Ga naar inhoud

Nederlands geluidspoor eurosport

Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn ontvanger een Vu+Duo met Pli heeft geen Nederlands geluidsspoor. Hij geeft wel aan een Nederlands en Engels geluidsspoor maar Nederlands werkt niet en Engels wel

Geplaatst:

Mijn ontvanger een Vu+Duo met Pli heeft geen Nederlands geluidsspoor. Hij geeft wel aan een Nederlands en Engels geluidsspoor maar Nederlands werkt niet en Engels wel

Dat komt omdat CD onlangs is overgestapt naar een SD versie.

Dit heeft weer te maken met het feit dat Eurosport, nu een soort van landen versies heeft geïntroduceerd.

Voorbeeld Belgen mogen naar voetbal kijken, Nederlanders motor cross, heeft te maken met rechten per land. 

De versie die jij bedoelt, is meen ik voor de UK markt, vandaar "2 talig", maar officieel mag CD dit niet meer doorgeven,

vandaar de afschakeling van de NL taal.

Maar in het Engels is het toch ook te volgen en ook nog eens in HD!!.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

in die zin is dat met "euro"sport wel een beetje bekrompen geworden juist wegens die rechten die per land weer anders zijn

sinds ze onderdeel van Discovery communications zijn, want jaren terug waren ze veel europeescher,

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

raar dat jullie dat niet hebben want ik heb hier toch op 23.5 E 12109 DVB-S2  nederlandse audio.Zowel op HD1 als HD2. Voor HD1 audio 4557 en HD2 audio 3531

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

raar dat jullie dat niet hebben want ik heb hier toch op 23.5 E 12109 DVB-S2  nederlandse audio.Zowel op HD1 als HD2. Voor HD1 audio 4557 en HD2 audio 3531

Nou dan heb jij een unieke ontvanger: de audiopid voor het nederlandse geluidsspoor bij eurosport 2 HD is overigens 3551, echter daar ontvangt iedereen totale stilte op.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

typfoutje :).Ik heb nochtans een eenvoudige VU DUO2.Kanalen staan op Kingofsat wel zonder aanduiding.

History HD DUT     Canal Digitaal
Mobistar
TV Vlaanderen Cryptoworks
Irdeto 2
Mediaguard 3
Nagravision 3
Viaccess 4.0
Viaccess 5.0 5063 4003 4243 eng 3003  4003    2014-12-31     Eurosport 2 HD DUT     Canal Digitaal Irdeto 2
Mediaguard 3
Nagravision 3 5065 3511 3531 eng
3551 ned 3005  3511    2014-12-31     Eurosport 1 HD DUT     Canal Digitaal
Mobistar
TV Vlaanderen Cryptoworks
Irdeto 2
Mediaguard 3
Nagravision 3
Viaccess 4.0
Viaccess 5.0 5066 4007 4557 ned
4247dd51.gif eng 3006  4007    2015-11-28

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Voor alle duidelijkheid; ik heb zowel op 12109 als op 12129 Nederlands geluid. Alleen kan ik het geluid op 12109 (mpeg 4557) niet vastzetten, waardoor ik bij zappen het steeds weer moet selecteren. Op 12129 (mpeg 107) blijft de taal default wel Nederlands.

• Moderator
  • Oplossing
Geplaatst:

Zal te maken hebben met een voorkeur voor Dolby digitaal.

OP de DUT versie is het Engelse geluidskanaal Dolby digitaal, en daarom zal je ontvanger die wel kiezen.

Op de andere transponder zitten alleen mpeg geluidskanalen.

Maar wat is eigenlijk het verschil tussen die 2 transponders, waarom wil je die andere transponder bekijken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Inderdaad, als ik dolby in het video/audio menu uitzet dan wordt het nl geluid wel onthouden.

Op de 2 transponders wordt (soms) een ander programma uitgezonden. Zie post van Emekli

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...