Ga naar inhoud


MBC terug op Nilesat 7 W


Phoenixx

Aanbevolen berichten

Vanavond weer een paar testen gedaan en een houder gemaakt om de lnb hoek van de omt te stabiliseren zodat deze niet gaat doorhangen, deze werkt nu goed.

 

Ook heb ik nog testen gedaan met de smw lnb`s en het valt mij op dat de ene lnb meer versterkt als de ander en dat het frequentie bereik op en uitgang vanaf 10.7 tot 12.2 Ghz gaat en de andere pool vanaf 12.2 Ghz tot 12.750 Ghz.

 

Dit is anders wat op de lnb staat en ik vraag mij af of dit zo hoort. De Technomate ontvanger staat op lo 9750 en 10600 dus dat moet goed zijn.

 

Op de site van de Smw staan ook allemaal lnb`s maar met een lage conversion gain van 50 - 54 Db die dus

net als de invacom lnb voor grotere schotels gemaakt zijn die meer overschot aan signaal geven, maar niet voor de dx waarbij elke procent telt. Ter vergelijking, de inverto Black ultra heeft 60 db conversion gain.

 

Ook weet ik dat er altijd versterkings verschillen tussen lnb`s aanwezig zijn en dat geld dus ook voor de

Smw lnb`s.

 

De andere Smw lnb geeft 63 % aan als deze gewisselt is met bestaande lnb op Mbc frequentie 12.188 27500 H. Dat scheelt nogal t.o.v 36 %.

 

Toch ben ik evengoed blij met mijn aankoop. Goed voor de hobby..

 

Wordt vervolgt ;)

post-59919-0-22183200-1450747274.jpg

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Leuk, de MBC's in HD op 7 werken natuurlijk wel, maar klopt het dat je MBC Al Magribia nergens meer ontvangt? (vroeger zat ie op hotbird FTA).

Bedoel je niet toevallig MBC Maghreb Al-Arabia?

Die zit op Eutelsat 21B.

http://www.lyngsat.com/tvchannels/ae/MBC-Maghreb-Al-Arabia.html

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je niet toevallig MBC Maghreb Al-Arabia?

Die zit op Eutelsat 21B.

http://www.lyngsat.com/tvchannels/ae/MBC-Maghreb-Al-Arabia.html

 

Dat klopt. Nu op Eutelsat 21b, hoofdzakeleijk voor de toevoering naar de kabelnetten in Europa.

Maghreb zijn de Arabische landen in Noord-Afrika met veel Arabische overeenkomsten waaronder Marokko, Tunesie, Algerije, En evnkele andere landen waaronder Lybie, Mauretanie, Deze landen hebben zich aangesloten bij de Unie van de Maghreb landen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...