Ga naar inhoud


ontvanger vindt geen CanalDigitaal zenders, wel Tsjechische


wesmaenia

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een abonnement bij CanalDigitaal met Smartcard en een vrij oude receiver, de MVision ST5 USB.

 

Mijn schotel stond uitgericht op de Astra 1, maar gezien alle wijzigingen heb ik deze nu uitgericht op de Astra 3. Signaal en kwaliteitsstrekte zijn goed (85%-90%). Er is een enkele LNB geinstalleerd want ik heb geen behoefte meer aan Astra 1.

 

Als ik naar zenders ga zoeken, worden er slechts een stuk of 30 ingelezen, met name Tsjechische zenders maar geen enkele zender van CanalDigitaal.

 

Eerst dacht ik dat aan het uitrichten van de schotel lag, maar ik heb even een M7 SAT801 receiver geleend en die werkt perfect (alle zenders aanwezig met goede kwaliteit).

 

Het zit dus in een instelling in de receiver, want op Astra 1 ontving ik wel alle (SD) CanalDigitaal zenders.

 

Bij CanaalDigitaal krijg ik geen hulp, omdat de receiver niet bij hen is gekocht (hoewel ik wel klant ben).

 

Kan iemand mij helpen? Handmatig invoeren werkt ook niet; de zenders worden eenvoudigweg niet gevonden...

 

.

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt helemaal wat Johan schrijft. Je zult dus een HD-ontvanger aan moeten schaffen.
Hierbij is het wel aan te bevelen dat die ontvanger de fastscanzenderlijst kan binnen halen van de Astra 23,5. De meeste kunnen dit alleen via de Astra 19,2.
Ik weet niet of je de M7 SAT 801 een fijne ontvanger vindt?
Die kun je bij CanalDigitaal voor een heel zacht prijsje kopen.
Als je CanalDigitaal belt en je geeft aan dat je ontvanger de Astra 23,5 niet kan ontvangen, dan kun je €19,95 plus €9,95 verzendkosten een M7 SAT 801 krijgen. Wel een contract van 2 jaar erbij natuurlijk.
De M7 SAT 801 kan de zenderlijst wel via alleen de Astra 23,5 inladen.
Heb je geen zin in een contract van 2 jaar of misschien wil je helemaal geen CanalDigitaal ontvanger, dan zeker niet doen.

Maar wat ik me wel afvraag is welk abonnement heb je bij CanalDigitaal? Als je door die oude ontvanger helemaal geen HD-zenders (mpeg4) kunt ontvangen, dan kun je nog geen kwart van de zenders bekijken wat er tegenwoordig in een abonnement zit. Bijv. ook niet alle regionale zenders want die SD-zenders worden wel in mpeg4 uitgezonden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reactie Johan en Sprietje.

 

Nou dat is heel duidelijk: ik zal dus een nieuwe (HD)ontvanger moeten kopen of teruggaan naar Astra 1 zodat ik tenminste nog de kanalan in SD kan zien.

 

Ik had gehoopt dat er iets in de instellingen van de MVision niet goed stond, maar het probleem zit dus echt in de oude ontvanger.

 

Of ik de M7 SAT801 een fijne receiver vind, weet ik niet. Ik heb hem alleen even gebruikt om te testen zonder iets verder in te stellen, want hij werkte direct, maar dat kwam omdat ik deze geleend had van iemand die hem al ingesteld had staan bij hem thuis.

 

De prijs die Sprietje opgeeft (19,95 plus verzendkosten) kan ik echter niet op de site terugvinden.

En ik heb al een contract dus ik wil uiteraard geen tweede contract.

Het contract dat ik heb is gewoon een basispakket dus zonder extra kanalan als Film of Sport. De regionale zenders interesseren me niet zo, dus die mis ik niet. Maar ik heb begrepen dat CD de SD zenders op termijn toch laat vervallen dus ik zal toch over moeten op een nieuwe ontvanger.

 

Op de site van CD staat nu alleen nog een ontvanger met geintegreerde smartcard maar die wil ik niet want ik heb al een kaart. Kan ik gewoon in de winkel een HD ontvanger kopen? Werkt die dan ook altijd met CD?

 

Nogmaals dank voor jullie heldere reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste wesmaenia

Nou, de zult toch niet al te lang moeten wachten met een nieuwe ontvanger want CanalDigitaal stopt per 1 april 2016 met de doorgifte van de Nederlandse zenders in SD.
Waarschijnlijk doen ze dat niet in één keer maar stapsgewijs. Ik vermoed:
Per 1 april de Net 5 en SBS6
Per 1 mei RTL 4-5-7
Per 1 juni NPO 1-2-3
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als CanalDigitaal inderdaad in 2016 al stopt met de doorgifte van de SD kanalen via Astra 1 wat is dan nog het voordeel van een duo LNB voor Astra 1 en Astra 3? Astra 1 heeft dan geen enkele Nederlandse zender meer en een groot aantal Duitse zenders zit ook op de Astra 3.

 

Een schotel met 1 LNB uitgericht op Astra 3 is dan toch genoeg?

 

En elke HD ontvanger zou geschikt moeten zijn op de zenders van CanalDigitaal te ontvangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal heeft aangegeven dat op 1 april de SD zenders niet meer beschikbaar zijn voor de particuliere klant op de Astra 19.2

Nu is er bijna niets zo onbetrouwbaar als de berichtgeving naar de klant door CanalDigitaal dus als de verstrekte info niet klopt komt

het door de fratsen van CanalDigitaal.

Het voordeel van de duo lnb is dat je ook de vele FTA zenders van Duitsland bijvoorbeeld kan blijven ontvangen.

 

Wat een nieuwe decoder betreft, niet iedere willekeurig HD decoder is geschikt om de CanalDigitaal zenders te ontvangen.

De decoder moet in staat zijn om de CanalDigitaal kaart te lezen. Een HD decoder van Sky Duitsland bijvoorbeeld valt af.

Maar er zijn genoeg "vrije" decoders die meestal op Linux gebaseerd zijn waar je CanalDigitaal mee kan ontvangen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste wesmaenia

Er blijven toch nog een aantal zenders op de Astra 19,2 zitten die niet door CanalDigitaal worden uitgezonden maar waar je met een CanalDigitaal abonnement toch rechten voor hebt om die te bekijken. Het gaat dan om een stuk of zeven popmuziekzenders, de klassieke zender Mezzo HD, de Duitse zender Auto motorsport, Eurosport 1 en nog een.
Bovendien heb je het probleem dat met de meeste ontvangers je de fastscanzenderlijst van CanalDigitaal kunt downloaden vanaf de Astra 23,5.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste wesmaenia

 

Er blijven toch nog een aantal zenders op de Astra 19,2 zitten die niet door CanalDigitaal worden uitgezonden maar waar je met een CanalDigitaal abonnement toch rechten voor hebt om die te bekijken. Het gaat dan om een stuk of zeven popmuziekzenders, de klassieke zender Mezzo HD, de Duitse zender Auto motorsport, Eurosport 1 en nog een.

Bovendien heb je het probleem dat met de meeste ontvangers je de fastscanzenderlijst van CanalDigitaal kunt downloaden vanaf de Astra 23,5.

 

Sprietje, Mezzo en Auto Motor Sport zal hij niet kunnen ontvangen MPEG4 en Eurosport1 zal  de Duitstalige FTA versie zijn. blijven alleen de popzenders en Nickelodeon over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste astro iris

Wesmaenia heeft het basis HD-pakket zover ik begrepen heb.
Daar zit Eurosport 1HD nl en AutoMotorSport ook in.
Ook de 7 popmuziek zenders zitten in het Basis-pakket.
Mezzo niet maar het was meer een opsomming welke zenders op de Astra 19,2 bleven en dus alleen daar te bekijken zijn.
Genoemde zenders zal hij dus niet kunnen bekijken als hij een HD-ontvanger aanschaft met alleen de ontvangst van de Astra 23,5.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...