Ga naar inhoud


Vraag over Multiswitch ivm Nilesat signaal verbetering Fibo 120.


Phoenixx

Aanbevolen berichten

Goed nieuws, meer signaal vanaf de Fibo 120 met de SMW lnb`s met Nilesat Test ;) ..

Vanmiddag ben ik wezen testen met de smw lnb op de fibo 120 met omt en de resultaten zijn positief.
Er komt meer en kwalitatief beter signaal binnen mede door de goede aanpassing en omt functie van

het Smw digital E Quattro Lnb pakket.

Eerst ben ik bezig geweest om de xm 351 offset feedhorn te verwijderen en de overgebleven
C 120 flens die ik nog in mijn bezig het, te monteren op het Lnb pakket.

Toch merkte ik dat er ruimte zat van 3 mm tussen de flens buis en de Fiboreflector ingang
en deze opgevult met wat ductape zodat deze strak in de houder kwam en toen goed vastgezet
met de aanwezige imbus verbinding. Rechtop bevestigen was onmogelijk omdat de onderliggende
steun vande Fibo in de weg zat, oei wat moest ik nu ?

---------------------- Ineens kreeg ik een idee, Eureka!! --------------------

Als ik nu het het lnb pakket 90 graden draai heb ik wel ruimte en past deze perfect op
zijn plek. Eerst zat ik nog in over het gewicht maar het valt alles mee, alleen wil ik
de onderkant die nu zijkant is wel weerbestendig maken zodat er geen vocht inkomt,
dat is dan ook geen probleem meer..

Mijn vraag is als ik een mutiswitch ga aan sluiten kan ik dan de h/v h/l wisselen zodat ik
bij sturing van de multiswitch weer gelijk uitkom met frequentieopvraag van de ontvanger ?

- Aansluiting van de Multiswitch als voorbeeld voor het gedraaide Quattro lnb pakket..

- Aansl 1 - Multiswitch -> Horizontaal lage band  - Lnb kant -> Vertikaal lage band
- Aansl 2 - Multiswitch -> Horizontaal hoge band  - Lnb kant -> Vertikaal hoge band

- Aansl 3 - Multiswitch -> Verticaal Lage band    - Lnb kant -> Horizontaal lage band
- Aansl 4 - Multiswitch -> Verticaal hoge band    - Lnb kant -> Horizontaal hoge band

Als het goed is loopt de signaal aanvraag van de ontvanger weer sygroon met het
gedraaide Smw quattro lnb pakket op de fibo 120.

Momenteel heb ik alleen Horizontaal laag (10.7-11,7) direct vanaf de ontvanger aangesloten
wat nu dus vertikaal gepolariseerd is en ben even aan het testen hoe de signalen van Nilesat

binnenkomen, het werkt geweldig ;)

Er komt meer signaal binnen dan de QDF quad Invacom Lnb en deze Smw Lnb staat wel goed op de frequentie, ook toen ik eerder de frequentie had aangepast met de 9750 10600 lo frequentie
deze werdt dus 9747 en 10597 omdat de nieuwe Invacom Lnb 3 Mhz te hoog in frequentie stond,
en dat voor Invacom (shame) ..

Heeft iemand nog ervaring met een mutiswitch met versterking omdat je al snel 3 db verlies
hebt met omschakelen zonder versterking van de multiswitch las ik.

Ik heb al wat merken her en der gezien, maar ik ben wel benieuwd naar bevindingen ervan.

Bedankt alvast, Ger..

post-59919-0-75427100-1450035626.jpg

post-59919-0-96995300-1450035636.jpg

post-59919-0-36799400-1450035647.jpg

post-59919-0-99585800-1450035673.jpg

post-59919-0-27765300-1450035693.jpg

post-59919-0-12466000-1450035708.jpg

post-59919-0-63597300-1450035715.jpg

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik dacht een betere manier gevonden te hebben om de lnb's in een rechte lijn achter de SMW  OMT te monteren .

Helaas is de haakse SMW golfpijp voor Hor. gedacht .

Ik heb ooit van een medelid een Ku V-sat setje (RX-TX) gekregen en daar zit juist een haakse golfpijp voor VERT. bij .

Daarmee staat de zaak mooi in lijn .

Zodra ik tijd heb zal ik deze op mijn Fibo testen .

post-30993-0-21596400-1450123904.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bovenstaande posting van mij staat een vergissing , de bovenste lnb is voor VERT. , de onderste voor HOR.

Bijgevolg dat de benaming voor de haakse golfpijp ook gewisseld dient te worden .

Zojuist op 7º W even op 11.219 H gekeken , met de BEST single (ongeveer net zo goed als de BU) 5.4 dB op de TM-5402 maar word geen kanalen ingelezen .

Daarna bovenstaand setje erop met alleen Hor/Laag aangesloten nu 8.5 dB en daarmee werden 12 TV kanalen ingelezen w.o. Aljazeera HD.

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedankt voor het bericht Trust, mijn vraag is of ik dat ook kan doen met het setje,

als dat mogenlijk is wil ik proberen de lnb`s in dezelfde positie te krijgen als op de foto.

 

Mischien is er ook nog wat anders an de hand, het idee wat je eerder gaf  om de feedhorn te

verwijderen en daar een kleinere feedhorn als expiriment te plaatsen is een goed idee.

 

Volgens mij staat de blokeert de bestaande feedhorn een deel van de ku straling als je de onderste

stangen als de laagste stralingstoevoer neemt en de bovenste lijn van de schotel tot de bovenste lijn

van de reflector.

 

Als dat zo is dan kan een gedeelte van het pakket toch iets in de weg zitten en de feedhorn dus ook.

Desontdanks heb ik zeker een verbetering in signaal en hier komt op het lage geboed van de

Smw Nilesat 10.719 fec 22000 tec 72 % binnen, dat is beter als de inverto die hier op 68 & blijft hangen.

 

Anders is kijken of ik een andere omt kan bemachtigen als ik het setje niet kan omzetten, eerst is kijken

hoe het in de binnenkant zit bevestigt of ik het e.e.a om kan draaien, een goed idee. Heb m hier nu och

even binnen liggen, ik zou vandaag een multiswittch bij de locale satboer halen, maar dan wil ik eentje

met versterking, alleen die werken op 220 en dat wil ik niet op mijn balkon met al die regen.

 

Ik kijk wel even hoe ik dat oplos, afgezien dat antenne versterkers een oud verhaal is en mischien

voor de ontvanger ook teveel stroom trekt is er mischien een mogenlijkheid om met een goede

inline versterker het signaal wat op de krikken zodat alle zwakke signalen ook de lockgrens van de

onvanger overschrijden.

 

Ik heb hier ook nilesat 201 11785 en MBC 11559 die sinds gisteren op Eutelsat 7 is gezet alleen

is deze via de NW Africa beam (heb ik ook in nieuws gepost) maar het signaal licht net onder de

lock van de ontvanger.

 

Toch merk ik wel dat het spectro beeld er beter uit ziet als bijv de inverto black of de ap82xt2n,

minder ruis en meer piek op het signaal dus been betere scheiding tussen ruis en signal.

 

De Ortho mode koppelingen voor betere signal scheiding (omt) doen hierzo ook goed zijn werk. ;)

 

Krijg jij Nilesat 11747 en 11785 nu ook binnen met de channelmaster 180 ? ben erg benieuwd.

post-59919-0-79962600-1450185459.jpg

post-59919-0-57052600-1450185469.jpg

post-59919-0-24945800-1450185479.jpg

post-59919-0-10230900-1450185489.jpg

post-59919-0-47843800-1450185505.jpg

post-59919-0-78841800-1450185515.jpg

post-59919-0-96937400-1450185570.jpg

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nile-201 en E7WA   NWA  zijn niet te ontvangen in Nederland, en zeker niet met een schotel van 180m.

Als het al gaat met een 1.8 m schotel dan moet het met een 180 m schotel zeker lukken .

ChannelMaster 1.8 m  SMW WDL lnb  C-Tech HD 5000-C met Dr HD F16 software

post-30993-0-99966000-1450221983.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Ik heb hier ook nilesat 201 11785 en MBC 11559 die sinds gisteren op Eutelsat 7 is gezet alleen

is deze via de NW Africa beam (heb ik ook in nieuws gepost) maar het signaal licht net onder de

lock van de ontvanger.

Krijg jij Nilesat 11747 en 11785 nu ook binnen met de channelmaster 180 ? ben erg benieuwd.

 

heb je daar nog steeds signaal ? hier zelfs met de 1.8 CM momenteel geen spat signaal

 

Emekli schreef het al : Ik ben voorlopig even afgestapt om freqs van 7 en 8 graden west te veranderen, je bent er iedere dag uren mee bezig.

Wat bezielt die Eutelsat/Nilesat firma's?.

 

Toch merk ik wel dat het spectro beeld er beter uit ziet als bijv de inverto black of de ap82xt2n,

minder ruis en meer piek op het signaal dus been betere scheiding tussen ruis en signal.

 

De Ortho mode koppelingen voor betere signal scheiding (omt) doen hierzo ook goed zijn werk. ;)

 

 

Gisteravond een MultiSwitch aan het setje gekoppeld en getest op de Fibo .

Waarschijnlijk is die ortomode speciaal voor RX/TX ,ik krijg vreemde verschijnselen .

De onderste lnb ontvangt op beide aansluitingen  in de lage band zowel de Hor als de Vert kanalen ook met de kabels er direct aan , dus aan de MS ligt het niet

De 1.8 ChannelMaster is weer ontvangst bereid i.v.m. de fabricage van een lnb wisselaar kon er even niet gedraaid worden .

Vrijdag zal ik zo'n originele SMW quatro met de MS er eens op testen .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh dat is vreemd, dat zl ik ook is gaan testen. Ik had wel een reemd vverschijnsel dat 11229 H soms niet goed binnenkwam en heb zelfs een andere f connector buiten op de kabel gezet. Wat bleek, door het iets doorhangen van het gewicht kwam het pakket in een hoek te staan t.o.v de stralings ingang waardoor een deel van de de horizontale transponders ineens niet meer binnenkwamen.

 

Graag zou ik een c120 Flange willen overnemen die iets langer is ( lengte 40 mm i.v.m gewicht)) willen overnemen die iets groter in diameter is (25 mm) en nagenoeg klemvast in de fibohouder komt te zitten waardoor ik geen speling meer heb i.v.m het iets doorhangen door het gewicht van het lnb pakket.

 

Hoe heb jij die kap er op een nette manier afgekregen of wordt het zaagwerk met een ijzerzaag voorzichtig rondom ?

 

Op mijn technomate zit een spectro analyzer in het menu die byzonder goed werkt waardoor ik de kleinste verandereingen ook onder de lockgrens goed waar kan nemen. Deze gebruik ik ook met uitrichten zoals ik gisteren iets va 22 kanalen vond op 62 Oost..

 

Mocht het hier ook zo zijn betreft polarisatie dan oeten we maar ism kijken vor en andere omt die wel geschikt is en rechtstandig is i.p.v de gebogen omt uitvoering die ik hier heb.

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...