Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet niet of het meer van ons overkomt..

Maar ik kwam telefonisch met de vriendelijke dame van CD overeen dat ik van het FamilieHD pakket terug zou gaan naar BasisHD voor €15,95 per maand (€2 korting op het 'oude' BasisHD tarief van €17.95), per 1-1-2016.

Ik kreeg een bevestigingsbrief die enkel vermeldde dat ik mijn abonnement bij CD verleng met het BasisHD pakket, met €2 korting.

Omdat ik dit niet vertrouwde, vroeg ik per mail na wat men daarover in het systeem heeft staan, dit bleek een abonnementsprijs van €17,95 te zijn, ingaande per 29-2-2016 (dan verloopt mijn jaar FamilieHD).

Hier ga ik natuurlijk niet mee akkoord.. enkel met het afgesprokene.

Ik wil maar zeggen, het strekt tot de aanbeveling om maar even te checken 'wat je bent overeengekomen'.

Geplaatst:

Haha.. Dat is inderdaad dé standaard truc van Canal Digitaal om abonnee's voor 1 of zelfs 2 jaar vast te leggen! Zal het nog sterker vertellen.. Zelf ooit HBO erbij laten zetten. Er werd overigens keurig vermeld dat dit dan een jaarcontract betrof voor dát pakket. Keek later bij Mijn Canal Digitaal en wat bleek? Ook mijn Film1 en Sport abo waren een jaar verlengd! Bellen, mailen... Niets hielp.. Hun argument: bij iedere registratie van de kaart wordt automatisch 1 jaar verlengd!! Moest met juridische actie dreigen om dit ongedaan te krijgen..

Nog mooier als je een hoofdkaart hebt en een 2de of 3de kaart. Hoofdkaart afzeggen en 2de of 3de kaart hoofdkaart maken. Meteen vast aan een 2 jarig contract. En dat allemaal zonder communicatie! Kijk je pas 14 dagen later naar je info, kun je niet meer reclameren en zit je eraan vast!

U wilt opzeggen meneer? Dat kan! Uw conteact loopt af in 2017.... Hoezo ze zijn wanhopig...

• Moderator
Geplaatst:

Is gebruikelijk bij providers, ze zijn geen uitzondering.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik heb hier een contract liggen van Cd en het staat er keurig bij, dat een activatie van 2de en 3de kaart het contract automatisch verlengd word voor een jaar. zou het er even bij moeten nemen, maar ik vermoed dat het er ook opstaat dat iedere wijziging een nieuw jaarcontract afsluit.

Hier kan je behalve enkele uitzondering na een pakket nemen voor èèn maand.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Beste mensen,

ik had voor verlenging van 12 maanden gekozen, tot zover geen probleem.

Maar er wordt 'creatief' omgegaan met de aanvangstdatum van deze nieuwe termijn en het afgesproken maandbedrag.

Op deze manier houdt CD toch minder klanten binnen...

Geplaatst:

Beste mensen,

ik had voor verlenging van 12 maanden gekozen, tot zover geen probleem.

Maar er wordt 'creatief' omgegaan met de aanvangstdatum van deze nieuwe termijn en het afgesproken maandbedrag.

Op deze manier houdt CD toch minder klanten binnen...

Ik denk persoonlijk dat je het wat luchtiger moet bekijken.. :grin:

a: verlenging voor de afgesproken prijs in een periode dat de nieuwe prijsverhoging nog niet was doorgevoerd.

b: jouw abonnement zou wel gelopen hebben tot volgend jaar?Dat wisten ze waarschijnlijk niet bij CD :sleep:

c: Dan geldt volgend jaar wel de wettelijke verhoging en geven ze jou wel wat ze beloofd hebben 2,00 korting p/mnd.

d: gevalletje creatief boekhouden noemen ze dit ;)

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Geplaatst:

Ik denk persoonlijk dat je het wat luchtiger moet bekijken.. :grin:

Dank voor je relativerende reactie!

Ik snap zeker wat je bedoelt, en mogelijk is er bij CD niet eens opzet in het spel..

Alleen weet ik heel goed dat de telefonische afspraak gewoon geldig is, al had ik het voordeel van mijn timing.. :)

Maar na er twee mails aan gewijd te hebben, bleef men bij 'computer says no'.

Dus ik ga een experiment aan met gratis genieten van FTA + Android TV box / Kodi.

Lijkt me ook prima

Geplaatst: (aangepast)

"meneer, we hebben afgesproken wat u zo net door gaf". vervolgens ontvang je totaal andersoortige bevestigingsbrieven.

Zou het nu, na een derde serie brieven wel goed gaan? CD.....make my day! Een inmiddels ontvangen email ziet er veelbelovend uit maar is, gelet op de praktijk, geen garantie.

aangepast door hada59

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...