend. Het beste is om een verse flash uit te voeren op de ZGemma Star. Kijken of hij dan wel start....

Hetzelfde effect zie je als de box start maar er nog geen zenders geladen zijn...

Als je in de buurt van Haarlem woont wil ik er best even naar kijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

helaas is het nog niet gelukt om de melding weg te krijgen.

Aangezien anderen met hetzelfde probleem kampen hoop ik op een oplossing.

Heb met usb geprobeerd om de zgemma op te starten via de tips op zgemma.tv maar helaas zonder resultaat. 

Wat bedoel je exact met een verse flash en met welke bestanden via usb (denk Ik).?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon opnieuw de software er in plempen. En inderdaad via USB zoals hierboven al beschreven.

Probleem wat jij beschrijft is bij mij onbekend.

De zenderlijst kan wel problemen opleveren,dan komt er tijdens het booten een groen scherm en gaat de decoder opnieuw booten tot dat je uiteindelijk ingrijpt. ff de stroom eraf.. en opnieuw de zenderlijst schrijven met bijvoorbeeld dreamset.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je precies gedaan wat er in de instructie staat?

Gebruik je een op de juiste manier geformatteerde USB-Stick?

Zijn de bestanden uitgepakt en is de file structuur goed ingericht op de stick?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dan ook een spot goedkope ontvanger... Nog geen jaar op de markt. Terug in de doos, bonnetje pakken en retour naar leverancier. Zo makkelijk kan het zijn.

 

Heb et hier ook al een paar gehad die 'spontaan' hun software kwijt waren. Het ging in die gevallen om de gepatchte OpenPli 4.0 van Zgemma zelf. Héél goed mogelijk dat hun implementatie een (paar) stevige bugs bevat?

 

In beide gevallen was een nieuwe flash afdoende...

 

Vroeg of je in de buurt van Haarlem woonde, maar geen reactie daarop. Het is nog zondag dus ik heb nog tijd. Door de week op 05:00 eruit dus dat wordt niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij niet bekend... Wat hier werkte is een kleine USB stick (<4 Gb) formateren in FAT32 en dan de Zgemma software direct te laten uitpakken op de stick. Op die wijze verzeker je ervan dat de bestanden correct op de USB stick staan. USBstick veilig verwijderen en dan de handleiding volgen om dde ZGemma te flashen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...