Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dan wordt het bestanden overzetten naar de PC.. Daarna schijf formatteren... En je box schoon flashen is wellicht een optie.. Overigens moet je de box NOOIT zomaar van stroom halen, maar keurig via het menu afsluiten. Op deze manier worden alle processen netjes afgesloten. Openstaande bestanden worden gesloten en de cache weggeschreven. Zomaar stroom eraf corrumpeert vroeger of later je geheugen en je bestanden op schijf. Dat is vragen om dit soort problemen..

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

welke software staat er trouwens op jou ontvanger 

ik zou alles gewoon terug installeren 

nieuwe software op je ontvanger en ook de schijf formateren 

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Ik heb laatste newnigma en haal de box nooit van de stroom tenzij het niet anders kan.

En dat gebeurd wel pakweg elke week. Als je de schijf meermaals aanspreekt of zapt als een gek.

Als er wieltjes komen kan je toch niet wachten tot je een ons weegt?

Dan maar korte pijn. Dat doe ik al jaren dus tig keer stroom er af.

Maar na ongeveer 10 jaar komen er deze vreemde bestandjes.

Ik denk gewoon dat het dreampje oud wordt.

Telnetten wil ik wel maar ken ik niet.

Dus kan ik nog wel opnieuw flashen maar of dat de schijf hersteld?

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst:

of formateer eerst jou schijf dan eens ..dan moet je hem misschien ook niet terug flashen

als je gekeken hebt of dat euvel nog op je schijf staat

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

Geplaatst:

Maar formateren is toch wissen en dat wil ik helemaal niet. Toch?

Naar de pc backuppen gaat ook niet wegens te weinig plaats en teveel tijd.

Flashen is een fluitje van een cent maar of dat de schijf opkuist?

grts

Geplaatst:

Maar formateren is toch wissen en dat wil ik helemaal niet. Toch?

daarom dat je met dcc jou films naar je pc moet schrijven eerst

en dan pas formateren 

had ik toch al gezegt om het zo tedoen 

Geplaatst:

Flashen doet niets met je schijf!! Het herschrijft je NAND geheugen. Het geheugen van je box. Dit is het gedeelte waar je firmware wordt bewaard. Het is de firmware die met je schijf werkt..

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb mij vergist omdat het uiteraard niet om 1 gieg gaat maar wel om 1 Terra.

Pakweg 200 films aan 4.7 gb.

Stel dat ik plaats heb op mijn PC,wat ik dus niet heb,dan schrijf ik een klein kwartier per film van 4.7 gb dan ben ik,als ik goed reken 2 dagen bezig ,dag en nacht.Nou geef dan maar mijn portie aan fikkie.

Ik zal eens kijken naar WinScp maar of ik daar slim genoeg voor ben daar twijfel ik ook aan.

grts

aangepast door pirrewit

Geplaatst:

Ik heb laatste newnigma en haal de box nooit van de stroom tenzij het niet anders kan.En dat gebeurd wel pakweg elke week. Als je de schijf meermaals aanspreekt of zapt als een gek.Als er wieltjes komen kan je toch niet wachten tot je een ons weegt?Dan maar korte pijn. Dat doe ik al jaren dus tig keer stroom er af.Maar na ongeveer 10 jaar komen er deze vreemde bestandjes.Ik denk gewoon dat het dreampje oud wordt.Telnetten wil ik wel maar ken ik niet.Dus kan ik nog wel opnieuw flashen maar of dat de schijf hersteld?grts

Die wieltjes beteken, dat hij met iets bezig is. Hij maakt dan misschien wel een tijdelijk bestand aan, maar omdat hij niet verder kan, blijft dit er op staan.

Misschien eerst even onderzoeken, waarom hij steeds die wieltjes toont. Als dit niet te vinden is, is een schone flasch van een image,zonder een backup te gebruiken, mogelijks een oplossing om die steeds wederkerende tandwieltjes op te lossen.

Misschien kan je na de schone flasch die bestanden verwijderen.

Dan ben je van:

1. Die tandwieltjes verlost

2. Die "rare" bestanden kwijt.

Noot: als je een softcam en andere instellingen gebruikt bvb webif, daar een backup van nemen.

Suc6.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

@pirrewit,

En je dacht dat die HD eeuwig mee gaat? Zou je niet sowieso eens die inhoud veiligstellen? Wel een backup maken van je settings en plugins, maar niet van je opnames... Wat ga je jezelf vertellen als de HD morgen *klakklak* error geeft...

Geplaatst:

ik heb geen last van de bestandjes. Ik kom ze telkens tegen bij gebruik van DCC en dat is dikwijls.

De ruimte is nul vermits er geen inhoud is.

grts

Geplaatst:

Ik heb even gekeken naar WinScp en het lijkt een beetje op DCC vind ik.

Zeker in de Norton uitvoering.

Dus kun je bestandjes van de pc naar de dream en omgekeerd zetten / slepen? Of zie ik dat verkeerd.

Of je kan ook direct in de bestanden deleten.

Gebruikersnaam en wachtwoord zijn dat root/dreambox of deze van de pc ?

grts

Geplaatst:

je kan ook nog je schijf eruit halen en op je pc een hangen 

en kijk of je het bestand er dan af kunt halen 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...