Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste hass

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik altijd gedacht had dat een schotel van 100 meter de grootste was die er bestond (zie bijlages) maar blijkbaar zijn er dus ook nog van 150 meter

't Is toch doodzonde? 150 meter schotel op een plek weggezet waar je geen vrij zicht op de horizon hebt.... En weden dat de schotel niet eens verticaal kan worden gezet?  Dat krijg je nu eenmaal als je sterredromers hun gang laat gaan  :P

Geplaatst:

T90user schrijft:

"En weden dat de schotel niet eens verticaal kan worden gezet?  Dat krijg je nu eenmaal als je sterredromers hun gang laat gaan"

Waarom zou je de schotel verticaal willen zetten T90user?

Geplaatst:

Ohh dat is vreemd, dat zl ik ook is gaan testen. Ik had wel een reemd vverschijnsel dat 11229 H soms niet goed binnenkwam en heb zelfs een andere f connector buiten op de kabel gezet. Wat bleek, door het iets doorhangen van het gewicht kwam het pakket in een hoek te staan t.o.v de stralings ingang waardoor een deel van de de horizontale transponders ineens niet meer binnenkwamen.

Graag zou ik een c120 Flange willen overnemen die iets langer is ( lengte 40 mm i.v.m gewicht)) willen overnemen die iets groter in diameter is (25 mm) en nagenoeg klemvast in de fibohouder komt te zitten waardoor ik geen speling meer heb i.v.m het iets doorhangen door het gewicht van het lnb pakket.

Hoe heb jij die kap er op een nette manier afgekregen of wordt het zaagwerk met een ijzerzaag voorzichtig rondom ?

Op mijn technomate zit een spectro analyzer in het menu die byzonder goed werkt waardoor ik de kleinste verandereingen ook onder de lockgrens goed waar kan nemen. Deze gebruik ik ook met uitrichten zoals ik gisteren iets va 22 kanalen vond op 62 Oost..

Mocht het hier ook zo zijn betreft polarisatie dan oeten we maar ism kijken vor en andere omt die wel geschikt is en rechtstandig is i.p.v de gebogen omt uitvoering die ik hier heb.

De c120 adapter die ik gestuurd heb , is een originele 25 mm , degene die je aan de SMW quad hebt gezet is zo te zien afgedraaid .

Ik zou zeggen , zet de "mijne" er aan , e.v. Heb ik er nog wel een of anders kan ik er een draaien .

Als je de SMW feedhoorn demonteert kun je de kap met een beetje kracht eraf kantelen , niks geen zaagwerk of zo .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

T90user schrijft:"En weden dat de schotel niet eens verticaal kan worden gezet?  Dat krijg je nu eenmaal als je sterredromers hun gang laat gaan"

Waarom zou je de schotel verticaal willen zetten T90user?

Om Astra 3 te kunnen ontvangen natuurlijk

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Geplaatst:

Beste Henk1

Je moet nog veel leren over schotels.
Ik weet niet of je het gezien hebt maar het is een offsetschotel ondersteboven.
Aan de hand van de afmetingen van de schotel kun je berekenen dat de schotel een offset heeft van 25 graden. De Astra 23,5 staat in Nederland ongeveer op een elevatie van 29 graden. Hieruit resulteert dus dat die schotel dus 29+25=54 graden achterover moet staan om de Astra 23,5 te ontvangen.
Maar goed nu weer on topic.

post-60869-0-59862500-1450451073.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb hem open hoor Trust, de verticale koppeling zit idd de verkeerde kant op..

Hier wil ik nog een oplossing voor bedenken, mischien de verticale koppeling recht naar beneden

zonder het extra omt stukje, wordt vervolgt ....

post-59919-0-22273900-1450488640.jpg

aangepast door Phoenixx
Geplaatst:

Ik zie dat je nog steeds die afgedraaide flensadapter aan deze combinatie heb zitten .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst: (aangepast)

#-> Trust ..

De flens waarover jij het hebt zit op de fibo, de oude flens die ik nog heb is verwisseld en volgens mij is

dat de afgedraaide flens. De foto is van de oude flens die ik nog over heb en is verwisselt.

Ik heb nog gezocht tussen de polarizers en het reflector matriaal en de bleuwe coniche ring

maar kan geen andere  C 120 flange meer vinden, degene die ik kreeg zit er op..

Een paar dagen geleden heb ik een steuntje gemaakt om de pijp naar de Smw`s te ondersteunen,

nu kan ik wat makkelijker afstellen en wat mij ook opvalt is dat de bovenste aansluiting waar de

zwarte letters staan de frequentie loopt van 10.795 - 12.2 Ghz en de onderste ssnsluiting van

11.7 - 12.750 Ghz.

Andere vormen om de straling qua positie te ontlopen heb iik bekeken maar dit is hiermee de

enigste stabiele mogenlijkheid om zoveel mogenlijk signaal eruit te halen. mischien is met een paar 

wr 75 knietjes het geheel nog iets lager te verplaatsen waardoor de demping nog minder wordt,

deze demping telt het meeste in het horizontale gedeelte.

Voor een multi switch zou het dus niet uit moeten maken aangezien het frequentie bereik van

de bovenste aansluiting overlappend is t.o.v de onderste aansluiting, ik heb het na gechekt en het

geld voor de aansluitingen van beide lnb`s.

De adf 120 flens heeft net tekort lengte om het zware lnb pack aan te bevestigen dus die houdt

ik liever apart om kleine lnb`s te testen.

Ik heb een ander idee ..  ;)

Wat mischien ook een goed idee is om een inverto flange single lnb om te bouwen naar wr 75 door

een plaatje in het midden van de opening te zetten net als bij andere wr 75 lnb om eens te kijken 

wat dat oplevert met het signaal, ik heb er een goed gevoel over.

De inverto single lnb past al op de omt aansluiting met de schroeven heb ik geprobeert.

Er kwam al signaal uit, op het v gedeelte, maar nog niet voldoende.

Het is een kwestie van het plaatje in het midden van de flange lnb te monteren om te kijken

wat voor signaal eruitkomt.

Dan maak je dus gebruik van de omt en van de hogere conversion gain en zo zou je dus een 2 de

inverto flange lnb met extra plaat zijn verticale gedeelte grbruiken voor de horizontale omt opening.

Dan een multiswitch erachter en kan je eventueel met een twin lnb (wat ook kan) leuke

resultaten bereiken..

Dan heb ik nog een idee .. ;)

Ook wil ik is bij de Fibo een kleinere feedhorn proberen want k heb het idee dat de feedhorn wel

het signaal goed opneemt maar tevens zichzelf qua signaal een gedeelte in de weg zit waardoor

je of bijv 40 %  van een zwak signaal binnen krijgt, maar alles wat daaronder valt meteen een stuk

zwakker is door de steeds meer dempende factor van de grote feedhorn verhoudings gewijs

toeneemt naarmate het signaal zwakker wordt.

Wat betreft c band heb ik ook nog wat in petto ....

T`is een pracht expirimenteer antenne!..  ;)

Project  komt later, mooi voor de zomer ;)

post-59919-0-09105800-1451097749.jpg

post-59919-0-20692100-1451097755.jpg

post-59919-0-88697600-1451097760.jpg

aangepast door Phoenixx

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...