Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal.

Als alle zenders nu toch op de astra 23 te zien zijn,is een enkele lnb toch genoeg.

Ik heb een samsung smart tv (ue40es6900)dus met sat ontvanger ingebouwd.

Wat mij niet helemaal duidelijk is of dit consequenties voor de fastscan heeft?

En wat ga ik "missen" als ik alleen de astra 23 ontvang.

Soms toch slechte ontvangst op HD (ik woon in FR) dus vroeg mij af of ik met

een enkele LNB  beter kan richten op de 23 dus betere ontvangst heb.

BVD. M.

Geplaatst:

Als je een duo LNB hebt, kan je die vervangen door een twin** LNB en moet de schotel op 23.5 oost uitgericht worden.

** LNB met 2 uitgangen, mag ook single zijn als je het niet nodig hebt.

Maar, dan ben je wel alle zenders van de 19.2 oost kwijt.

De fast scan zou ook op 23.5 moeten zitten, freq, mij onbekend want gebruik die niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Beste strabel

Er zijn tegenwoordig best wel een aantal satellietontvangers die de zenderlijst via de Astra 23,5 kunnen inladen maar hoe dat bij TV's is met ingebouwde satellietontvangst weet ik niet. Ik heb echter de indruk dat dat nog niet lukt met TV's.
Je schrijft dat je de ue40es6900 hebt en die staat in de lijst van CanalDigitaal van gecertificeerde ontvangers van CanalDigitaal, dus de zenderlijst downloaden via de Astra 19,2 is geen probleem maar of dat ook lukt via de Astra 23,5 is een vraag.
Het lijkt me het beste dat je daarvoor Samsung zelf even benadert en deze vraag voorlegt of deze tv in staat is de zenderlijst via de Astra 23,5 te downloaden zonder dat de Astra 19,2 beschikbaar is.
Hier de site van Samsung: http://www.samsung.com/nl/support/

De zenders die je met een CanalDigitaal abonnement via de Astra 19,2 ontvangt zijn Eurosport HD nl, Motors TV HD, Mezzo HD, Nickelodeon, BVN, de popmuziekzenders van MTV en VH 1 en VH classic, zie de zenderlijst: https://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio.pdf

Geplaatst:

Je schrijft dat je de ue40es6900 hebt en die staat in de lijst van CanalDigitaal van gecertificeerde ontvangers van CanalDigitaal,

dus de zenderlijst downloaden via de Astra 19,2 is geen probleem 

Moet het dan niet om een Benelux model gaan?

M.a.w. kun je op een elders in de EU gekochte TV wel een CD kanalenlijst laden of wordt de "keuze" dan niet een in het betreffende land gangbare kanalenlijst.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.

Geplaatst:

Als test zou ik de 19.2 kop eventjes afdekken met een metalen dekseltje of alu-folie bijv., dan de Samsung laten zoeken via de FastScan functie en zien hoe die reageert met enkel de 23.5.....  

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Geplaatst: (aangepast)

Als je al een duo-lnb hebt, maar slechte ontvangst op 23.5E, zou ik de kop voor 23.5 in de houder doen en opnieuw uitrichten.

Geen nieuwe LNB nodig.

Behoud van Astra 1 (vergeet de vele ongecodeerde zenders niet).

Maximum signaal voor de zwakkere Astra 3 zenders.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Beste Prawo

Is het niet zo dat als het om een niet Benelux-model gaat dat  het dan ook een ander typenummer heeft?
Maar het is volgens mij heel simpel.
Als er een fastscanlijst van CanalDigitaal is zit, dan is het een Benelux-model.
Of je de zenderlijst dan ook via de Astra 23,5 kunt inladen (even de kop van de Astra 19,2 afdekken) dat is maar helemaal de vraag.

Geplaatst:

ja leuke discussie is dit.

Ik heb mijn tv allang geroot (dus deze kan fastscan en via internet alles in het nederlands doen)

Voor Samsung gebruikers ,lees op "samygo"hoe je dit kan aanpassen.

nu nog even over de Lnb.

Mijn "fout " ik heb een twin lnb en ontvangst op 19 is altijd goed maar op 23 niet altijd.(sommige hd kanalen "veel storing"blokjes")

twin lnb geschikt voor 80cm schotel.

Kijk, ik ben niet zo geintersseerd in mtv en bvn en de meeste nl tv en radio zenders zitten nu op de 23.

Dus mijn vraag is alleen of iemand weet of de fastscan ook op alleen de 23 werkt want als ik dan alleen een

single lnb nodig heb kan ik hem waarschijnlijk beter richten en een stabieler signaal krijgen.

Ps,ik heb ook niks met sport en allerlij onzin zenders.

bvd.M

Geplaatst:

Een twin-lnb voor een 80cm schotel past alleen maar goed op een schotel die ook minimaal 80cm breed is. Welke schotel heb je precies?
Heb je de kop van de Astra 23,5 in de klem staan?

Geplaatst:

Twin lnb's zijn dacht ik zekerwel voor verschillende maten schotels te krijgen.

Ja mijn twin zit in de 23 gemonteerd.

Voordat iemand begint over uitrichten,ik heb het meeste al geprobeerd maar allebij 19 & 23 maximaal krijgen lukt mij niet.dus dacht ik misschien met een single lnb betere ontvangst te krijgen.

En tuurlijk kan je de twin lnb alleen op de 23 zetten maar als ik de 19 niet meer nodig heb doe ik

Het liever met een single.

Geplaatst:

ja ok een duo met 2 aansluitingen.

maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

En tuurlijk kan ik samsung bellen of mailen maar dit is toch een sat forum waar mensen op zitten die veel kennis van zaken hebben?

• Moderator
Geplaatst:

Hallo allemaal.

Als alle zenders nu toch op de astra 23 te zien zijn,is een enkele lnb toch genoeg.

Ik heb een samsung smart tv (ue40es6900)dus met sat ontvanger ingebouwd.

Wat mij niet helemaal duidelijk is of dit consequenties voor de fastscan heeft?

En wat ga ik "missen" als ik alleen de astra 23 ontvang.

Soms toch slechte ontvangst op HD (ik woon in FR) dus vroeg mij af of ik met

een enkele LNB  beter kan richten op de 23 dus betere ontvangst heb.

BVD. M.

Je kan een duo LNB maximaal uitrichten op 23, net zo goed als een single LNB.

Dat zal ten koste gaan van je ontvangst van 19, maar voor jou is dat van geen belang.

Of dit consequenties heeft voor de fastscan, dat hangt af van je software, en omdat je de ontvanger geroot hebt valt daar niets over te zeggen.

Dek 19 eens af met alufolie en doe een fastscan, dan heb je je antwoord.

Slechte ontvangst van HD zenders in Frankrijk, daar is een oplossing voor, grotere schotel/beter uitrichten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb hier een 40 inch samsung met DVB-C/T/S(2) , 4 LNB's zonder probleem ,

fastscan Canal Digitaal of TV Vlaanderen heeft de mijne ook , maar ....

daar ik enkel FTA kijk , niet nodig voor mij !!

Een tikkie OFF-Topic: Andere satellieten doet die best goed , kan altijd beter ,

maar Samsung is best te pruimen , enkel favorieten handmatig zetten = ergelijk !!!!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Strabel schrijft:

"Voordat iemand begint over uitrichten, ik heb het meeste al geprobeerd maar allebijei 19 & 23 maximaal krijgen lukt mij niet."

Dan heb je niet de juiste combinatie van schoteldiameter en duo-lnb.
Welke duo-lnb heb je precies, merk en typenummer en welke schotel heb je, merk en afmetingen (breedte en hoogte)?
In welke plaats staat de schotel?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen