Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Onderwerp opgeschoond.

Graag on-topic blijven,

 

Bij wie vliegt CanalDigitaal eruit in 2016 ?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo lees, dan zijn er nogal wat opzeggingen bij Canal Digitaal.

Ik vraag mij af, zou dit ook zo zijn bij de "gewone" gebruikers?

Deze die niet via een Linux ontvanger kijken, of niet zo vertrouwd zijn met satellietontvangst.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk niet via linux.

Desondanks is CD er bij mij al meer dan twee jaar geleden uitgevlogen.

 

Wat in mijn omgeving van gewone (al wat oudere) kijkers hoor is dat het verdwijnen van het settopbox pakket inderdaad reden was of wordt om op te zeggen en over te stappen naar iptv.

Velen willen zelfs de schotel laten weghalen omdat fta satellietontvangst voor hen nauwelijks meerwaarde heeft.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer is dat, want die FTA satelliet kan een mooie aanvulling zijn bij eender welke provider men zit.

Hiermee kan ik het eens zijn, maar het hangt natuurlijk enorm af van welke zenders je wilt zien, en welke talen je begrijpt.

Als ik in mijn omgeving mijn oor te luisteren leg, hoor ik zelden iets over buitenlandse zenders die niet in het Nedelands ondertiteld zijn, hoewel heel wat mensen in mijn omgeving wel een aantal andere talen spreken.

Spijtig voor hen, want ik vind het een goede manier om die talen te onderhouden.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovendien kan je bij Engelse zenders heel vaak de ondertiteling aanzetten, dan kan je het makkelijk volgen, pik je ook nog eens nieuwe woorden op.

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo lees, dan zijn er nogal wat opzeggingen bij Canal Digitaal.

Ik vraag mij af, zou dit ook zo zijn bij de "gewone" gebruikers?

Deze die niet via een Linux ontvanger kijken, of niet zo vertrouwd zijn met satellietontvangst.

 

Wat je hier leest benaderd op lange na niet het werkelijke aantal opzeggingen.

Op prijs is CanalDigitaal niet concurrerend meer door het verdwijnen van het goedkoopste pakket Set Top Box. Voor minder geld kijk je nu meer zenders (in HD) bij de concurrentie.

En het zenderaanbod is minder dan bij de concurrentie.

Wat CanalDigitaal nog overeind houd is de monopolie positie via de satelliet voor wat betreft het beperkte Nederlandse zender aanbod voor in het buitenland verblijvende Nederlanders. (en een enkele verdwaalde zuiderbuur)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 (en een enkele verdwaalde zuiderbuur)

Inderdaad, maar die verdwaalde zuiderbuur kan toch wel leuk kijken naar het Nederlandse aanbod, mag wat meer kosten, ik denk toch dat menigeen dat benijd. Laatst had ik een kennis over de vloer en die was toch wat jaloers hoor, toen hij Veronica, de RTL's en Ziggo sport select zag voorbij komen. Maar ik blijf erbij Europa zou alles moeten opengooien, dan pas wordt het voor iedereen leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, maar die verdwaalde zuiderbuur kan toch wel leuk kijken naar het  beperkte Nederlandse aanbod, mag wat meer kosten, ik denk toch dat menigeen dat benijd. Laatst had ik een kennis over de vloer en die was toch wat jaloers hoor, toen hij Veronica, de RTL's en Ziggo sport select zag voorbij komen. Maar ik blijf erbij Europa zou alles moeten opengooien, dan pas wordt het voor iedereen leuk.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor ook ik ga stoppen ermee als ze dit nou weer door duwen ( keuze genoeg )

Heb ze dit maar eens gemaild

 

€ 19,95 ipv  € 17,95

Waar is dat goed voor en waarvoor krijg ik hier geen melding van verhogingen ??
Hier ga ik dus niet mee akkoord !!

Graag dit terug te draaien en anders moet ik helaas overstappen want er is tegen woordig genoeg aanbod

 

Nou de keuze is aan hun

Ben al meer dan 15 jaar klant van hun

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovendien kan je bij Engelse zenders heel vaak de ondertiteling aanzetten,

dan kan je het makkelijk volgen, pik je ook nog eens nieuwe woorden op.

 

Dat had ik nog nooit bedacht.

Bedankt voor de hint. Is ook goed voor de schoolgaande kinderen. En voor mijzelf, niet alle accenten zijn altijd even goed verstaanbaar.

 

Ik neem aan dat dit via TT gaat. Weet je toevallig op welke pagina's ik daarvoor moet inschakelen?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Graag on-topic blijven!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met openpli doe ik dat altijd via audio knopje -> ondertitels -> (jouw ondertitel voorkeur)

Via teletekst is het meestal 888 maar ik vindt de openpli manier fijner, die reformat en schaalt de teletext ondertitel naar jouw ondertitel instellingen.

Bij ons thuis loopt altijd vrij klein de ondertitel mee. Probleem is nl dat mijn vrouw superoren heeft en ik in verhouding doof ben dus dan is de ondertitel een uitkomst, dan kan ik het het ook goed volgen.

Daarnaast is het perfect voor je talenkennis: je ziet het geschreven woord en je hoort hoe het uitgesproken en gebruikt wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...