Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb de volgende situatie:

1 VU+ Duo2 met hierop VTi aan de tv in de woonkamer. Hierin zit een duo DVB-C en duo DVB-S2 tuner. Op dit moment gebruik ik alleen nog de DVB-C tuner met een kabelnoord smartcard. Dit werk inmiddels allemaal prima mbv OSCAM. Ik ben van plan binnenkort nog een schotel aan te schaffen voor op de S2 tuner.

Maar nu mijn vraag:

Deze week hebben we ook een tv in de keuken opgehangen. Nu kan ik natuurlijk een 2e smartcard en ci+ module halen, maar het is handiger om van de oscam op de duo2 gebruik te maken. Hoe kan ik dit het handigste doen?

Ik heb nog een MXIII over waar ik openelec op kan zetten en daar ocam op draaien. Maar de MXIII heeft zelf geen tuner, dus dat gaat dan zeker niet, of wel?

Dan een nieuwe (budget) decoder aanschaffen misschien? Iemans tips?

Alvast bedankt,

Shepherd

Geplaatst:

Als je een stabiele verbinding kunt maken naar je 2de decoder dan kun je via OSCAM een share aanmaken en de gegevens van deze share in je nieuwe ontvanger plaatsen *vermits* deze ontvanger ook OSCam ondersteund.

Een 2de smartcard i.c.m. een CI module is handiger als je geen nette verbinding kunt maken..

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb de volgende situatie:

1 VU+ Duo2 met hierop VTi aan de tv in de woonkamer. Hierin zit een duo DVB-C en duo DVB-S2 tuner. Op dit moment gebruik ik alleen nog de DVB-C tuner met een kabelnoord smartcard. Dit werk inmiddels allemaal prima mbv OSCAM. Ik ben van plan binnenkort nog een schotel aan te schaffen voor op de S2 tuner.

Maar nu mijn vraag:

Deze week hebben we ook een tv in de keuken opgehangen. Nu kan ik natuurlijk een 2e smartcard en ci+ module halen, maar het is handiger om van de oscam op de duo2 gebruik te maken. Hoe kan ik dit het handigste doen?

Ik heb nog een MXIII over waar ik openelec op kan zetten en daar ocam op draaien. Maar de MXIII heeft zelf geen tuner, dus dat gaat dan zeker niet, of wel?

Dan een nieuwe (budget) decoder aanschaffen misschien? Iemans tips?

Alvast bedankt,

Shepherd

Je kunt een tuner 'overnemen' van de Duo2. OpenELEC op de MXIII en dan de plugin Enigma2 Client activeren en configureren met het IP-adres van de Vu+ Duo2. Op de Duo2  Tuner Remote activeren in Setup > System > Network.

Geplaatst:

als je op de duo2 openpli zet en als op de mxIII ook openpli zou passen dan kan je kiezen voor een optie fallback tuner ==> sjaak weet daar alles van dus ik laat het aan hem over om de uitleg te doen :-)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Openpli draaien op de MXIII gaat niet lukken denk ik. Het is een android player, er zijn wel builds te krijgen van openelec.

De remote tuner klinkt wel goed. Die optie ga ik denk proberen aan de praat te krijgen.

Ik heb nog niks bedraad (alleen coax ligt er) dus moet via wifi. Gaat dat nog problemen opleveren? Want ik neem aan dat het beeld dan niet via de coax aan de tv in de keuken komt maar rechtstreeks vanaf de duo2?

Thanks!

Geplaatst:

Openpli draaien op de MXIII gaat niet lukken denk ik. Het is een android player, er zijn wel builds te krijgen van openelec.

De remote tuner klinkt wel goed. Die optie ga ik denk proberen aan de praat te krijgen.

Ik heb nog niks bedraad (alleen coax ligt er) dus moet via wifi. Gaat dat nog problemen opleveren? Want ik neem aan dat het beeld dan niet via de coax aan de tv in de keuken komt maar rechtstreeks vanaf de duo2?

Thanks!

Met Wi-Fi zou je problemen met de HD-kanalen kunnen krijgen. Ik heb een Wetek Play met OpenELEC in flash en wat ik aanbevolen heb, werkt perfect met een netwerkaansluiting via Ethernet kabel. Met Wi-Fi heb ik het niet geprobeerd dus daar kan ik niks over zeggen.

Geplaatst:

Yup, thanks. Heb em aan de praat.

OpenELEC op de MXIII gezet ipv Android, Enigma2 client in XBMC enabled en geconfigureerd en gaan met de banaan.

Hij heeft idd wel wat moeite met de HD kanalen. Niet dat hij gaat bufferen maar wel dat hij zo nu en dan wat stottert. Weet nog niet of dat de wifi is of dat de MXIII het niet trekt.

Geplaatst:

Yup, thanks. Heb em aan de praat.

OpenELEC op de MXIII gezet ipv Android, Enigma2 client in XBMC enabled en geconfigureerd en gaan met de banaan.

Hij heeft idd wel wat moeite met de HD kanalen. Niet dat hij gaat bufferen maar wel dat hij zo nu en dan wat stottert. Weet nog niet of dat de wifi is of dat de MXIII het niet trekt.

Mooi. Is echt de Wi-Fi. Sluit hem maar eens via de kabel aan op je router dan zul je zien dat de HD-kanalen het prima doen.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Mooi. Is echt de Wi-Fi. Sluit hem maar eens via de kabel aan op je router dan zul je zien dat de HD-kanalen het prima doen.

Heb hem inmiddels met Powerline aangesloten en nu werkt hij zonder stotteren.

Mijn situatie nu: Vu+ Duo2 hangt via Wifi aan de Router en de MXIII verbind via een Powerline adapter met deze Router. Thanks!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...