Ga naar inhoud


Viacces,maar nog geen orca?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

via diverse wegen, meld men mij, dat tvv wel viacces gebruikt maar nog geen orca.

Op de vraag of het dezelfde viacces is van de afgedankte mobistar dozen, kon men niet zeggen.

Maar de orca codering zou pas later worden ingevoerd/ geschakeld.

Men zou kunnen denken, dat het nu momenteel een soort viacces ci modules zijn, en men pas bij orca de + zou activeren.

Allemaal speculatie, maar waarom deze tussenstap?

Of zou het toch gaan om de bestaande codering van de afgedankte mobistar dozen, en deze eerst te gaan uitfaseren.

nog iemand deze berichten gehoord?

ik dacht eerst broodje aap verhaal totdat diezelfde berichten van 2 verschillende bronnen kwamen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

op de kaart van tvv staat toch nagra

bij mij althans

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om hun nieuw aangekondigd systeem zonder (?) kaart. Zie andere rubrieken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is meteen Viaccess ORCA volgens mijn ontvangen brief... De ontvanger wordt geleverd met interne kaart... Of ze de CI+ restricties meteen zullen gebruiken zal de tijd leren. ORCA is gewoon het Viacces 'versie' nummer.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dan hebben we nog wat geluk dat ik een oudere kaart heb

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de handleiding van de Viaccess-producten staat het volgende:

Opgelet: verwijder enkel de smartcard op vraag van een klantendienstmedewerker.

Als ik zoiets vreemd lees, dan is het eerste wat ik doe de smartcard uit de box halen en in OScam steken. Uit ervaring weet ik dat de realiteit nooit overeenkomt met de communicatie van een bedrijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je doen... De kaart is sowieso getrouwd met de ontvanger dus zonder boxkey en RSA key doet die in OSCam helemaal niets! Denk niet dat M7 de boxkey en RSA key gaat meegeven op een papiertje....

 

Het devies is: "Gij zult geen enkel extra plezier beleven aan deze ontvanger". Wilt u opnemen? Mooi! Dat is dan 10 Euro extra, Uitzending Gemist? Nog mooier! Dat is ook weer 10 Euro extra... Zelfs als je op een eigen HDD gaat opnemen (MZ-102) dan is deze volledig gecodeerd.. Dus niet zelf even naar de PC en editen...

 

Ik heb voor deze trucendozen en verdienmodellen geen enkel respect.. Mocht Seca worden afgeschakeld is het voor mij einde verhaal..

 

Ik MOET namelijk opnemen! Ik betaal voor de abo en moet door de week om 04:45 uit de veren. Dat wil zeggen om 21:30 uiterlijk in de veren. Een avondfilm kan ik dus door de week nooit kijken. Ik moet hem wel opnemen. In het weekeinde bekijk ik dan de opnames. In het nieuwe model mag ik dus 2 maal betalen! Eenmaal het reguliere abonnement waarmee ik dus niets kan kijken, en een extra voor de 'gunst' om op te mogen nemen... Bezopen dat dit anno 2015 gewoon kan en mag van de politiek. Sterker nog: Zo word je hier nog Manager van het Jaar... Te ziek voor woorden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kaart is sowieso getrouwd met de ontvanger

 

Dat heb je natuurlijk zelf niet getest. De kaart en ontvanger komen van twee verschillende fabrikanten. De vraag is dus wanneer de kaart en de ontvanger elkaar voor het eerst ontmoeten. Het is niet omdat een kaart in een gleuf zit, dat ze getrouwd zijn. Daar is meer voor nodig.

aangepast door charlesduco
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gebeurt zodra de ontvanger een gecodeerd NL kanaal ontvangt. De rechten staan nog niet op de kaart en moeten eerst geschreven worden vooraleer je beeld krijgt. Voor de OP keys, de PBM e.d. wordt de kaart meteen gepaired..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen: Probeer het uit! Neem maar aan dat de kaart eerst gepaired wordt met de ontvanger voordat hij uberhaupt beeld gaat geven.. Waarom anders de strikte waarschuwing om de kaart pas te verwijderen als de klantenservice daar om vraagt? ORCA is nieuw dus geen idee hoe of wat totdat je het in gebruik hebt... Alle andere kaarten (SKY) zijn zodra ze de ontvanger ruiken als gepaired en daarna pas (HD) beeld. SD doet het nu nog in niet gepairde toestand, maar dat is in 2016 ook einde verhaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je doen... De kaart is sowieso getrouwd met de ontvanger dus zonder boxkey en RSA key doet die in OSCam helemaal niets! Denk niet dat M7 de boxkey en RSA key gaat meegeven op een papiertje....

 

Het devies is: "Gij zult geen enkel extra plezier beleven aan deze ontvanger". Wilt u opnemen? Mooi! Dat is dan 10 Euro extra, Uitzending Gemist? Nog mooier! Dat is ook weer 10 Euro extra... Zelfs als je op een eigen HDD gaat opnemen (MZ-102) dan is deze volledig gecodeerd.. Dus niet zelf even naar de PC en editen...

 

Ik heb voor deze trucendozen en verdienmodellen geen enkel respect.. Mocht Seca worden afgeschakeld is het voor mij einde verhaal..

 

Ik MOET namelijk opnemen! Ik betaal voor de abo en moet door de week om 04:45 uit de veren. Dat wil zeggen om 21:30 uiterlijk in de veren. Een avondfilm kan ik dus door de week nooit kijken. Ik moet hem wel opnemen. In het weekeinde bekijk ik dan de opnames. In het nieuwe model mag ik dus 2 maal betalen! Eenmaal het reguliere abonnement waarmee ik dus niets kan kijken, en een extra voor de 'gunst' om op te mogen nemen... Bezopen dat dit anno 2015 gewoon kan en mag van de politiek. Sterker nog: Zo word je hier nog Manager van het Jaar... Te ziek voor woorden..

Vergeet niet, dat je niet 2 maar mogelijk 3X moet betalen, als je, je opnames maakt van commerciële zenders, als je de doorspoel knop op je ab wilt gebruiken  :(  :mad: . Terwijl we al een X-aantal keren bijdragen, als we winkelen en etc.

En het is gissen of ze wel of niet gepaired zijn. Maar wat niet is, kan nog komen.

Maar het zou me verbazen, dat de kaart, in oscam zomaar zou werken. De mobistar kaarten deden vroeger ook niks in cccam en toen bestond oscam helaas nog niet.

Maar toen ik bij een elecktro speciaalzaak en technieker sprak, zei hij mij wel, sta eens stil, hoeveel fabrikanten, er naar de pijpen van Hollywood en America moeten dansen. Hollywood bepaalt bijna geheel de visuele markt in Europa, hoe het gemaakt moet worden, van tv tot dvd speler, blu ray spelers, setop boxen etc.

En dan nog durven bepaalden beweren, dat America hier niks te zeggen heeft, maar zij hebben hier in Europa bijna alles te zeggen, toch bij beeldmateriaal.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om op de coderingen terug te keren, zou je bij tv vlaanderen dan minimum 3 coderingen moeten zien

0100 seca

0500 viacces (ex mobistar boxen)

0500 (?) orca.

Kan je dit zien via de webif in oscam?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...