Ga naar inhoud


Telenet maakt na nieuwjaar abonnementen duurder


astro iris

Aanbevolen berichten

Ik betaal maar 1 keer 16,30€/maand hee, zelfs mocht ik hier 4 toestellen zetten, en ik heb op elk van die toestellen het volledige basisabonnement.

Jij moet toch nog altijd Basic of Basic+ betalen?

Die Basic is al 16,90€/maand, dus dat is al meer.

Tenzij je voor het heel goedkoopste abonnement gaat, maar dan heb je maar weinig zendertjes.

 

 

Ik betaal maar 1 keer 16,30€/maand hee, zelfs mocht ik hier 4 toestellen zetten, en ik heb op elk van die toestellen het volledige basisabonnement.

Jij moet toch nog altijd Basic of Basic+ betalen?

Die Basic is al 16,90€/maand, dus dat is al meer.

Tenzij je voor het heel goedkoopste abonnement gaat, maar dan heb je maar weinig zendertjes.

 

Met die zendertjes kom ik ruimschoots toe . En dan nog een pak meer die FTA zijn . En geen rommel van hardware die door de strot verplicht wordt geduwd . Ook gebruiksgemak van een receiver . Niet met de afstands- bediening een favorieten lijst samenstellen , een paar muis klikken klaar . Nee , provider gebonden boxen ze kosten hun mss 100 € in aankoop , of je huurt ze of koopt ze tegen een belachelijk hoog bedrag ( provider calculeert de winst per toestel wel in ) . en na 2 jaar kunde gaan aanschuiven in een telenet center , hij doet het niemeer , dan ben je al helemaal de pineut als je m gekocht hebt .

 

https://www.youtube.com/watch?v=6k5yrlyhOGs

 

Dit zijn pas verstandige mensen :P  .

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zo zo, ik betaal dus 16,30€/maand bij kabel.

Ik neem 4 digicorders.

Op elk van die digicorders kan ik 2 kanalen opnemen en een derde bekijken.

Dat zijn 4x3=12 gelijktijdige programma's.

Hoe wil jij dat doen met je satellietontvanger, als de SID limiet op 4 staat?

 

En vroeger was die limiet er niet, op korte tijd is die door TV Vlaanderen ingevoerd, en was het al een heel ander verhaal.

Nu komen ze weer met nieuwe modules af, dus hoe lang zal dat liedje nog duren?

Dat terwijl je bij de kabel dus alles doet op de manier dat de provider het graag heeft, dus daar ga je die problemen nooit tegenkomen.

Hier laat je weer iets buiten beschouwing.

 

Voor dat genoegen ga je 4 x € 8,70 betalen per maand  (34,80/maand), of...

Je tikt 4 x € 249,- (op 4 euro na € 1.000) voor de aanschaf van de hardware.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier laat je weer iets buiten beschouwing.

 

Voor dat genoegen ga je 4 x € 8,70 betalen per maand  (34,80/maand), of...

Je tikt 4 x € 249,- (op 4 euro na € 1.000) voor de aanschaf van de hardware.

En dan vergeet je nog iets , de korte levensduur van die toestellen , om de 4 jaar mag je dat bedrag nog eens neertellen want dan hebben ze allemaal de geest gegeven .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die zendertjes kom ik ruimschoots toe.

Dan heb je echt wel een zielig pakketje voor veel geld.

En dan nog een pak meer die FTA zijn .

Tja, daar betaal je niet voor.

Die heb ik dus ook op mijn schoteltje, heb ik TV Vlaanderen helemaal niet voor nodig.

 

En geen rommel van hardware die door de strot verplicht wordt geduwd . .
 
Hopelijk voor jou blijft dat zo, maar ik dacht dat de oude codering uitgefaseerd werd?
En de nieuwe vereist die module, en dan kun je niet meer sharen.
Dus je grote pluspunt is aan het verdwijnen.
Wat blijft er dan nog over?
Nee , provider gebonden boxen ze kosten hun mss 100 € in aankoop , of je huurt ze of koopt ze tegen een belachelijk hoog bedrag ( provider calculeert de winst per toestel wel in ) . en na 2 jaar kunde gaan aanschuiven in een telenet center , hij doet het niemeer , dan ben je al helemaal de pineut als je m gekocht hebt 

Gelukkig wordt er op die Linux boxen geen eurocent winst geboekt, men doet het allemaal uit liefde voor de klant  :P

En dat van die 2 jaar zijn makkelijke beweringen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier laat je weer iets buiten beschouwing.

 

Voor dat genoegen ga je 4 x € 8,70 betalen per maand  (34,80/maand), of...

Je tikt 4 x € 249,- (op 4 euro na € 1.000) voor de aanschaf van de hardware.

Ja, bij TV Vlaanderen zou je voor dat genoegen ook 4 ontvangers moeten kopen.

Met elk 3 tuners...

Reken maar eens uit wat je dan kwijt bent aan geld.

Je gaat er nooit geraken met je 250€ per toestel.

En al je toestellen moeten aan het hoofdtoestel gekoppeld worden, dus vergeet je routertje of hub niet.

En vermits je met de SID limiet zit, zul je al 3 abonnementen moeten nemen, met je 2,5€ per maand krijg je niet alle zenders, dus dat wordt 3x16€/maand + 3x210€ voor de smartcard + CI module.

Maar zoals altijd, bij de ander moet de hardware gerekend worden, bij TV Vlaanderen hoeft dat ineens niet meer...

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb nooit beweerd, dat dat bij satelliet providers geen geld kost,

 

Jij beweerde het tegendeel bij de kabel, namelijk dat op 4 plaatsen in je woning kijken slechts 16 euro per maand kost.

 

En dat wilde ik even recht zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Router - hub had ik zowieso al , pc , laptop , smartphone ... . Nu ik heb maar 1 dual tuner ontvanger , 1 single , die ook opneemt op externe HDD bij afwezigheid , en die koste in die tijd maar 120 € . Hoe je het ook draait of keert , een box verplicht aangeboden door je provider is niet omdat ze u als klant graag zien , maar om er elke eurocent uit te kloppen ! .

Nog even en , geloof me het komt erraan ,  VMMA en sbs dringen hard aan dat je bij opnames de reclame niet meer kan door spoelen , dit ook de reden voor 99.9% dat M7 nu voor dit soort beveiliging gaat met het Trojaans paard dat ci+ heet . Want als ze dit niet volgen geen grote Vlaamse spelers buit de vrt meer voor m7 .

aangepast door bartjep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nooit beweerd, dat dat bij satelliet providers geen geld kost,

 

Jij beweerde het tegendeel bij de kabel, namelijk dat op 4 plaatsen in je woning kijken slechts 16 euro per maand kosten.

 

En dat wilde ik even recht zetten.

Dat is ook zo, je hebt je eenmalige kosten voor de hardware, daarna krijg je iedere maand een factuur van 16€ (nieuw tarief : 16,30€).

Bij TV Vlaanderen gaat dat niet.

Sharing wordt onmogelijk gemaakt door SID limiet, zodat je extra kaarten moet bijkopen, en met de nieuwe codering willen ze sharen helemaal onmogelijk maken.

Dus ik blijf bij mijn punt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Router - hub had ik zowieso al , pc , laptop , smartphone ... . Nu ik heb maar 1 dual tuner ontvanger , 1 single , die ook opneemt op externe HDD bij afwezigheid , en die koste in die tijd maar 120 € . .

Dus die harddisk reken je ook al niet.

Die had je toch al, zeker?

Spijtig dat je die digicorder toevallig nog niet had, anders was die ook gratis...

 

Nog even en , geloof me het komt erraan ,  VMMA en sbs dringen hard aan dat je bij opnames de reclame niet meer kan door spoelen , dit ook de reden voor 99.9% dat M7 nu voor dit soort beveiliging gaat met het Trojaans paard dat ci+ heet . Want als ze dit niet volgen geen grote Vlaamse spelers buit de vrt meer voor m7 

 

Geen idee of dat er voor iets tussen zit, ik merk wel dat het tot nu toe altijd providers waren die video op aanvraag boden, die de sterkste beveiliging hebben, inclusief boxkeys en dergelijke.

Voorbeeld : In-Di had geen interactiviteit en gebruikte een codering zonder boxkey (Irdeto indertijd), de smarcard kon ook in een ander toestel gebruikt worden.

Telenet bood wel video op aanvraag, en gebruikte wel een codering met boxkey.

Toen In-Di wilde overgenomen worden, begonnen ze ook de codering met boxkey te gebruiken.

TV Vlaanderen gebruikte tot voor kort geen boxkey, nu ze met video op aanvraag beginnen komt die er ook bij.

Toeval?

Ik denk het niet.

Maar het is natuurlijk altijd handig als je de schuld op een ander kunt schuiven.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat zeg ik niet , dit heb ik zowieso nodig , is niet een extra kost die expleciet moet maken voor delen van kaart intern . Trouwens , die modem router heb ik gratis gekregen van m'n ISP , kost dus 0.0 €

 

Die routers hebben meestal 4 poorten.

Met 2 ontvangers ben je dus al de helft van je poorten op je router kwijt.

Als je een NAS hebt, al 3 van de 4.

Zo gaat het snel, en heb je rap toch weer een extra router nodig.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus die harddisk reken je ook al niet.

Die had je toch al, zeker?

Spijtig dat je die digicorder toevallig nog niet had, anders was die ook gratis...

 

Geen idee of dat er voor iets tussen zit, ik merk wel dat het tot nu toe altijd providers waren die video op aanvraag boden, die de sterkste beveiliging hebben, inclusief boxkeys en dergelijke.

Voorbeeld : In-Di had geen interactiviteit en gebruikte een codering zonder boxkey (Irdeto indertijd), de smarcard kon ook in een ander toestel gebruikt worden.

Telenet bood wel video op aanvraag, en gebruikte wel een codering met boxkey.

Toen In-Di wilde overgenomen worden, begonnen ze ook de codering met boxkey te gebruiken.

TV Vlaanderen gebruikte tot voor kort geen boxkey, nu ze met video op aanvraag beginnen komt die er ook bij.

Toeval?

Ik denk het niet.

Maar het is natuurlijk altijd handig als je de schuld op een ander kunt schuiven.

Wederom fout

De eerste (mpeg2) decoders van samsung waren irdeto (samsung DCB-9401R ), dus kaart kon inderdaad in elke ontvanger .

 

Samsung-DCB-9401R.jpg

de opvolger was de ADB global 2000 ( receiver ) en de 2100 ,( recorder ) die ook telenet gebruikt(te )

1452004972691.png

 Die had ook een boxkey ( lang voor er sprake was van VOD), want die kaart werkte ook in geen enkele ander ontvanger , ook niet die van je buurman . Enige reden waarom INDI platform ter ziele is gegaan is omdat enkele domme politiekers het return path voor 50 jaar exclusief hebben verpatst voor een peulschil aan telenet . Die  boxen zijn nu nog in omloop bij telenet . En voor VOD heb je een upload , return pah nodig . Pikant detail , intercomunales is eigendom van gemeentes , die hebben tussen 1997 - 2000 er 2 miljard € ingepompt om tegen 2000 het moodernste  kabelnet te hebben ! . Ik heb dus al genoeg betaald als belasting betaler !.

aangepast door bartjep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom fout

De eerste (mpeg2) decoders van samsung waren irdeto (samsung DCB-9401R ), dus kaart kon inderdaad in elke ontvanger .

 

de opvolger was de ADB global ( lang voor er sprake was van VOD) . Die had ook een boxkey , want die kaart werkte ook in geen enkele ander ontvanger , ook niet die van je buurman . 

En dat is precies wat ik zei, toen die ADB boxen ingevoerd werden (met boxkey) waren ze zich al aan het voorbereiden op de doorverkoop aan Telenet, en Telenet had toen ook al Video On Demand.

Dus het klopt wel.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...