Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Ik heb hier wat ouwe rommel binnengekregen, nml 2 desktops op xp en een netbook.

De 2 desktops, hebben nagenoeg dezelfde problemen.

Probleem desktop 1.

Als de pc wordt aangezet, komt er niks op het scherm. De hdd,spint ook niet op.

Ik probeer dan meestal met succes volgende stappen:

Het resetten van de cmos, het uithalen van een of meerdere geheugenkaarten. In 8 op de 10 gevallen krijg ik ze zo weer aan de praat, helaas die en de andere niet. Van de eerste,spint de hdd wel op, als ik de ide fat kabel verwijder van de hdd.

Probleem desktop 2

Idem als 1, maar daar spint de hdd wel op.

Die droei bijna continu in de zaak, en op een ochtend niks.

Hier een foto van de stokoude asus moederbord met een 462 socket denk ik:

post-40019-0-69524700-1449789369_thumb.jpeg

probleem netbook.

Ik heb hier zo een netbook liggen, die een fout geeft,dat er geen o.s. Op staat. Na de setup van windows 7 starter, ziet die geen hdd. In de cmos vind ik geen grote merk of type weer van de hdd.

Bij deze weet ik niet, of je voor die asus? Eeepc netbook speciale hdd drivers nodig heeft, of als effectief de hdd kapot is. Ikzelf durfde die niet te openen, omdat mijn kennis daarin ontoereikend is, en niet mijn eigendom.

Kan er iemand tips geven, wat het zou kunnen zijn?

Ik raadde die mensen een nieuwe of tweedehandse aan, maar die wilden niet direct op ingaan, eerst zien of er toch niks aan gedaan kan worden.

Want ik, en ik denk menige lezers hier, dat iedere cent uitgeven voor zo'n ouwe rommel een cent teveel is.

Zeker als je al goede twedehandse met een jaar garantie kan vinden voor 129€.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Die eee pc heeft een ssd dus die zal wel kapot wezen

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Alleen de allernieuwste eee PC's hebben een SSD.. Denk dat deze gewoon een eSATA hdd heeft die waarschijnlijk gewoon naar zijn malle is. Even openschroeven en eruit nemen.. Nieuwe (2de handse, 3de handse) erin en opnieuw Windows erop...

• Moderator
Geplaatst:

ook de oude eeepc van asus heeft een ssd schijf. weliswaar een kleine maar toch.

Ik heb zelf ook nog zo'n ding die ik gebruik om de spelen met de arduino en voor het uitlezen als de auto kapot is..

Je kan wel zelf een HD inbouwen met wat hobbywerk.

De andere pc's even de voeding meten of vervangen. Zijn de elko's bol van voeding of MB?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

de ene eeepc is de andere niet maar als je in de bios geen HDD vindt is er een (klein) probleem. Indien alle instellingen in het BIOS goed staan en er toch geen HDD gevonden worden kan je in de kaartlezer een SD kaart van bijvoorbeeld 16 GB steken. Maak een opstartbare USB stick met bijvoorbeeld Ubuntu. Met de SD en de USB stick start u de pc op en kies in het BIOS als opstartvolgorde onder HD de USB stick die inderdaad als HDD gezien wordt. U kunt nu UBUNTU vanop de stick (live) draaien of beslissen Ubuntu vast op de SD kaart te installeren.

Draait ruim zo goed als vanop de minieme ingebouwde pruts SSD'd die rechtstreeks op het MB gesoldeerd zijn

Geplaatst:

Dank voor reactie, even met de eigenaar overleggen, een sd kaart kost de wereld niet en is het proberen waard.

Zal even een visuele controle doen van die ouwe desktops.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Omdat het verloop belangrijk is, moet ik helaas melden, dat het niet gaat om windows op een sd kaartje te zetten.

de bios ziet wel het kaartje, maar na de setup, staat er geen drive's om te selecteren om verder te gaan.

Gewenst kan ik wel enkele foto's maken en plaatsen.

De andere desktops zijn nog onaangeroerd geweest, heb een verkoudheid.

Geplaatst:

ik heb ook ongeveer geschreven : "Een SD kaartje in de Eeepc steken, Ubuntu op een opstartbare usb stick installeren,opstarten van de usb(instellen in bios) en dan kiezen of je Ubuntu live draait of installeert." Test bijvoorbeeld live, je krijgt   na het volledig opstarten een icoontje met "Ubuntu installeren oid" Uw Ubuntu zal wel degelijk de SD stick zien, deze is niet noodzakelijk geformatteerd, bij voorkeur zelfs leeg, zonder partities, ten hoogste 1.

Voor een volledige handleiding zia google "Ubuntu op USB"

Geplaatst:

Je kan drivers tijdens de setup installeren dan ziet hij de hardeschijf

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...