Ga naar inhoud


cilindersloten veiligheid


freak

Aanbevolen berichten


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik vervang om de 5 a 6 jaar mijn cilinders

Ik niet, heb al 25 jaar dezelfde cilinders en nog steeds kan ik nieuwe sleutels en bijpassende cilinders bestellen.

De aanschaf was best duur maar ik kan nog steeds rustig iemand een sleutel meegeven zonder bang te zijn dat er even een kopie van gemaakt kan worden.

 

En één sleutel voor het ganse huis, inclusief het poortje en garage, is dat dan niet aan te raden?

Is wat duurder maar wel lekker makkelijk daarbij, welk voordeel zou het hebben om alle deuren van een afzonderlijke cilinder te voorzien?

Iemand heeft maar 1 sleutel nodig om naar binnen te komen en je pand leeg te halen en als hij daar dan alle deuren mee kan openen dat zal niet veel erger zijn.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt dat is inderdaad 10 of 15 jaar oid., maar omdat ze dus alles in een besloten dealernetwerk hebben vervalt het patent dan wel maar kun je nog steeds nergens de keyblanks krijgen en kun je ook nergens een sleutelmachine kopen die deze sleutels na kan maken.

 

En zonder keyblank en zonder speciale sleutelmachine kun je dus ook geen sleutels namaken of je moet heel wat moeite willen doen om zo'n sleutel na te maken.

 

suc6

 

Gerrit

 

Dan vrees ik dat je op termijn toch een ander probleem zult hebben onder de vorm van 3D-printing.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afstands bediening bestaat al lang , zelfs via wiffi , gsm , bleutooth , enz

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan vrees ik dat je op termijn toch een ander probleem zult hebben onder de vorm van 3D-printing.

Klopt, dat probleem komt zeker om de hoek kijken, maar zolang de sleutels mooi blijven glimmen is het nog steeds knap moeilijk om er een goede scan van te maken.

Daarnaast heeft de leverancier blijkbaar een vooruitziende blik gehad en heeft er iets ingebouwd waardoor de sleutel dan wel met de nodige moeite te kopiëren is maar is de kans dat het slot er ook mee open gaat nog steeds vrij klein.

 

Onhandig gedoe, ook met één sleutel voor al je deuren.

Als ik nu thuiskom sta ik nog met een sleutel te pielen om een deur te openen, zo ouderwets... :)

Het kost een paar cent maar dat hoeft dus niet meer.

We hebben al een systeem geleverd waarbij de opdrachtgever gewoon zijn mobiel kan pakken zijn vinger op de scanner kan houden en is die correct uitgelezen dan wordt de beveiliging in het voorportaal uitgeschakeld en gaat de voordeur open. Staat hij binnen en is de deur weer achter hem gesloten dan kan hij met een andere vinger voor de scanner de volgende deur openen en de rest van de beveiliging uitzetten.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat doet hij als zijn telefoon zoek of defect is? Hotelletje boeken? Overnachten in de auto?

Hij heeft een cold swap in de auto liggen ;-)

 

 

@gerrit B, je hoeft echt niet al te veel af te gaan op het scannen. Indien je een master hebt, en deze met de correcte meters uitmeet en een cad-je (of gelijkwaardig alternatief) maakt om hem af te drukken, dan heb je een volwaardige kopie.

Er zal wel wat werk in kruipen, maar goed, het hele model van 'exlusieve verdelers' komt dan wel onder druk te staan, want het jochie van de buren kan hem wel effe printen...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De mechanische sleutel met de ingebouwde chip, die ik bij mijn wagen heb, zal ook wel beschikbaar komen voor huisdeuren.

Inclusief comfort opening en softclose.

 

Op de zaak heb ik al een badge, die de deur opent.

Mechanische sluitsystemen houden het in verhouding met de innovatie op andere terreinen erg lang vol.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan bel je Gerrit, maar niet op zondag, dan is hij vissen! :grin:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft een cold swap in de auto liggen ;-)

 

 

@gerrit B, je hoeft echt niet al te veel af te gaan op het scannen. Indien je een master hebt, en deze met de correcte meters uitmeet en een cad-je (of gelijkwaardig alternatief) maakt om hem af te drukken, dan heb je een volwaardige kopie.

Er zal wel wat werk in kruipen, maar goed, het hele model van 'exlusieve verdelers' komt dan wel onder druk te staan, want het jochie van de buren kan hem wel effe printen...

Ik ga natuurlijk niet uitleggen hoe men daar veiligheden voor heeft ingebouwd.

Maar geloof me maar dat zelfs als er een exact gekopieerde sleutel is de deur nog steeds op slot blijft omdat er dan nog steeds iets mist wat je niet kunt printen.

 

De stap die ceesv aangeeft is er al voor sleutels en zal waarschijnlijk verder worden geperfectioneerd om het printen van sleutels te voorkomen. Het nadeel van nu is nog steeds het batterij verbruik en de dikke puist die je op je deur krijgt.

 

Ik weet niet of jullie het filmpje hebben bekeken maar er wordt in het filmpje gesproken over SKG 2 sterren maar op het bouwbeslag zelf staat alleen het skg keurmerk met een V wat betekend dat het aanvullend hang en sluitwerk is en niet voldoet aan skg *, skg** of skg***.

 

 

suc6

 

Gerit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik loop gewoon even naar de buurman... ;)

 

Maar vermoedelijk contacteert de bezitter de alarmcentrale die dan op afstand de voordeur ontsluit...

 

Dit soort sluitwerk is gewoon een gimmick voor diegenen waar geld een onderschikte rol speelt.

Het is apart en exclusief maar wat voegt het aan veiligheid toe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mechanische sleutel met de ingebouwde chip, die ik bij mijn wagen heb, zal ook wel beschikbaar komen voor huisdeuren.

Inclusief comfort opening en softclose.

 

Op de zaak heb ik al een badge, die de deur opent.

Mechanische sluitsystemen houden het in verhouding met de innovatie op andere terreinen erg lang vol.

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...