Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste mede-forumleden,

Ik heb wat "piel"-werk gedaan op een print en nu is er een soldeereilandje vanaf gevallen, nu zie ik een heel klein gaatje in de print waar nog wat tin in zit, ik neem aan dat deze naar de 2e layer van de print gaat. Ik wil dit eiland herstellen, hoe is de beste manier dit te doen?

Ik heb een foto bijgevoegd (genomen door de microscoop)

Bedankt alvast

post-33900-0-95048800-1449577993_thumb.jpg

aangepast door DroomDoos

• Moderator
Geplaatst:

Is het een dubbel layer print of een Multi layer print ?

Als je een schema hebt dan kan je uitzoeken waar die printbaan heengaat en dan een draadje leggen naar dat onderdeel.

Of meten op goed geluk aan de omliggende onderdelen en hopen dat je een 0 ohm verbinding vindt.

Als je heel goed onder een microscoop kan solderen dan zou je evt ook een hele dunne draad op dat resterende stukje printbaan solderen.

Lastig maar niet onmogelijk.

Maar het makkelijkste is een schema van dat ding.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

De meeste printplaten zijn tegenwoordig dubbelzijdig voorzien van banen , zelfs nog met een baan in het midden . (DM500)

Als je daar zo'n soldeerpen doorheen drukt , weet je zeker dat het niet meer werkt .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

• Moderator
Geplaatst:

Dat was ook mijn gedachte, multi-layer platen zijn tegenwoordig heel gewoon.

Vroeger was er alleen dubbelzijdige printplaat, met busjes als doormetalisering tussen boven en onderzijde van de PCB.

Het advies van Matchless is aan te bevelen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb gelukkig wat andere eilandjes kunnen vinden die in rechtstreekse verbinding staan want de foto is 40 x uitvergroot. Het tinpuntje wat je ziet is waarschijnlijk 10 micron groot...

En het betreft een print waar aan de andere kant ook nog eens een stapel componenten op zitten dus ik vrees dat als ik ga boren ik de gehele print sloop.

aangepast door DroomDoos

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...