Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Allen,

Na een hoop overal te hebben gelezen zie ik simpel weg door de bomen het bos niet meer.

Wat ik wil? JA dat vind ik al een lastige vraag om te beantwoorden.

Een decoder heb ik laatst aangeschaft namelijk een ET9500 met 1 sat en 1 cable tuner. Lekker makkelijk dan hoef ik geen 2 decoder in mijn kastje te proppen en toch gebruik maken van sat en cable.

Echter nu heb ik enkel zitten testen met een canaal digitaal schotel camping ding.

Na wat ergernissen van de vrouw, gezien deze schotel midden in de tuin stond heb ik besloten mij te gaan oriënteren naar een "vaste" schotel aan het huis/schuur. Hier begint helaas de ellende waar doe ik nu goed aan om te kopen. Wel of geen draaibare? Ik ga enkel op 1 plaats in huis de sat gebruiken.

Hoe groot moet hij zijn? Asta 1 , 2 , 3 en hotbird zijn een must gezien ik daar al ervaring mee heb. Overige niet naar gekeken nog.

Wat zou jullie advies zijn?

Geplaatst: (aangepast)

als je met een ussals motor zou gaan werken dan neem je een schotel van 1m +-(triax)

of een vaste met 4 lnb's ook 1m

dan heb je zeker van alles genoeg regen reserve

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

• Moderator
Geplaatst:

Kijk je alleen naar A1,2,3 en Hotbird, zou ik geen draaibare maar een vaste schotel nemen met 4 lnb's.

Je bent dan ook wat toekomst zeker.

De ervaring heeft geleerd, at je wensen van dit moment verder zullen evolueren en je dan het probleem hebt dat je met een draaibare schotel maar naar een satelliet positie tegelijk kunt kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik heb al jaren een draaibaar systeem, heb ook een et 9500 en een 90 cm triax schotel, alles werkt naar behoren, maar de keus is aan jou, het is

inderdaad zo, als je alleen de 4 satellieten wilt bekijken hoef je geen draaibaar systeem te nemen.

Met draaibaar is een juiste afstelling heel belangrijk.

Ik heb op de meeste satellieten een perfect signaal, zelfs op thor en hispasat 99%, hangt uiteraard ook van je lnb af en je ligging.

Ik woon op het zuiden en geen obstakels, daar moet je ook rekening mee houden

Geplaatst:

Kijk met deze informatie kan ik iets.

Welke LNB is een juiste?

En wat zou jullie keuze zijn:

1) Vast verankerd aan het object ( huis/garage )

2) met zn voet op een platdak met wat zware stenen erop?

Ligging heb ik niet zn probleem woon op t zuidwesten en zover ik heb kunnen zien vrij zicht 'overal' op.

Denk wel dat als ik bovenstaande zo lees dat ik voor een rotor ga.

Geplaatst:

Uiteraard zou ik gaan voor BigBisat van Cahors (Visiosat voorheen). Deze is groot, makkelijk in gebruik, duurzaam en kwalitatief zeer goed te noemen. Tevens kan je makkelijk uitrekenen hoe je het moet afstellen nadat je je keuze hebt gemaakt welke satellieten je wil en waar je woont. Met een rekentool is dat te doen.

Je kan 1 tot wel 10 satellieten ontvangen binnen een range van ongeveer 40 graden! (mits vrij uitzicht).

Toevallig heb ik er 1 te koop staan haha, maar los van dat, een zeer solide en betrouwbaar ding.

Beste bierpul bieraap

Kijk dan eerst eens even op http://www.dishpointer.com/
Je straat, huisnummer en plaats invullen en zover mogelijk in zoomen en dan het ballonnetje naar de plaats verslepen waar de schotel komt te staan. Nu kun je de satellieten invullen die je wilt ontvangen en kun je zien of dat mogelijk is.

aangepast door Sprietje

Ik gebruik een Digipower Moteck Motor SG-2100A voor de prijs van rond de 45 euro.

Is erg betrouwbaar.

Zeer eenvoudig te monteren op een triax.

De breedtegraad en lengtegraad instellen op de motor, op de motor zie je de graden staan en dan de elevatie van je schotel

instellen.( rond de 25 graden, moet je zelf even bekijken)

De motor staat op nul, als je de schotel op de motor hebt gemonteerd precies in het midden, dan vastzetten en de motor met schotel handmatig

naar 4.8 graden (sirius)draaien en kijken of je beeld hebt, eerst je tuner een freq.ingeven van 4.8 E, zoals 11766 H 27500 3/4 etc.

4.8 E is namelijk het zuidelijkste punt in Nederland. Het sterkste signaal opzoeken en dan je motor vastzetten.

In je tuner de configuratie op usals zetten met de juiste waarden breedte en lengtegraad en een goede kanalen lijst invoeren en de motor zoekt de juiste sat wat je ingeeft.

Ikzelf ga van 42E naar 30 W. op de meeste sats perfect beeld.

Dit is even de globale info die ik geef.

Ik persoonlijk zou geen standaard met stenen op het plat dak plaatsen, liever vastzetten aan de muur met een beugel, wel waterpas.

Een lnb nemen met een laag ruisgetal.

Op het zuidwesten en geen obstakels zit je goed.

aangepast door Altobelli
Geplaatst:

Beste bierpul bieraap

Kijk dan eerst eens even op http://www.dishpointer.com/

Je straat, huisnummer en plaats invullen en zover mogelijk in zoomen en dan het ballonnetje naar de plaats verslepen waar de schotel komt te staan. Nu kun je de satellieten invullen die je wilt ontvangen en kun je zien of dat mogelijk is.

Super handige site! Volgens dat ding zou ik mooie ruime ontvangst hebben. Binnenkort maar eens alles bestellen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen