Ga naar inhoud


Viacces,maar nog geen orca?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

charlesduco schreef op 18 Dec 2015 - 10:35:

 

Ja, zowel de ex mobistar boxen als de huidige viaccess smartcards gebruiken volgende ident:

ident = 0500:051900

 

Nee, er zijn ook nog andere viaccess idents.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe orca CI heeft geen kaart meer in het slot, die is in de hardware ingebakken.

Als je daar geen conclusie uit wilt trekken houd het op.

 

Indien je geen M7 ontvanger wil gebruiken dien je absoluut te beschikken over een CI slot - De nieuwe M7 CI+ modules zijn wel uitwisselbaar tussen/met andere ontvangers - Dus worden NIET gepaired met één ontvanger 

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je geen M7 ontvanger wil gebruiken dien je absoluut te beschikken over een CI slot - De nieuwe M7 CI+ modules zijn wel uitwisselbaar tussen/met andere ontvangers - Dus worden NIET gepaired met één ontvanger 

 

Dat klopt in zoverre dat je nog wel met dezelfde beperkingen te maken krijgt als met een getrouwde decoder.

Meerdere opnames en intern sharen behoren tot het verleden, de 2e en 3e kaarten met abonnement komen boven op de de huidige abonnement kosten.

 

Een aanvulling die nodig is om je verhaaltje compleet te maken.

Hier gaat het gezegde op, of je nu door de hond of de kat gebeten wordt, gebeten wordt je toch.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, er zijn ook nog andere viaccess idents.

 

Ja, van fransat, tntsat, canalsat, etc... Maar M7 gebruikt ident = 0500:051900 en op bijvoorbeeld Eén HD zit wat betreft Viaccess uitsluitend 0500:051900

 

De nieuwe orca CI heeft geen kaart meer in het slot, die is in de hardware ingebakken.

Als je daar geen conclusie uit wilt trekken houd het op.

 

In de M7 MZ 101 zit alleszins wel een smartcard. De smartcard bestaat dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, van fransat, tntsat, canalsat, etc... Maar M7 gebruikt ident = 0500:051900 en op bijvoorbeeld Eén HD zit wat betreft Viaccess uitsluitend 0500:051900

 

 

Klopt, deze ident heb ik met goed resultaat uitgesloten in mijn pro lijst voor Ccam .

 

 

In de M7 MZ 101 zit alleszins wel een smartcard. De smartcard bestaat dus.

 

Dan heb je het niet goed begrepen.

Zie de bijlage in bericht #16

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruikte Mobistar hiervoor niet 0500@042500 ?

 

Dat dus...

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had de laatste paar weken last van traag zappen op de TVV kanalen.  FTA kanalen zapten normaal.  Het moest dus in Oscam te zoeken zijn.

Na wat nadenkwerk heb ik het volgende in oscam.dvbapi geplaatst:

I: 0500:042500  #(Viaccess-Mobi*)
I: 0500:042510  #(Viaccess-?)
I: 0500:042520  #(Viaccess-?)
I: 0500:042530  #(Viaccess-?)
I: 0500:051900  #(Viaccess-Orca)

En het traag zappen was voorbij.

 

de vermelding I: 0500 alleen zal ook wel werken, maar vermits ik een TNT kaart heb mag ik dit er niet inzetten, anders werkt die kaart niet meer.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is e.e.a ook beinvloed door de Oscam versie.  Ik heb:

OSCam: 1.20-unstable_svn Build: r11196

Ten tweede moet ik erbij vermelden dat het trage zappen vooral merkbaar was, als ik de Baisc+ kaart aansprak die in de tweede ontvanger zit.  (en dus via het netwerk benaderd word).

 

Willy

 

PS: ik heb een Basic+ kaart en een tweede kaart van TVV.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook tvvl en OSCam r11179 maar geen last van langere zaptijden dan normaal.

 

ik heb wel vti op mijn box staan dus zou het toch aan openpli kunnen liggen?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...