Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Schijf uithalen lijkt mij toch wel een beetje overkill.

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Schijf uithalen lijkt mij toch wel een beetje overkill.

grts

het is maar wat je zelf wil ;)

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Hij heeft wel degelijk 'last' van die bestanden. Het is een overduidelijke aanwijzing dat de boel inmiddels corrupt is. De bestandjes verschijnen echt niet voor niets! Je kunt er lang en kort over debatteren, maar de machine moet gewoon opnieuw geflashed worden. Bestanden overzetten en die schijf formateren.. Die backup moet er toch eens komen...

Gebruik al sinds 2004 Dreamboxen en nog nooit dergelijke bestanden tegengekomen..

Geplaatst: (aangepast)

Hij heeft wel degelijk 'last' van die bestanden. Het is een overduidelijke aanwijzing dat de boel inmiddels corrupt is. De bestandjes verschijnen echt niet voor niets! Je kunt er lang en kort over debatteren, maar de machine moet gewoon opnieuw geflashed worden. Bestanden overzetten en die schijf formateren.. Die backup moet er toch eens komen...

Gebruik al sinds 2004 Dreamboxen en nog nooit dergelijke bestanden tegengekomen..

volgens pirrewit zelf niet hier althans :P

https://www.sat4all.com/forums/topic/350172-vreemde-bestandjes-met-dcc-niet-te-verwijderen/page-2?do=findComment&comment=2345272

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Laten we het eens zijn dat ik het niet eens ben met Pirrewit :)

Als ik het verhaal goed heb gevolgd heeft hij zijn box regelmatig last van "spinners" en vastlopers waardoor hij zich genoodzaakt voelt om de spanning eraf te halen. Persoonlijk klassificeer ik dat als "last van" hebben. Ik zou daar echt naar een oplossing gaan zoeken... Hij verkiest van niet (en dat is zijn goed recht). Hij wil zijn films niet backuppen want "dat duurt te lang en geen ruimte". Maar dan straks ook niet jankenals hij alles kwijt is...

Geplaatst:

geen idee of het kan, maar een 2de externe disk even aansluiten op een USB, en alles via de box over laten pompen?

Die externe disk kan een reeds klaargemaakt exemplaar zijn of zelf even een disk en enclosure met voeding zoeken en in elkaar steken.

Zo heb je toch even een reservekopie; kan je de schijf formateren zonder verlies; en mocht het mis lopen, dan wissel je de schijven --> diegene die je in de enclosure gestoken had in de dreambox en diegene die problemen gaf in de dreambox in de enclosure...

of ineens scrappen...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Geplaatst:

Natuurlijk kan dat. Gaat alleen best wat tijd inzitten.. Vandaag mijn NAS weer even gekopieerd naar de externe backup schijf. Duurt ook 15 uur... Maar hoort erbij.... Backup voor alles...

Geplaatst:

Laten we het eens zijn dat ik het niet eens ben met Pirrewit :)

Als ik het verhaal goed heb gevolgd heeft hij zijn box regelmatig last van "spinners" en vastlopers waardoor hij zich genoodzaakt voelt om de spanning eraf te halen. Persoonlijk klassificeer ik dat als "last van" hebben. Ik zou daar echt naar een oplossing gaan zoeken... Hij verkiest van niet (en dat is zijn goed recht). Hij wil zijn films niet backuppen want "dat duurt te lang en geen ruimte". Maar dan straks ook niet jankenals hij alles kwijt is...

Daarom ook al aangegeven aan t.s., eerst de fout in de ontvanger zoeken en dan de corupte bestanden verwijderen.

Want als hij bij die spinners de stroom uitzet geeft geen enkel onderdeel ook de hdd, daar geen deugd van.

En een schijf van 2 of 4 Tb of nog meer, kost nu echt niet zoveel meer. Ik backup ook mijn films in mpeg4 op nas, en mijn pc is daar dagen zoet mee.

Maar het kan zomaar zijn dat na een opstart, die het laat afweten, dan kan hij in slechtste geval beginnen met dreamup, als hij deze optie heeft. Of een gedeelte in de voeding sneuvelen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Ook met Winscp zijn de bestandjes niet te verwijderen maar!!!!! een oude backup van openpli van 01-05-2015

flashen en de snoodaards waren weg.

Nu zal ik eerst nog wat met openpli gaan rotzooien(hij staat er nu toch) vooraleer ik weer een volledig cleane flash van Newnigma installeer.

Allemaal dank voor de medewerking.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...