Ga naar inhoud


CanalDigitaal moet van zijn oude ontvangers af


Sprietje

Aanbevolen berichten

Op een ander forum lees ik dat iemand eigenlijk geen behoefte meer had om ook de Astra 19,2 te ontvangen. Aan de ontvangst van de Astra 23,5 had hij voldoende maar zijn ontvanger kon de zenderlijst niet via de Astra 23,5 inladen. Hij heeft CanalDigitaal gebeld en hij kon zo de M7 SAT 801 krijgen voor €19,95 plus €9,95 verzendkosten. Wel een contract van 2 jaar erbij natuurlijk.
De M7 SAT 801 is niet meer het gangbare model, dat is nu de M7 MZ-101 met geïntegreerde smartcard.
 

Tja, het moet toch ergens van betaald worden. Daarom gaan de abonnementsprijzen omhoog.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een 2 jarig contract voor 10 euro in de maand die letterlijk op de laatste dag dat de oude ontvanger werd aangeboden is in gegaan, echter gaat het pas vanaf 1 januari 2016 werkelijk lopen, het complete pakket was gratis, alleen voor de schotel moest ik 3,95 euro verzendkosten betalen.

 

Een getrouwde ontvanger wilde ik niet, dan had ik meteen de stekker uit CDS getrokken.

 

Ik heb de ontvanger dus gratis met de benodigde spullen, echter wil ik nog wel een Triple Quod LNB die ik los moet aanschaffen.

 

Bij mij bevalt de M7 SAT801 prima, maar zodra ik de hobby ontvangers in duik, danheb ik altijd een originele test ontvanger waar ik de Oranje CDS kaart op kan controleren mocht de Hobby ontvanger er even geen zin in hebben.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als CanalDigitaal van zijn M7 SAT 801 af wil dan komen ze binnenkort wel bij de grootste dozenschuiver, die volgens eigen zeggen niet gek zou zijn in de winkel.

De al om bekende en niet gewaardeerde Pace/Philips DSR 8121 kwam ook op die manier aan zijn einde als gecertificeerde ontvanger van CanalDigitaal.

Die moesten toen nog 199 euro opbrengen tegen in het begin iets van 499 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg vandaag toevallig 2 brieven van Canal Digitaal om nu over te stappen naar de interactieve TV van Canal Digitaal. Heb al maanden geleden opgezegd en mijn gegevens zitten klaarblijkelijk nog ergens in hun systeem! Heb inmiddels Ziggo en volgens hun brief is het na januari 2016 einde verhaal voor de oude kaarten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de oude kaarten bedoelen ze dan de seca2 kaarten die nog in omloop zijn, dus voor de buitenlandse inwoners die nu nog STB gebruiken en dat zijn er best veel. Een grotere schotel, kaart wissel en prijs verhoging, oops dat zal niet zo goed gaan. Dan slijt je de over gebleven ontvangers ook niet zomaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze de oude ontvangers met Seca3 (Nagra) nu nog verkopen, dan zullen deze nog niet spoedig uitgefaseerd worden.

 

Als ze dit binnen de 2 jaar zouden uitfaseren (dus de apparaten die ze nu verkopen worden waardeloos na 2 jaar) dan steekt er een storm op.  RADAR zal daar wel een onderwerp aan wijden.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, voorheen werden er ontvangers verkocht die de volgende dag al niet meer bruikbaar waren.

Daar werd nog even snel geld voor gemaakt en geen haan die er naar kraaide.

 

De Nagra M7 801 decoders zijn overigens niet meer te koop, de laatsten worden gratis weggeschonken als je maar een abonnement afsluit.

Orca is er al, je kan alleen nog de M7 MZ-101 bij CanalDigitaal kopen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die MZ101 receiver is dan blijkbaar dezelfde die ze bij HD Austria aan de man brengen...

Die geeft ook een geintegreerde smartcard en kost 159 euro....  het is overigens geen 'mooie' ontvanger, het ziet er als een klein zwart doosje uit .

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht mijn ontvanger stuk zijn, en tevreden zijn met hun ontvanger, dan zou ik die nemen. je betaalt inclusief verzendkosten grof gerekend een 30€. Bepaalden beweren een minimum duur van seca 3, nog 3 jaar te gaan, dan betaal je voor je ontvanger 10€/jaar.

Tegen dan, zal er al meer geweten zijn over UHD, en kunnen mensen dan alsnog overschakelen.

Beter dat ze voor 19,95€ nog een gebruiker vinden, dan dat ze ongeopend de kliko ingaan. Dit zal dan als verlies gerekend worden, en de abonnee krijgt daarvan ook de rekening gepresenteerd  :( .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De geschiedenis herhaalt zich. irdeto naar seca/nagra. zelfs van seca2 naar 3 kaarten.

Ik vermoed dat volgende factoren afhankelijk zijn:

1. De eisen van de content provider
2. Hoe ze het systeem misbruiken

3. Nog andere.

Als bepaalde content aanbieders zien, dat het oud systeem volgens hen niet veilig genoeg is: "het fsi2 verhaal bvb",dan zouden ze kunnen eisen dat ze enkel ontvangen worden via het nieuw systeem.

Ik zou het niet raar vinden, dat toekomstige zenders enkel dit systeem zullen ondersteunen.

Maar als het standaard commerciële kijkers zijn, zou het goed mogelijk zijn, dat je met het oud systeem nog lang kan zien.

Voordeel in Nederland, jullie hebben goeie consumentenbonden, die niet bang zijn om voor hun consumenten op te komen en via gerechtelijke weg proberen af te dwingen een systeem nog draaiende te houden. Zo hebben we geheel onverwacht nog irdeto 2 pasjes mogen meemaken  :) .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...