Ga naar inhoud


Telenet maakt na nieuwjaar abonnementen duurder


astro iris

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Je kan inderdaad ook eenmalig 99 euro betalen en dan 16 euro per maand betalen, alleen geen opname mogelijkheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dat is een afweging die ieder voor zich moet maken.

Het enige wat ik wil duidelijk maken is dat er verborgen kosten zijn,die je wel mee moet nemen wanneer je het product gaat positioneren tussen andere aanbieders.

Er zijn ook nog activeringskosten, maar die zie je ook bij andere providers terug.

 

Voor wat betreft de hardware, ik neem aan dat die alleen werkt bij een aanbieder en dat je bij een overstap naar een andere provider je niets meer met die hardware kunt beginnen.

Met het kopen betekent dat, een langere looptijd van je contract, tenzij je het verlies op de koop toe neemt.

 

Wanneer je in een markt allemaal hetzelfde product verkoopt, zullen de kosten onder de streep van de verschillende aanbieders elkaar nooit veel kunnen ontlopen.

 

Vergelijk het met de prijsvechters die een vliegticket voor 19 euro verkopen.

Wanneer je boekt komen er plotseling allerlei bijkomende kosten.

Een praktijk die ondertussen verboden is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo kan je niet vergelijken. Want dat is toch de opzet van enkele gebruikers hier.

Wil je de prijzen voor apparatuur meenemen dan moet dat in iedere prijsvergelijking met iedere provider ook meegenomen worden.

Onbegonnen werk en wordt alleen maar een welles nietes topic die we hier al vaker voorbij hebben zien komen.

 

Het is al moeilijk genoeg om tot een prijsvergelijk te komen omdat de zender pakketten al niet 1 op 1 lopen.

Daarbij gaat het er ook niet om hoe duur je het kan maken want als we dat doet is satelliet absoluut in het nadeel als je alleen maar ff naar de prijzen van verschillende merken satelliet decoders gaat kijken. Dat zelfde geld ook voor schotels, daar kan het in prijs ook behoorlijk uit de hand lopen.

 

Feit is dat Telenet zijn prijs voor het goedkoopste Tv abonnement met € 0,30 verhoogt heeft van € 16,00 naar € 16,30

Als we daar over gaan vallen dan weet ik nog wel een andere provider die zijn goedkoopste pakket met € 2,00 verhoogd naar € 19,95

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan inderdaad ook eenmalig 99 euro betalen en dan 16 euro per maand betalen, alleen geen opname mogelijkheid.

69€ voor CI+ module.

Of je dan kunt opnemen hangt van je TV af.

Maar er zijn geen verborgen kosten.

Een abonnement op de zenders is iets anders dan de hardware.

Johan45 vatte het al mooi samen.

Ik vind het vreemd dat sommigen hier doen alsof je enkel bij Telenet ook nog hardware nodig hebt om TV te kijken.

Alsof ze rechstreeks met hun neus, mond, ogen en oren de satelliet zenders uit de lucht plukken.

 

Maar als ik de vaste kosten maak kan ik daarna wel op 4 TV's mijn zenders zien, en toch maar 16,30€/maand betalen.

Dat mag je bij TV Vlaanderen gerust eens proberen.

Het abonnement ligt met 16,90€ al hoger (Basic), en er zitten minder zenders in waarvoor je betaalt.

En die apparatuur krijg je bij hen ook niet gratis, en als je die moet kopen kom je pakken duurder uit.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt ervan af, ik heb Scarlet gehad, het was goedkoper, maar af en toe lag het internet hier urenlang uit.

In theorie zou dat moeten hetzelfde zijn als Proximus, maar sedert ik bij Proximus zit (enkel voor internet) heb ik dit niet meer gehad.

Wel is het zo dat ik bij Scarlet een veel hogere downloadsnelheid had.

Maar de stabiliteit was dus niet al te goed.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel niet de behoefte om Telenet te verdedigen, maar dit zijn mijn ervaringen:

 

1) zes jaar geleden wou ik op mijn nieuwe adres een volledig pakket ( tv, internet en gsm) van Scarlet: resultaat: na drie weken nog steeds geen enkele aansluiting. Van ellende naar Telenet gebeld: binnen 24 uur alles in orde.

 

2) toen Snow met een zeer aantrekkelijk pakket kwam liet ik mer verleiden om over te schakelen en zegde Telenet op. Snow was nog geen 24 uur actief of verzocht  ik Telenet vriendelijk  om alles weer over te nemen, reden: pakket van Snow viel dik tegen, o.a. hun hardware.Weer heeft Telenet alles binnen de 24 uur terug overgenomen, zonder kosten. 

 

3) op de camping ligt een distributie waarop je vrij de analoge zenders van Telenet kan ontvangen. De HD-zenders zitten achter slot, maar met mijn abonnement + een CI ( of een setopbox)  kan ik dus gratis kijken naar alle zenders waarop ik thuis een abo heb.

 

4) ik huur mijn digicorder, na drie jaar was de eerste defect: gewoon gratis omruilen. Ook de tweede  heeft na drie jaar kuren gekregen, dus binnenkort weer omruilen. Ik denk dat de gemiddelde levensduur zowat drie jaar is, dus huren is nog niet zo'n slechte keuze.

 

Mijn ervaringen  met satelliet zijn steeds positief geweest, en sommige dingen mis ik nog, maar bij gebrek aan mogelijkheid om een schotel te plaatsen vind ik Telenet een aanvaardbaar alternatief.Wat niet wegneemt dat ook zij tekortschieten in beloofde snelheden: de test van Testaankoop is gratis beschikbaar en toont duidelijk aan dat de beloofde snelheden niet gehaald worden. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de hardware na 3 jaar steeds vervangen moet worden, is dat wel echte rotzooi volgens mij...

En huren is toch ook erg duur....

Als ik die bedragen van die pakketten zo zie hier op het forum, vind ik dat vreselijk veel geld, wat je iedere maand weer moet betalen. Niets voor mij dus.

 

Ik blijf me de vraag stellen of je bij dit soort hoge prijzen echt wel TV zenders uit je woonland moet willen hebben.... Met het FTA aanbod op de satelliet heb je eigenlijk ook alles... en het kost dus niets extra. De hardware gaat jarenlang mee...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de levensduur serieus onderschat wordt, want toen Telenet overschakelde naar MPEG4 (H.264), werden de toestellen die enkel SD aankonden dus niet meer bruikbaar.

Hoewel de laatste nieuwe SD boxen toen al 5 jaar niet meer geleverd werden, waren er nog altijd heel wat mensen die hun boxen mochten omruilen.

Wat meegaan van hardware betreft : mijn Dreambox 8000 gaat nu ook al 6 jaar mee, maar hij kostte natuurlijk wel rond de 1.000 euro, en toen moest ik nog 2 tuners bijkopen, en een harddisk.

Als je dat bedrag vergelijkt met zo'n digicorder is het toch wel een pak meer, en die digicorder heeft dus 3 tuners, 2 opnames tegelijk, en live kijken naar een 3e programma is dus mogelijk.

Als ik het kaartje vergelijk (69€) en dat vergelijk met de module zoals TV Vlaanderen er een verkoopt  (180€ !!!), is die ook pakken goedkoper.

De abonnementen (16,00€/maand) vind jij ook heel hoog.
Die prijs komt nochtans overeen met Basic van TV Vlaanderen, en daar krijg je bijlange niet de zenders die je hier met het basispakket krijgt, en toch moeten ze daar 16,90€/maand hebben, en dat is voor dat hun prijs weer eens verhoogt.

Bij TV Vlaanderen kun je dan die zenders bekijken op welgeteld één toestel.

Bij Telenet, als je je hardware koopt, krijg je op meerdere toestellen dat basispakket.

Ik vind het raar hoe men 16€ zeer hoog vindt bij Telenet, maar 16,90€ als goedkoop voorstelt bij TV Vlaanderen.

Hoe men TV met een kaartje aan 69€ veel te duur vindt, maar 180€ normaal vindt voor de CI module van TV Vlaanderen.

Hoe men de 4€/maand voor een bijkomende TV als een koopje voorstelt bij Scarlet, maar niets zegt over het feit dat je hier op meerdere toestellen kan kijken met je 16€/maand.

0€ tov. 4€, en toch is die 4€ zogezegd interessant.

 

Dat de situatie in Zweden misschien anders is, kan gerust zijn, maar hier willen de meeste mensen toch de zenders uit hun eigen regio hebben.

Ik heb ook een tijdje enkel met sat FTA gekeken, en hoewel er pakken interessante zenders zijn (vooral Britse in mijn geval), vind ik toch dat je soms nood hebt aan iets luchtigers.

Zo merk ik dat bijv. ook Britten nog graag bijbetalen voor een Sky, terwijl ze al massa's hoge kwaliteitszenders FTA kunnen ontvangen via Freesat of Freeview.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja zzzz, smaken verschillen....  16 euro is veel geld voor TV vind ik, maar het kan best zijn dat anderen dit dan weer weinig vinden. Het is maar of je het waard vindt wat er geboden wordt. Als ik zo zie wat er via dat kabelbedrijf uitgezonden wordt, zou het voor mij helemaal geen waar voor mijn geld leveren. Maar dat is gewoon persoonlijk. Ik geef alleen maar mijn eigen mening.

De bedragen die tv vlaanderen en canaldigitaal vraagt zijn uiteraard ook veel te duur, daarom heb ik die ook niet. Met FTA heb je geen kaarten en modules nodig, dus een extra tv kost vrijwel geen geld, buiten een eenmalige investering... maar ik heb slechts 1 TV in huis, dus dat probleem heb ik gelukkig ook niet.

 

iets 'luchtigers'... ik weet niet wat je dan bedoelt, maar ik kijk het Duitse aanbod, en daar heb ik eigemlijk  alles wat ik hebben wil. Goede drama's, Krimi's, series maar ik kijk soms ook wel eens naar iets comisch, al gebeurt dat niet zo vaak in mijn geval. Als ik gewoon voor mezelf mag spreken, mis ik totaal niets op de FTA zenders wat zou rechtvaardigen een abo bij CD of TVV of een kabelbedrijf af te sluiten.

 

Een dat receiver hoeft uiteraard ook geen 1000 euro te kosten. Ik kijk via een Technisat.... en die was ook erg duur, ik betaalde ca 450 euro voor de receiver waarmee ik ook 2 zenders kan opnemen, maar kijken kan dan alleen naar iets wat opgenomen is, omdat er slechts 2 tuners inzitten.... maar dat is eigenlijk wel OK.

 

Die heel hoge bedragen bedoelde ik meer mat die combinatiepakketten waar ook al over gepraat werd, met tv, internet en telefoon.... dat is we heel erg duur.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja zzzz, smaken verschillen....  16 euro is veel geld voor TV vind ik, maar het kan best zijn dat anderen dit dan weer weinig vinden. 

Ja, het mag van mij gerust minder zijn.

Maar hier in Vlaanderen met FTA, wat heb je dan van Vlaamse zenders?

Enkel de VRT zenders (één, Ketnet, Canvas), niet in HD, op DVB-T, en dan nog BVN op satelliet, en dat is het dan.

Je zou dan nog de zenders van VMMa (VTM, 2Be) via internet kunnen bekijken (dat bestaat nog niet zo lang), maar dan zit je alweer met die reclame.

In andere landen heb je vaak een uitgebreid FTA aanbod, en dan verandert het plaatje al direct helemaal.

Hier moet je dus sowieso een abonnement nemen als je die commerciële zenders wilt zien.

Indertijd heb ik nog eens geprobeerd om alleen FTA te kijken (DVB-T had ik niet, dus ik keek vooral naar de BBC zenders, TVEi, Arte HD, TV5, Monde FBS, Film 4).

Hoewel ik meer dan genoeg programma's had om op te nemen en te bekijken, vond ik soms wat te intellectueel, zeker met Arte HD.

Het zijn heel interessante programma's die men daar biedt, maar soms wil je het eens wat luchtiger hebben.

Er is niet iedere dag iets dat mij interesseert bij de commerciële zenders, maar toch af en toe, en in zo'n scenario kon ik dus bijv. niet "De Rechtbank" bekijken of de humorshows van Philippe Geubels.

Dat zijn dan het soort luchtiger programma's die ik miste.

 

Dat we hier internet en telefonie veel te duur betalen, daar ben ik het eens met je, maar dat is dus niet exclusief voor de kabel.

In andere landen kun je vaak veel goedkoper internet krijgen, en een vaste lijn voor 20€/maand vind ik veel geld, ook al mag je dan 's avonds en in het weekend "gratis" bellen naar vaste lijnen.

Daarom bel ik ook via VOIP.

Voor internet ligt het aan het feit dat er hier maar 2 zijn die echt een netwerk hebben (Proximus en Telenet), en die kunnen dan ook altijd de minimumprijs hoog houden, en de fout hiervoor ligt bij de politiek.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...