hansputters Geplaatst: 12 december 2015 Geplaatst: 12 december 2015 Eindelijk toestemming gekregen OpenATV 5.1. te flashen. De belangrijkste zaken functioneren al dankzij jullie eerdere reacties (thema HBBtv) waarvoor alsnog mijn dank! Ik moet uiteraard mijn weg nog vinden in dit uiterst omvangrijke image maar een paar dingen vallen op: 1. HBBtv -waar het eigenlijk om te doen was-: bij onze Philips smart tv ben ik gewend om bij de NPO de dag van uitzending te kunnen selecteren. Bij OpenATV kennelijk niet of ligt dat misschien aan het tijdstip en kun je later op de dag wel de dag bepalen? 2. zappen vind ik (met respect) lastig Is dit ergens aan te passen? 3. Uiterst irritant dat knipperende symbooltje bij opnames Is dat binnen de vele instellingsmogelijkheden uit te zetten? 4. De beeldkwaliteit lijkt me out-of-the box toch iets minder dan de variant bij OE 2.0 ik heb me overigens nog niet gewaagd aan de talloze finetuningopties Bedankt voor jullie eventuele suggesties!
-verwijderd- Geplaatst: 12 december 2015 Geplaatst: 12 december 2015 Ik heb momenteel geen OpenATV 5.1 op mijn box staan.Maar toen ik onlangs met OpenATV 5.1 getest had, kon ik via de verschillende menus heel wat instellingen aanpassen. op punt 2 i.v.m. zappen kan je dat aanpassen via menu toets - instellingen - bediening & gui - toets instellingen. Daar had ik als ik mij niet vergis enkel de quickEPG gewijzigd naar "lang OK toets" en opslaan.Toen was het zappen weer als vanouds.
hansputters Geplaatst: 12 december 2015 Auteur Geplaatst: 12 december 2015 Dank je! Ik zal mijn weg wel vinden; was zeer vertrouwd met NN2 en OE 2.0 Het knipperende opname symbooltje heb ik gelukkig al weg weten te toveren. Weetje misschien ook of bij Hbbtv op enig moment de dag van oorspronkelijke uitzending te kiezen is? Overigens heb ik al diverse keren de overbekende foutboodschap (fout bij afspelen..) voorbij zien komen. Zal dus aan de beperkingen van mijn Dreamtype liggen.
hansputters Geplaatst: 13 december 2015 Auteur Geplaatst: 13 december 2015 HBBTV (reden voor inladen Open ATV) liep om de haverklap vast, bovendien was er slechts keuze uit een paar dagen terug. Retour dus naar vertrouwde OE 2.0. Hier niet al die finetuningsmogelijkheden maar de prinsesjes achten het plaatje hier toch mooier dan in Open ATV. (voor wat dat oordeel waard mag zijn natuurlijk) Het was een interessante exercitie, bedankt voor alle reacties!
dvbs Geplaatst: 13 december 2015 Geplaatst: 13 december 2015 Goede avond Werk je nu met de recente versie van OE2.0? Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
hansputters Geplaatst: 14 december 2015 Auteur Geplaatst: 14 december 2015 Goede morgen @dvbs, Ja, ik heb gisteren de meest recente OE 2.0 ingeladen van 5-12-2005 (Dreamboxupdate) Tot nu toe slechts een wijziging opgemerkt: verwijderde opnames komen nu terecht in een prullenbak. Ik ben benieuwd naar de mening van anderen over de (betere?) beeldkwaliteit. Natuurlijk baseren alle Dream-images op dezelfde drivers maar met al de beeldverbeteraars aan boord (Open ATV e.d.) ligt het gevaar op de loer dat je het oorspronkelijke plaatje "verprutst". 1
dvbs Geplaatst: 14 december 2015 Geplaatst: 14 december 2015 Dag hansputters Bedankt voor jouw reply. Dan hoef je enhanced movie center al niet meer te installeren.. ...maar bij hbbtv merk je dus geen verschillen... dus wacht ik nog even met updaten. Groeten dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
hansputters Geplaatst: 15 december 2015 Auteur Geplaatst: 15 december 2015 (Betrekkelijk) goed nieuws! Met het "rode knop-principe" werd de NPO HBBTV in OE 2.0 óók in de allerlaatste versie nog niet. Maar in de zogenaamde HBBTV-Browser functie nu echter wél! Je moet je daarvoor eerst door een paar bladzijden aan providers heen worstelen maar dat gaat m.b.v. van >> eigenlijk best snel. Eenmaal uitzending gemist geselecteerd, kan uit de content van de afgelopen week gekozen worden. Streams lopen goed door, lipsynchro is prima en zijn in negen stapjes door/terug te spoelen. Enige nadeel is dat de software na het beëindigen van een stream een periode van 5-10 minuten nodig heeft om op adem te komen en een volgende keuze gemaakt kan worden. Bij direct kiezen -na de voorgaande stream- verschijnt de overbekende popup "er kan geen verbinding met het Internet gemaakt worden" Al met al geen slechte ontwikkeling lijkt me.
-verwijderd- Geplaatst: 19 december 2015 Geplaatst: 19 december 2015 (aangepast) Met het "rode knop-principe" werd de NPO HBBTV in OE 2.0 óók in de allerlaatste versie nog niet. Maar in de zogenaamde HBBTV-Browser functie nu echter wél! Je moet je daarvoor eerst door een paar bladzijden aan providers heen worstelen maar dat gaat m.b.v. van >> eigenlijk best snel. Eenmaal uitzending gemist geselecteerd, kan uit de content van de afgelopen week gekozen worden. Streams lopen goed door, lipsynchro is prima en zijn in negen stapjes door/terug te spoelen. Hoi, Je kan ook HbbTV.py bewerken en daaraan HbbTV url's toevoegen.Zo heb ik bijvoorbeeld de NPO HbbTV url's toegevoegd en kan die direct uit HbbTV Applist starten. Maakt niet uit op welke zender ik afgestemd heb. Je kan meerdere HbbTV url's toevoegen. Ik ga binnenkort eens een HbbTV lijst aanmaken. HbbTV.py kan je vinden op locatie /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/HbbTV Dit is de regel die je in HbbTV.py moet hebben: apps.append(("putpat.tv", "http://www.putpat.tv/device/phupaw9t")) Deze regels aan toevoegen of vervangen: apps.append(("NPO HbbTV", "http://hbbtv.distributie.publiekeomroep.nl/nu/load/layer/gemist")) apps.append(("NPO CTV", "http://ctv.distributie.publiekeomroep.nl/")) mvg,satmaat 19 december 2015 aangepast door satmaat
hansputters Geplaatst: 19 december 2015 Auteur Geplaatst: 19 december 2015 Hoi Satmaat, Heel inventief, hoe kom je er op? Ga ik natuurlijk ook proberen Bedankt!
-verwijderd- Geplaatst: 19 december 2015 Geplaatst: 19 december 2015 (aangepast) Omdat bij het oproepen van de HbbTV (applist) steeds putpat.tv erbij stond ben ik gaan zoeken waar deze zich bevond en gevonden.Dat heb ik er bij mij maar uitgehaald omdat putpat toch niet buiten Duitsland werkt. Als je de NPO HbbTV UG wil testen, is hier mijn HbbTV.py (zip uitpakken) (De 2de url "NPO ConnectedTV" geeft soms de verbinding foutmelding. De 1ste werkt bij mij foutloos) Ik heb er nog een aantal HbbTV url's aan toegevoegd.Bewaar wel eerst jouw HbbTV.py vooraleer je gaat testen, zodat je steeds terug kan. mvg,satmaat 19 december 2015 aangepast door satmaat
hansputters Geplaatst: 19 december 2015 Auteur Geplaatst: 19 december 2015 Top! Heb meteen jouw bestandje geplaatst met Filezilla gevolgd natuurlijk door een herstart. Rode knop werkt nu helaas nog steeds niet (foutmelding). Via de blauwe toets lukte het de eerste keer prima maar bij de tweede poging opnieuw foutmelding Raar hè?
-verwijderd- Geplaatst: 19 december 2015 Geplaatst: 19 december 2015 (aangepast) Hoi, Ik heb het over de HbbTV (Applist) die je moet oproepen. Ik heb die bij mij aan een toets toegekend.Niet de HbbTV (Infobar) of HbbTV (hbbig). Je kan dat bij "HbbTV Toepassingen" instellenof door een nog niet toegewezen toets lang indrukken en daaraan toewijzen. (QuickButton) 19 december 2015 aangepast door satmaat
hansputters Geplaatst: 20 december 2015 Auteur Geplaatst: 20 december 2015 Misschien is het te laat voor me maar ik begrijp niet waar je het over hebt. Heb je misschien GP3 geïnstalleerd? Die hebben i.d.d. een quickbutton-optie. Bij mij (OE 2.0 exp. van 5-12) krijg ik met de blauwe toets volgende applicatielijst te zien: 1. ned 1 sd hd 2. npo hbbtv 3. npo ctv 4. sbs net 5. zeelandnet 6. tuneln helaas functioneren 1, 2 en 3 niet (meer), steeds de bekende foutmeldingen
hansputters Geplaatst: 21 december 2015 Auteur Geplaatst: 21 december 2015 Update: gisteravond nog maar eens uitvoerig getest. Van de ca. 20 pogingen lukte het slechts een keer om daadwerkelijk verbinding te krijgen en een stream te selecteren. Ik begrijp werkelijk niet dat optie 2 (zie post hierboven) bij @satmaat wél lijkt te functioneren
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen