Ga naar inhoud


CI-20E met 5in1 patch geen Irdeto NL kanalen ?


Gast H@nsie

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Na lang zoeken eindelijk een 5in1 patch voor dit compacte doosje gevonden.

Helaas met de normale Hummi 5in1 files geen beeld op de Irdeto NL kanalen (Ned1/2/3, RTL etc) de SECA NL kanalen (16/9, Studio etc) werken wel.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

 

Details:

CI-20E (5in1 patched) + Euro Irdeto CI 01.06 (P/N 901275) + funfile 10-10-02 van Hutsefruts

 

Thnx,

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja goed, links zijn leuk, maar die hebben we al gelezen.

Heb hier een IDD met 1.4 soft en een 1.06Ird.

Fun er in, en C+ 1en2 werken. Rest helaas niet.

 

Wil je mischien zeggen dat e.e.a. met de settings heeft te maken, of de toewijzing naar Seca od Irdeto.....

 

Iemand?

 

Groenten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, inderdaad jammer dat er niet goed gelezen wordt. Ik schreef dus dat in tegenstelling tot jou reaktie de Irdeto kanalen WEL werken op een funkaart en de SECA dus juist niet. Deed "puur" Seca het maar....

 

Ik krijg dus wel beeld op C1+C2 maar niet op 16/9. Ook niet op PW laat staan Viaccess.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Mad (Hu)max:

 

Ik had eerst de 1.3 erin, daarna de 1.4 erin gezet.

Resultaat bleef als volgt: wel simulcrypt / Irdeto, maar geen SECA.

Na het flashen van de "5in1 patch" is het resultaat (probleem) juist omgekeerd:

SECA werkt nu wel maar de simulcrypt (Irdeto) kanalen helaas niet meer :-(

Puur SECA werkt dus wel maar de simulcrypts niet meer (NED1/2/3/SBS6?RTL4/5 etc)

SECA heb ik dus nu, ik ben dus nu nog op zoek naar de oplossing om alle NL kanalen met de 5in1 patch te ontvangen.

 

Misschien dat er nog een nieuwe patch komt ?

 

Grtz,

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mad (Hu) Max en H@nsie;

 

Jullie hebben beide gelijk, dat klinkt gek maar het heeft met die patch te maken.

De soft versie 14 is de originele en zal ook normaal werken met een Irdeto 1.06 Euro CI, dus beeld op de Irdeto kanalen (behalve C+16/9 etc-> Seca)

 

Stop je de gepatchte soft erin, dan kun je wel Seca en Betacrypt etc kijken, dus WEL C+ 16/9, echter de Ireto/Seca (=Simulcrypt) N1,N2,RTL4,SBS6 etc dus NIET!

 

Dit duidt erop dat de Patch moeite heeft met het simulcrypt gebeuren, ook als je de Coco van je kaart veranderd en alle Irdeto-codes (C+ NL) eraf gooit is het probleem niet opgelost, wachten dus op een nieuwe patch.

 

Zo interessant is die patch helemaal niet hoor, je koopt i.p.v. een Irdeto 1.06 Euro CI gewoon een Global of Magic Cam (prijsverschil niet meer dan 30 Euro!) en je kijkt met originele software alles! (nou ja bijna alles)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Frens en Hansie

 

Bedankt voor jullie duidelijke reaktie.

Frens, als ik je goed begrijp, heb ik nog steeds de PATCH niet voor de IDdigital. Als ik zeg dat ik de 14 versie er in heb, die Toxic als patch beschreef, is dit dus geen 6in1 PATCH maar een gewone originele fabrieksversie.

Ik vond het al vreemd dat op de site van ID (www.iddigital.com) een patch zou staan voor 5/6in1

 

Weet je wel waar ik die patch kan vinden?

Zoja, laat eens weten

 

Bedankt vast voor jullie reaktie

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Mad (Hu)Max :

Je hebt een PM > die heb ik dus gebruikt met helaas de hierboven beschreven "tekortkoming" ;-)

Hopelijk released de maker van de patch nog een update voor het doosje :-)

 

Ciao,

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reaktie allemaal. Ik weet dat er om gevraagd wordt om na je probleem ook de oplossing aan te geven....

Ik heb de soft mogen ontvangen (nog bedankt daarvoor) maar het is inderdaad geen oplossing. Je moet kiezen voor Seca of Irdeto (mits gebruik gemaakt wordt van de Irdeto 1.06 module)

Dus het wordt voorlopig even irdeto (met een goldwafertje/Fun of originele kaart) of toch maar gebruik maken van de MagicModule...

 

Bedankt allen voor de hulp !!!

 

Groenten

 

 

P.S. nog vergeten. Is het reeel om te denken dat voor deze toch redelijk onbekende ontvanger op korte termijn een patch verwacht mag worden. Of zetten we de IDDigital maar vast in het museumpje bovenop de analogen en de D2Mac decoder... ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...