Ga naar inhoud


Geen signaal op bepaalde frequenties. Fout tuner?


sui785

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Heb een vreemd probleem voor met een Xoro HRS 8560 satelliet ontvanger. Bij de 11686V 22000 frequentie op Astra2 28.2E satelliet geeft die 0% signaal. Hetzelfde op 11568V 22000 ook 0%.

 

Met een andere ontvanger van een heel goedkoop merk, Tekcomm, lukt dit wel probleemloos. Het signaal is 60% en de kanalen op die frequentie ontvangt die perfect.

 

Waar zou nu het probleem kunnen liggen aangezien de Xoro ontvanger andere frequenties en kanalen wel goed ontvangt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo, sui785.

 

Het is goed mogelijk dat de ene ontvanger gevoeliger is dan de andere,

maar denk toch dat je schotel wat beter uitgericht kan worden.

Op mijn ontvanger geven die frequenties ook iets minder ontvangst (+-5%) dan de andere transponders, 

maar haal toch nog rond de 70 % kwaliteit op een 64 cm Triax-schotel.

 

Alvast succes!

 

Satfeeds-DX

post-79750-0-19451500-1449356276.jpg

post-79750-0-90535500-1449356276.jpg

  • Like 1
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is beter uitrichten niet mogelijk dus dan denk ik dat ik een andere ontvanger ga moeten kopen die gevoeliger is? Hoe kom je dit te weten?

 

Ontvanger zou enkel voor fta kanalen op Astra 2 28.2E worden gebruikt. Wat is dan voor mij de beste en goedkoopste optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zeg je zelf 

Helaas is beter uitrichten niet mogelijk dus dan denk ik dat ik een andere ontvanger ga moeten kopen die gevoeliger is? 

hoe kom je daar bij 

welke schotel en lnb heb je dan

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel is een standaard 60cm en LNB deze:

Twin LNB LNC 2 Teilnehmer Direkt Quattro Switch FULL HD TV 3D + Kontakte vergoldet + Wetterschutz (ausziehbar) in HB DIGITAL SET mit 4 F-Stecker vergoldet


Uitrichten gaat niet wegens moeilijk bereikbare plaats en de schotel is geplaatst tegen een muur. Wordt ook klein beetje gehinderd door een schoorsteen.

Maar ik vroeg me af hoe het komt dat die ene goedkope ontvanger zonder problemen alles ontvangt en die andere van xoro niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou toch zeker een grotere schotel zetten voor te beginnen

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je het lnb menu in gevuld ,staan de diseqc instellingen wel goed

Ik denk het wel ja. Anders zouden de overige frequenties toch ook problemen geven? Zie bijlage. En zoals Satfeed-DX aanhaalde dat de tuner minder gevoelig zou zijn, hoe kom je dit te weten alvorens een ontvanger aan te kopen?

post-97690-0-03732100-1449393208_thumb.jpg

aangepast door sui785
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Door er een andere ontvanger aan te sluiten op deze antennekabel, om te zien of je antenne installatie in orde is.

En deze ontvanger op een andere antenne aan te sluiten, om te kijken of de instellingen goed staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door er een andere ontvanger aan te sluiten op deze antennekabel, om te zien of je antenne installatie in orde is.

En deze ontvanger op een andere antenne aan te sluiten, om te kijken of de instellingen goed staan.

Ja dus die ene Tekcomm ontvanger is blijkbaar gevoeliger aangezien die wel alle frequenties ontvangt bij mij. Maar is zo een heel goedkoop model zonder hdmi, vandaar dat ik die xoro had aangekocht.

 

Blijkt nu dat die xoro niet "gevoelig" genoeg is of is dit eerder een defect? Maar hoe kom je nu te weten wat een goede ontvanger is (dwz gevoelig) alvorens je ene aankoopt? Is het correct om te stellen dat de bekende merken zoals bv. humax doorgaans gevoelige tuners hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geen idee.

Bij DVB-S zijn alle componenten op elkaar afgestemd, zendvermogen satelliet, footprint, schoteldiameter en lnb zijn allen zo ontworpen, dat je beeld hebt zonder je af te moeten vragen of je ontvanger beeld geeft.

 

Wanneer bijvoorbeeld de skew van je lnb niet goed ingsteld is zal je ook soms p en gevoelige ontvanger geen beeld hebben.

In België zou je geen gevoelige ontvanger nodig hebben, is alles goed ingesteld en uitgericht mag Astra 2 ontvangst geen probleem zijn.

 

Waarop heb je de skew van de lnb ingesteld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, wat wil je eigenlijk verwachten van de HD-satellietontvanger die slechts €33,98 kost.

 

Dat die doet waarvoor ie dient. Duurder is niet per se beter. Want qua specificaties doet die niet onder voor bv. een humax toestel die dubbel zo veel kost. Of moet men op een bepaald iets letten vooraleer men een ontvanger aankoopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alle waar naar zijn geld.

 

Een van mijn buren koopt ook altijd de goedkoopste ontvanger, en de beste heeft het 10 maanden uitgehouden.

Record was een exemplaar die na 3 maanden de geest gaf.

 

Merkontvangers blijven meestal werken tot het einde van het zendsysteem of tot de elco's het begeven.

 

Het is net als bij de waterpomp voor het besproeien van de tuin, ik betaalde voor mijn exemplaar 130 euro, en het ding gaat nu al 10 seizoenen mee. Diezelfde buurman koopt altijd pompen van 60 euro en is na 10 jaar aan zijn 5e pomp toe.

 

Mag het goed zijn, of moet het goedkoop zijn?

 

 

Maar hoe zit het nu met je skew?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook een foto van de schotel ,ik denk dat daar toch het probleem zit ,

Een groter schotel ,als dat lukt,of toch beter uit richten

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...