Ga naar inhoud


Wegvallen zenders bij stevige regenval


Gast Horsterhoek

Aanbevolen berichten


  • Moderator

De grote van de schotel is voorlopig geen oplossing! Mijn vraag concreet is of ik de bitfoutfrequentie, signaalsterkte en de kwaliteit kan verbeteren op deze schotel.

Ja, optimaal uitrichten.

Natte doek over de koppen en de uitrichting van de schotel optimaliseren.

 

Skew van de lnb staat, afgaand op de foto niet goed, erg van invloed op de BER en S/N.

Of je de kop nu met de Astra 1 of Astra 3 hals in de klem zet maakt iets uit voor het sjabloon uit die informatie.

Astra 3 is aan te bevelen voor Canaldigitaal omdat daar de meeste programma's worden uitgezonden.

 

De remote sessie van Samsung laat duidelijk zien dat je antenne en LNB niet goed uitgericht is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zo naar de eerste foto kijk valt me een aantal zaken op.

 

1. de skew is waarschijnlijk niet goed, moet om en nabij de 11 graden zijn.

2. de stoel kan het signaal gedeeltelijk in de weg staan.

3. de schotel lijkt gedeukt te zijn, en dan is er signaal verlies dat met uitrichten niet te compenseren valt.

4. de schotel staat laag bij de grond en komt waarschijnlijk niet geheel boven het balkon hekwerk uit wat tot signaal verlies zal leiden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Horsterhoek

Sprietje, neem a.u.b. van mij aan dat de schotel zonder obstakels vrij naar de satelliet kijkt. De 11 (10.8) graden ga ik nogmaals nameten.

Johan45, de stoelen staan volledig buiten het signaal, kijk maar naar de stand van de schotel en het deukje bevindt zich helemaal aan de rand van de schotel, dus dit lijkt mij niet aan de orde. Ook hier geld dat de schotel vrij en zonder obstakels zicht heeft op de satelliet.

ceesv, ik zal dan eerst de skew goed moeten hebben en ga daarna in het menu naar signaalinformatie en kan daar zien of het signaal beter wordt, zie foto.

Ik heb een hele mooie info gezien v.w.b. uitrichten schotel, zie bij De Transponder, erg uitgebreid.

post-37169-0-58250800-1450040740_thumb.jpg

aangepast door Horsterhoek
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deukjes, ook aan de rand zullen voor fazefouten zorgen waardoor de ber onderuit gaat.

En als resultaat daarvan ga je blokjes in je beeld zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja wat staat er op jou lnb voor ruisniveau 0.2 of 0.6

maakt ook niet zo heeeeel veel uit

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het ruisgetal is slechts een marketing instrument.

Het is een getal met een hoog sjoemel gehalte.

In werkelijkheid zal het ergens tussen de 1,5 en 2,5 dB liggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik het goed zie zit er op 7 en 8 uur op de rand ook nog deuken

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 60cm met deuken is natuurlijk geen referentiemateriaal meer! Gewoon een nieuwe kopen (zo duur is dat nu ook weer niet). En zet hem ietsje hoger indien mogelijk. Kan aan de hand van de foto's niet zien of de LNB nu door de metalen railing van het balkon moet turen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 60cm met deuken is natuurlijk geen referentiemateriaal meer! Gewoon een nieuwe kopen (zo duur is dat nu ook weer niet). En zet hem ietsje hoger indien mogelijk. Kan aan de hand van de foto's niet zien of de LNB nu door de metalen railing van het balkon moet turen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Horsterhoek...wat ben jij eigenwijs.

De users hier geven je een goede raad en jij slaat eigenlijk alles in de wind.

 

Feit is dat een Triax van 60 cm, met een loenzende LNC en dan nog van onder tot boven gedeukt een brakke schotel is.

Als die schotel al zo onder de deuken zit, zal die met grote zekerheid ook wel krom verbogen zijn.

Iets wat bij Triax al heel gauw gebeurd.

Dat zie je misschien niet met het blote oog maar daardoor gaat het rendement van de schotel zeer snel terug.

Neem een fatsoenlijke kwaliteits-schotel, dus geen Triax en je probleem is opgelost.

 

Je 50 cm schotel campingverhaal is onzin.

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een brakke rommel allemaal en dan toch klagen over uitval bij regenbuien?

Ook Canal Digitaal kan dat niet verhelpen

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...