Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten

Ik heb het pas met 2 jaar verlengt, nieuwe spulletjes gehad en voor 10 euro per maand klaar.

 

Mocht de prijs in de buurt komen van andere aanbieders of er bij mij wat gaan veranderen met het internet (nu wifi buurman), dan denk ik dat ik CDS vaarwel zeg, maar daarvoor is het nog te vroeg.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kaartje delen met vrienden, abonnement van 10-12-15 euro per maand, kaart thuis delen, wifi gebruiken van buurman, ja ik weet het zo niet meer, gaat dit er overal zo aan toe in Nederland? of is dat ook zo in België? Op een moment dat men de prijs moet betalen die op papier staat, haakt men massaal af en loopt men over naar de concurentie. Ik concludeer hieruit dat er toch velen jaren satelliet hebben gekeken omdat de prijs interessant was, kwaliteit was dan van minder belang? Want waarom stapt men nu pas op? Dit is mijn interpretatie van dit item, of is er nog een stille kern die alles in stilte aanvaard en komen die hier niet op de lijst hun mening ventileren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is het alles wordt duurder probleem, je gaat dan gewoon zoeken naar alternatieven die goedkoper zijn en het zelfde of misschien nog beter aanbieden. CD prijst zich met deze verhoging voledig uit de markt dus is het logish dat velen het zullen gaan opzeggen er is immers keuze genoeg tegenwoordig, zelfs in het buitenland hoef je niet meer via de sateliet om aan de Nederlandse zenders te komen een goede internet verbinding is voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het niet eens met de stelling dat canaldigitaal zich volledig uit de markt prijst!

 

20 euro voor een basis abonnement vindt ik fair geprijsd.

Bij ziggo moet ik daar 25 euro voor neerleggen.

Ze hebben bij Ziggo een instap abbo voor 19 euro maar dat is niet digitaal maar analoog met hoofdzakelijk SD en 3 HD kanalen.

DVB-T is niet eens een optie aangezien het enkel SD heeft.

IP-TV, ik gruwel wat ik oudejaarsavond bij mijn ouders heb gezien (KPN) ik stoor me mateloos aan de artefacten in het beeld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met andere woorden volgens jou kon CD de verhoging zelfs hoger maken dan 2 euro misschien zelfs wel 5 euro.

 

Tja als je het zelf breed hebt laat je het breed hangen, echter kun je mensen die op elke cent moeten letten echt niet overtuigen dat de verhoging juist is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is er daar iets niet in orde.

Beeld hier is uitstekend!

 

Kijken zij via adsl soms?

 

Dat cd er bij velen uit gaat is gewoon een optelsom.

Het houdt een keer op.

 

Dit besluit van de prijsverhogingen op alle pakketten was te hoog gegrepen,het pakt verkeerd uit.

 

Nu hier ook sbs9 in hd.

Fox in hd.

Ook tlc in hd en ook 24kitchen in hd.

 

Nee..ik ga niet meer terug.

Beeld via iptv is uitstekend.

Totaal geen artifacten op een 55 inch oled.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het probleem nu niet die 2 euro verhoging is, maar het gebruik van talrijke formules waardoor men minder betaalde. Bvb dat set top box pakket dat dit jaar vervalt, daar betaalde men heel weinig voor, maar wat had men?  Toch ook niet zoveel HD zenders voor die prijs en toch bleef men er jaren tevreden mee. Dat Ziggo nu meer HD en betere prijs aanbied is juist, maar dit "nu" aanhalen is niet eerlijk , want het is niet van gisteren of vandaag dat Ziggo meer HD zenders aanbied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het wel de spreekwoordelijke druppel zal zijn.

Firma's denken al jaren dat ze eindeloos de prijzen kunnen verhogen, en de klanten toch wel zullen blijven.

Motto : "Drink een pintje per maand minder".

Mocht ik dat bij elke prijsverhoging van elk product moeten doen, dan zou ik twintig jaar geleden echt een serieuze alcoholist moeten geweest zijn, en dan was ik nu zowat geheelonthouder  :grin:

Maar de lonen stijgen niet aan het tempo dat leveranciers hun prijzen verhogen, en iedereen denkt dat ze wel bij een andere uitgave gaan besparen, maar niet bij hen.

Ik vind het niet slecht dat leveranciers eens voelen dat er ook grenzen zijn.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat menigeen de vele prijzen en pakket aanpassingen aangrijpt om eens bij concurrerende partijen te kijken.

Van mij mag het, maar ga niet lopen roepen dat het allemaal zo veel beter is qua prijs.

Ik zit persoonlijk niet zozeer op alleen maar en veel HD kanalen te wachten. 24kitchen is bij canaldigitaal in SD te zien, mijn vrouw vind dat een mooi kanaal. Ik hoef die niet zo nodig in HD dus zie dat niet als een minpuntje.

 

Satelliet tv geeft mij een stukje onafhankelijkheid en hobby, iptv en cable tv geven mij dat beslist niet.

Voor de kanalen die er voor ons thuis toe doen is het bij canaldigitaal prima voor elkaar en als ik vergelijkbare kanalen bij een concurrerende aanbieder wil kijken betaal ik vergelijkbare bedragen.

Daarnaast moet ik dan voor onze campinglocatie ook nog weer wat verzinnen en nu kan ik nog gewoon eenvoudig het kaartje meenemen.

 

Ik verwacht echter wel dat in 2017 als DVB-T2 gestart wordt er wat kan gaan veranderen. Als de basis kanalen dan in HD beschikbaar worden en een aantal daarvan ook nog vrij te ontvangen dan hou ik de schotels er puur voor de FTA op de diverse satellieten erbij naast. Maar dat is nog ruim 2 jaar weg van nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken iemand die all-in-one standaard ADSL van KPN heeft, het ziet er prima uit, ze kan van elke KPN hotspot in Nederland gebruik maken en de klantenservice is dag en nacht bereikbaar. Het is denk ik een kostenafweging van wat je er voor over hebt of wat je kan betalen. Ik weet dat er mensen zijn die bij Ziggo op 2 kaarten het zelfde abonnement hebben en dat delen, waarom zouden mensen dat niet doen als ze niet voor alle zenders willen, maar moeten betalen.

 

DVB-T2 komt er aan, dat is inmiddels wel duidelijk, ik hoop zelfs dat ze de TV kanalen gaan veilen aan de omroepen zelf en het zo FTA uitgezonden zal worden, dan is er pas echt flink concurrentie, net zoals dat met de radiozenders is gebeurd.

 

Ik ken iemand die alleen internet van Telfort heeft en een gedeelde 2de code voor Netflix, tja, als je het niet betalen kan of het er niet voor over hebt, dan moet je creatief worden.

 

Als CDS niet interessant meer voor mij is, dan heb ik aan DVB-T2 aan de publieke omroepen en FTA via de satelliet al genoeg, bij mij is ergens een grens dat ik de stekker van CDS er uit haal, daar hoeven ze niet veel meer voor te doen. Het STB-pakket was al meer dan genoeg troep te vinden, sorry, maar de meeste commerciële Nederlandse TV interesseert mij helemaal niets, dus ook het HD-Light pakket voegt niet veel toe, het is dat ik het NOG wil behouden dat er soms wat leuks te vinden is, maar de grens is heel dichtbij dat het bij mij einde CDS kan gaan worden. En ja, dat draait ook om het geld, want ik heb geen behoefte te betalen voor veel rotzooi op TV. Ik had het STB-pakket nog omdat het goedkoop was, maar ik keek lange tijd FTA naar DVB-T omdat het niet goed zat en ik andere zaken aan mijn hoofd had en nog heb, echter heb ik 3 kwartjaar weinig gemist.

 

Ik merk dat ik steeds vaker uitzendinggemist gebruikte via de computer, kijken wanneer het je uit komt is wel zo handig en makkelijk. Ik denk dat het die kant ook op gaat, zo hebben de 30 basiszenders  nog weinig zin.

 

Nu ik sinds kort weer meer satelliet TV kijk, merk ik toch dat ik veel naar de publieke omroepen kijk, de rest pluk ik hier en daar wat er uit, maar ik denk dat zodra ik een triple LNB in mijn schotel heb hangen dat CDS niet gek meer moet doen, want het stond al wankel. Ik zei op, maar kreeg direct een aanbieding om al mijn apparatuur gratis te vervangen waardoor ik ben blijven hangen, anders was ik echt weg geweest.

 

CDS heeft nu ook IPTV, dat is niet voor niets, want ze weten dat ze wankel staan als ze aan de schotel blijven vasthouden en de prijs alsmaar verhogen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat menigeen de vele prijzen en pakket aanpassingen aangrijpt om eens bij concurrerende partijen te kijken.

Van mij mag het, maar ga niet lopen roepen dat het allemaal zo veel beter is qua prijs.

Ik zit persoonlijk niet zozeer op alleen maar en veel HD kanalen te wachten. 24kitchen is bij canaldigitaal in SD te zien, mijn vrouw vind dat een mooi kanaal. Ik hoef die niet zo nodig in HD dus zie dat niet als een minpuntje.

 

Satelliet tv geeft mij een stukje onafhankelijkheid en hobby, iptv en cable tv geven mij dat beslist niet.

Voor de kanalen die er voor ons thuis toe doen is het bij canaldigitaal prima voor elkaar en als ik vergelijkbare kanalen bij een concurrerende aanbieder wil kijken betaal ik vergelijkbare bedragen.

Daarnaast moet ik dan voor onze campinglocatie ook nog weer wat verzinnen en nu kan ik nog gewoon eenvoudig het kaartje meenemen.

 

Ik verwacht echter wel dat in 2017 als DVB-T2 gestart wordt er wat kan gaan veranderen. Als de basis kanalen dan in HD beschikbaar worden en een aantal daarvan ook nog vrij te ontvangen dan hou ik de schotels er puur voor de FTA op de diverse satellieten erbij naast. Maar dat is nog ruim 2 jaar weg van nu.

Toch is het wel zo. Ik zit bij tweak, en basis tv kost mij daar echt maar 14,95 extra. Ik heb er een opname pakketje bij genomen a 4.95, en ik heb omdat deze niet heel veel gebruikt wordt er (nog) niet een tweede settop box bij genomen a 4,- omdat de uno eigenlijk sporadisch gebruikt werd.

 

Twee kaartjes kostten mij per maand 29,45. Ik zou voor iptv dan dus 14.95+4.95+4=23,90 per maand kwijt zijn als ik de vergelijking doortrek. Daar gaat nu nog 4 euro vanaf omdat ik maar 1 box heb, maar die is zo handzaam dat als het nodig is die gewoon naar de studeerkamer verplaatst kan worden zodat daar kan worden gekeken. Ik bespaar dus wel degelijk. Ik ga wel even evalueren of ik nog een tweede box wil afnemen, zo heel vaak wordt de tweede kijkplek hier niet meer gebruikt, en de uno staat er ook nog die de niet gecodeerde iptv kanalen ook kan weergeven. Ik kan 6 kanalen tegelijk opnemen dus als er in de huiskamer niet kan worden gekeken neem ik het wel op en kijk op een ander tijdstip.

 

En als je het verschil ziet tussen iptv hd kanalen en wat canal digitaal hd noemt, dan wil je echt nooit meer terug. Ik snap jou wel, als je geen glasvezel internet hebt dan is jouw situatie anders dan de mijne, maar in mijn geval ga ik er qua beeldkwaliteit een heel stuk op voor uit en ik betaal er per maand veel minder voor.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat CD ook voor mij de prijs per 1 januari had verhoogd - iets waartoe ik overigens nooit een mailtje of brief heb ontvangen, en waar ik zelf achter heb moeten komen door mijn nota te controleren op de CD website - heb ik mijn FamilyHD abonnement laten omzetten naar BasisHD. Looptijd 1 jaar, maar wel voor de oude prijs van 17,95.

 

Dit alles hoewel ik al bijna een jaar ook IPTV via XS4ALL heb. En hoewel de beeldkwaliteit via glasvezel (100/100) in menig geval echt beter is dan via CD zitten er ook hier nog wel de nodige haken en ogen aan:

 

- Het hele gedoe met een Homeplug omdat het tv signaal niet te combineren valt met het reguliere UTP netwerk.

- Regelmatig haperingen bij het vooruit- en terugspoelen van een gemaakte opname, Dit ondanks het gebruik van goede hardware (Devolo's) en voldoende bandbreedte (>300MB).

- De matige hardware (Arcadyan box), waarvan er een na drie dagen al defect was.

- Het hele concept van opnemen in de cloud welke mij niet zint. Opnames worden automatisch na een jaar gewist, en 200MB oplsagruimte is ook nogal mager. Ik wil baas zijn over mijn eigen data!

- Tenslotte laatst meer dan een halve dag geen beeld ivm een landelijke storing.

 

Nee, dan is kijken via de satelliet opeens zo gek nog niet. Ik kijk in de praktijk ook nog steeds meer via CD dan via XS4ALL. Voor de pure beeldkwaliteit kijk ik wel via IPTV, of voor zenders als Discovery Science, maar als ik echt iets wil bewaren, reclame wil verwijderen of verplaatsen naar de NAS dan gebruikt ik toch echt nog mijn Xtrend! Daarnaast heb ik nu redundancy in het geval van storing bij een van beiden.

 

Een jaar geleden was mijn gedachte nog om uiteindelijk over te stappen op IPTV en satelliet via CD uit te faseren. Toen ben ik al teruggegaan van EntertainmentHD naar FamilyHD, en nu dus nog een stap[je lager naar BasisHD. Helemaal zonder CD kan en wil ik echter nog niet.

 

Toch moet CD ook wat mij betreft wel oppassen. Het hele gedoe met de MotoGP begin vorig jaar was voor mij de trigger om ook IPTV te nemen. Daarnaast maken de voordurende geintjes met prijsverhogingen (zonder dat daar iets tegenover staat) en de bewust mistige communicatie hieromtrent dat zij bij mij ondertussen ook wel onder double secret probation staan. Veel misstappen kan men zich ook bij mij dus niet meer veroorloven. Volgend jaar zou het dus toch zomaar exit CD kunnen zijn.

aangepast door Lord Humungus

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Glasvezel ligt nog niet overal maar ook op telefoon koper {vdsl2} met 50000 down is IPTV prima.

 

Het stuk onafhankelijkheid waar theparasol over schrijft is toch wel merkwaardig als we weten dat je aan apparatuur, satelliet positie en smartcard met restricties vastgeketend zit. Principieel is de vrijheid andere apparatuur te gebruiken niet gegeven.

 

Het stuk onafhankelijkheid ligt vooralsnog in de FTA ontvangst per Satellietschotel en dat kan sneller gedaan zijn dan je lief is.

De vergelijking kabel of IPTV ten opzichte van Satelliet-tv kan men maken als je beiden hebt staan en hebt gebruikt.

 

De Topicstarter had het over verhoging van de abonnementskosten. Heel veel anderen hadden het over bellen en marchanderen inzake de prijs. Als die verhoging nu niet komt dan straks wel. Omdat het een elitair clubje wordt met zo weinig Satelliet-tv kijkers en dat is duurder.

 

Waar meet men aan hoe goed de dienst en service is, toch uiteindelijk aan gemak en kosten.

- de programma inhoud bepalen anderen (de Zenders, commercieel en of Publiek)

- de codering bepalen ook anderen (die de Filmrechten hebben)

- de kwaliteit van de ontvangen signalen omgezet in beeld en geluid bepalen ook anderen

Dus eigenlijk is het een duur doorgeefluik.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan heb je al vier keer opgezegd.......en dan heb je in december al een ontvangstbevestiging ontvangen en dan ontvang je dit........Hoe vermoeiend kan het zijn 

 

 

Geachte heer ,

Hartelijk dank voor uw email.
Heel vervelend om te horen dat uw Fox Sports International nog niet beëindigd is.
Dit hebben wij uitgezocht en per direct in behandeling genomen, u krijgt hier nog een opzegbevestiging over.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

  

Met vriendelijke groet,

Klantenservice CanalDigitaal
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...