Ga naar inhoud

Weet je dat er 24093 verschillende Android versie NU rondzwerven?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

amai maar meesten werken wel gelijkaardig :-)

als je 1 android toestel gewoon bent dan ben je meestal snel terug bij als je een ander toestel in je handen krijgt met een iets andere versie

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Was het maar altijd waar...  Ik merk het op mijn werk. Als je email of wifi moet configureren (even anders dan thuis) dan kan het met elke iPhone met username en wachtwoord welke iOS ze ook hebben.

Heb je Android merk je bij diverse Android versies verschillende opbouw van menu's. Sterker nog, dezelfde Android versie bij een ander merk kan al weer anders werken. In bijna alle gevallen moet je dingen toch weer handmatig instellen. Pas bij de laatste versies is het een stuk beter, maar ook weer niet bij elk merk. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik kan je nog sterker vertellen mijn vrouw heeft een Samsung s5 ik s4 mijn moeder ook een s4 de menu structuur is allemaal net even anders.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

inderdaad net een beetje anders maar toch niet zo verschillend dat je altijd je een ongeluk moet zoeken om dezelfde dingen in te stellen.

allez dat was toch mijn indruk bij de verschillende androids die ik al in mijn handen heb gehad (en dat zijn er toch al een tiental ondertussen)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

• Moderator
Geplaatst:

wat ik zorgwekkend vind is dat fabrikanten niet verplicht worden gesteld om hardware die ze verkocht hebben minimaal 5 jaar te voorzien van security updates en operating system updates. Als je een telefoon koopt moet je maar afwachten of gedurende de periode dat het ding als afgeschreven beschouwd mag worden er updates worden gemaakt voor het ding. Ik heb een asus tf300 tablet waar Asus helemaal niets meer voor doet qua software support. Toch had ik er gisteren voor de test android 6 op draaien maar daar waren nog te veel issues mee. Dank zij de community is er wel support, maar het zou goed zijn als de fabrikanten dat stuk voor hun rekening nemen want niet iedereen wil er zo veel tijd insteken zoals ik doe om het ding up 2 date te houden.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Gaat niet gebeuren, is gewoon te kostbaar.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Is idd kl*te. Mijn s4 mini heeft ook maar 1 of 2 updates gehad.

Nog een weekje of zo en garantie is voorbij en dan ga ik er eens wat anders opzetten.

Dit heeft Apple toch beter geregeld tegenwoordig met updates

Geplaatst:

Zit je nou echt op updates te wachten? Mijn Medion tablet heeft een aantal updates gehad, oa naar versie 5. Maar ik kan nou niet zeggen dat ik verbetering zie.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

wachten niet maar updates uitsturen getuigd van ondersteuning van de fabrikant van hun telefoontoestellen voor een langere periode dan nu.

je zou nu toch ook geen win 98 meer willen draaien?

Geplaatst:

Hoi,

de meeste fabrikanten leggen hun eigen schil rond de Android versie die ze op het toestel plaatsen.

Vandaar dat de menu opbouw anders kan zijn.

Dat is ook meteen de reden dat er bijna geen updates komen voor deze toestellen omdat ze dan te veel werk hebben.

Als je zekerder wil zijn van toekomstige updates moet je naar toestellen gaan die een bijna kale versie van Android draaien.

Zoals bv.  Motorola dat nu doet.

Maar vele willen kleurrijke menu's met mooie plaatjes en kiezen daardoor voor een toestel dat zodanig is aangepast door de fabrikant dat er (bijna) geen updates komen.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Probleem is ook, dat bedrijven die apps uitbrengen voor android, soms heel lang bezig zijn.

Als je een android app op de ene android tablet kan draaien, is er geen zekerheid, dat dit lukt op een andere android tablet.

Bij ios, weet je bijna zeker, als het op de ene gaat, het ook werkt op de andere.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Moderator
Geplaatst:

wachten niet maar updates uitsturen getuigd van ondersteuning van de fabrikant van hun telefoontoestellen voor een langere periode dan nu.

je zou nu toch ook geen win 98 meer willen draaien?

Windows 98 kreeg in de tijd dat het gesupport werd gewoon updates. Als je nu een galaxy s2 of s3 hebt die het nog prima doet heb je gewoon pech, er  komen geen updates meer uit voor die apparaten.

Met een pc kan je er zo een andere windows versie op zetten. Koop een licentie van een nieuwe versie windows en gaan. Hoe ga je dat doen dan als de fabrikant er geen support meer voor levert omdat ze alleen hun net uitgebrachte range telefoons ondersteunen? Al die telefoons zijn wel allemaal geconnect aan het internet, en er gebeurt geen moer aan de security van die dingen. Dat vind ik te belachelijk voor woorden. Tuurlijk wijzen de fabrikanten naar google en google naar de fabrikanten, en de consument zit met de gebakken peren.

Het zou goed zijn dat de fabrikanten hun verantwoordelijkheid eens nemen en ook voor de wat oudere modellen security updates uitbrengen. Dat je dat niet krijgt als je een 2 knaken chinees ding koopt vind ik tot daar aantoe, maar als je een s2 of s3 koopt voor tussen de 300-400 euro destijds of een ander gerenomeerd merk, dan is het toch bizar dat daar na 2 jaar geen updates meer voor komen vanuit de fabrikant.

Tuurlijk kan je cyanogenmod op je telefoon of tablet zetten (als die gesupport wordt), maar hoeveel gebruikers willen daar helemaal niet mee bezig zijn en hebben gewoon een verouderde android versie die gewoon aan het internet hangt omdat er geen automatisch update mechaniek is?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

dat was eigenlijk mijn punt dat je nu met een telefoon die een drietal jaar oud is eigenlijk met besturingssysteem zit opgescheept dat verouderd is. beetje gelijk nu nog win xp draaien :-)

vele nieuwe apps die niet meer kunnen draaien.....

Geplaatst:

Je ziet het al met de tablets na twee jaar mag je toch echt een nieuwe gaan kopen want de helft werkt niet meer, dus die heb ik in de vuilnis gefl*kkerd, mijn mobiel doet het gelukkig nog maar een mobiel is voor mij om te bellen dus als daar de apps niet meer werken boeit dat niet ik vervang dat ding pas als hij uitelkaar valt van ellende. Ik ben na een jaar tijd al voledig anti android geworden maar was ook al ook anti apple, het is beiden troep van jewelste.

Mijn telefoon krijgt vrijwel bijna iedere dag app updates waarvan ik vind dat dit abnormaal is, en ik heb vrijwel niets geinstalleerd, en dat zat er tijdje terug iemand hier op het forum te zeuren dat Windows altijd maar aan het updaten gaat, Zet je telefoon maar even een week uit en dan weer aan :)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...