Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb mijn schotel (64 cm) en mijn duo LNB quad van TV Vlaanderen geïnstalleerd in Toscane (Monticello Amiata).  Uren/dagen proberen heeft mij in het beste geval de lijst met de aangeboden zenders van mijn Basic Light pakket opgeleverd op het scherm met alleen beeld op de 3 Nederlandse zenders en het "TV-Vlaanderen-scherm" op kanaal 14.  Ik krijg wel enkele honderden vrije zenders zowel op Astra  als op Astra 3.

Wat staat mij te doen om te kunnen genieten van mijn TV-Vlaanderen pakket in Italië?  Grotere schotel?  Ander LNB Block?  Afzonderlijke LNB's op een rail...

Dank voor jullie wijze raad.

Gio 

Geplaatst:

Welkom op dit forum

Wat betreft de groote van de schotel zou het wel moeten gaan maar de afstand tussen de twee koppen van de duo-lnb past maar slecht daar in Toscane. Door de grotere ontvangsthoek tussen de twee satellieten daar heb je een afwijking van 6,6mm en dat is behoorlijk veel.

Als je een Triax 78 neemt en dan een duo-lnb er op voor een 80-85cm schotel, past het precies.

Maar heb je wel vrij zicht op de satellieten. Staan er geen bomen in de weg.

Welke satellietontvanger heb je?

Heb je de diseqc wel op 1.0 staan?

Welke kop heb je in de lnb-klem zitten?

Heb de de duo-lnb wel 8 graden schuin staan i.p.v. de 11 graden die in de gebruiksaanwijzing van de duo-lnb zit?

Zou je eens een foto willen maken van de schotel met de duo-lnb?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen