Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo , Ik heb hier een Philips tv die sluiting in de voeding heeft , diodes doorgemeten oké ,

Zie geen opgeblazen condensators , iemand nog een idee ? Of toch maar voeding compleet bestellen ?

Geplaatst: (aangepast)

vaak is de 3,3 volt st/by spanning te laag,dan start hij niet op.

vervang eens ic U101 in het primaire gedeelte van de voeding.Controleer of vervang ook eens de optocoupler

deze gaat ook wel eens defect.

ik neem aan dat je het schema hebt ?? ( Q548.1ELA )

aangepast door Steve
Geplaatst:

Bedankt voor jullie reactie , De klacht is stekker er in glaszekering Vd voeding

Klapt eruit .ik Weet wel veel van elektrotechniek

Maar electronica stuk minder . Elco,s zien er goed uit diodes waar ik aan twijfelde pootje losgesoldeerd en nogmaals gemeten en toen oke . Verder kom ik eigenlijk niet , schema wel gevonden service manual . Die u101 veroorzaakt die sluiting en kan ik dat meten met een universeelmeter ?

Geplaatst:

allereerst bedankt voor jullie reacties ,  de klacht is stekker er in glaszekering op voeding  knalt eruit .

elco's lijken goed (niet bol) . diodes doorgemeten degene met afwijkende waardes los gesoldeerd en nogmaals gemeten toen oke ,

heb wel een schema gevonden op internet (service manual )  maar ben meer van de sterk stroom iets minder ervaring met electronica .

vandaar mijn volgende vraag wat is een optocoupler ?

ic101 kan ik die meten met een universeel meter ?

thx

post-97764-0-27290800-1449573875_thumb.jpg

• Moderator
Geplaatst:

De optocouplers zijn die ic's met 2 pootjes boven en onder. Ik zie daar drie van naast die trafo (waar COLD naast staat).

Volgens mij staan bij die optocoupler PC...

een optocoupler is een led en een foto transistor in 1 behuizing.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

ja ,dit is weer een andere oorzaak als de netzekering er ook al uit vliegt,waarom zei je dit niet eerder ?

de oorzaak hiervan is een defecte condensator C610 (dit is een 470 pf / 3kv condensator)

Vervang de netzekering wel door een zelfde en niet door een met een hogere waarde !!!

Geplaatst:

oke bedankt ga ik proberen ,  die er nu inzit is 1kv  471pf . 

als ik hem doormeet meet ik 1,6 mega ohm . andere zijn  0 .

toch maar vervangen voor een  3kv type  ?

post-97764-0-42144200-1449578909_thumb.jpg

Geplaatst:

deze zijn allen  oke     .      als ik die mosfets wil doormeten moet ik ze uit het circuit halen zeker ?                                

Geplaatst:

Condensator C610 is het helaas niet glaszekering blijf eruit knallen . aardlek ging deze keer ook eruit  .

Lastig om steeds de zekering te moeten vervangen , ik heb over een defecte zekering een E27 lampvoet aangesloten met daarin een 100w gloeilamp .

Zolang als je nog sluiting hebt , brand de lamp volop , bij een goede voeding gloeit hij even fel op en gaat daarna uit of zacht branden .

post-30993-0-08195200-1449693846_thumb.jpg

• Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

• Moderator
Geplaatst:

Maar waar vind je tegenwoordig nog een 100 Watt gloeilamp?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...