Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten

Als je lid van de raad van bestuur zou zijn zou je wel eens achter je oren krabben bij M7 group.

Hoe heeft men dat zover kunnen laten komen, of was er initieel al een uitverkoop aan de internet partners aan de gang.

Of heeft men die nieuwe paranoia cryptie willen terug verdienen op voorhand>?

anyway

je kunt je beter bij een der grote aansluiten indien je nog wilt blijven "voort" bestaan met dvb-s2

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben van Entertainment met fox abbo naar recreatie pakket gegaan, dit scheelt heel veel Euro's in de maand voor M7. Opzegging ging telefonisch prima maar de volgende maand werd het volledige pakket afgeschreven en konden we weer gaan bellen. Dat wordt in pas de maand erop terug gestort, sorry maar als ik een halve maand mag kijken is het dan zo moeilijk om de helft maar in rekening te brengen? :sick::crazy:

Zelf zitten we weer bij Ziggo en de complete pakketten van sport 1 en fox bevallen me prima, kost wel meer maar veel meer HD en alle sub kanalen wel beschikbaar. De extra zenders pak ik met de schotel mooi de FTA kanalen en is de zenderkeuze prima.

Ook de extra kaarten is een genot en mijn VU Ultimo en ET 8000 kunnen nu ook nog eens alle programma's weer gelijktijdig opnemen. :)

CD heeft jaren hun eigen klantje gepest met hun sid beperkingen op je kaart zonder daar ooit zelf melding aan hun klanten van te hebben gemaakt, prijzen verhoogt, pakketten zomaar aangepast, Idioot slechte ontvangst apparatuur met de mogelijkheden uit het jaar kruik, extra coderingen ingevoerd zijn op kanalen zoals Motors en Fox Int om de zogenaamde kaart sharing tegen te gaan.

Ze zijn daarbij een ding vergeten, dat is de al betalende klant, dat die van hun acties enorm veel overlast heeft en maar extra kaarten moest aanschaffen om zijn duur opgebouwde systeem nog werkend te houden. De grote jongens met hun servers in verwegistan kunnen ze gewoon niet aanpakken en hebben snel hun nieuwe codering methode al weer omzeild.

Dan hebben ze een helpdesk die nog niet eens verstand heeft van hun eigen ontvangers en waarschijnlijk zelf via de kabel kijkt omdat ze nooit zelf in de gaten hebben dat er iets niet naar behoren werkt en meldingen op hun website dit ook niet of nauwelijks melden. Brieven over prijsverhogingen aanpassingen van de zenderpakketten worden slecht of helemaal niet aan hun eigen klanten gemeld, kortom de service is erg ver te zoeken.

Gevolg is dat de vaste klanten opzeggen dat is toch niet vreemd, maar voor M7 wel. Management M7 is dus volledig ontoerekeningsvatbaar in mijn ogen en dit bedrijf gaat het met hun gedrag ook echt met deze instelling het niet redden.

aangepast door hugogertie

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

M7 bestiert ook Austriasat en Skylink.

Iemand een idee hoe de stemming is onder hun klanten in Oostenrijk, Hongarije, Tsjechië en Slowakije?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik schrijf even met een hooivork en een dikke duim.

 

Dit is in dit onderwerp posting 202.

Naar schatting 20 % van de postings gaat over opzeggers, dus zeg maar ongeveer 40 stuks.

We hebben ongeveer 2.000 (on)regelmatige actieve posters en in totaal 20.000 leden.

 

Van de regelmatige lezers hebben er hier 2% aangegeven dat ze opgezegd hebben.

Canaldigitaal zal naar schatting ongeveer 600.000 klanten hebben.

 

Zet je de trend door, zullen 1.600 - 2.000 klanten opgezegd hebben, in absolute aantallen veel, in percentage gezien 2%.

 

Omgekeerd zullen er ook mensen zijn geweest die de kabel eruit gegooid hebben wegens onvrede, prijs etc. die nu bij Canaldigitaal zitten.

 

Dit alles komt uit mijn dikke duim, en is geschreven met een hooivork.

Iemand die beter kan rekenen mag dat hier komen voorrekenen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik kan me goed voorstellen als je een settop box pakket had en dat gedurende de laatste 5 jaar elk jaar 10 euro duurder hebt zien worden en nu verplicht wordt om naar een basishd pakket te moeten en je een alternatief hebt als iptv of kabel dat je er een keer genoeg van hebt. Mijn voornaamste reden om over te stappen was nog niet eens het feit dat er een verhoging was, maar voor de zoveelste keer onduidelijkheid of je nu wel of niet extra moest gaan betalen, en als je dan ageert het plotseling niet meer hoeft.

 

Het begon toen ik nog een basis abonnement had ik moest betalen voor de kaartwissel, en nadat ik had opgezegd bleek dat het een "vrijwillige" bijdrage was. Daarna kwam de sid lock, en heb ik een tweede kaartje gekocht en ook daar een abonnement op genomen. Basis hd toen geupgrade naar family hd, en omdat ik destijds basishd met gratis thema kanalen had staat dat nog steeds op mijn nota. Dan zie je interessante kanalen verdwijnen en er dan kanalen voor terug komen waar volgens mij niemand op zit te wachten, er worden wat transponders leeg gemaakt omdat de sd varianten van kanalen komen te vervallen. En dan nog moet ik misschien extra gaan betalen?

 

Als ik kijk hoeveel effort er door canal digitaal wordt gestoken om mij er dan vooral maar toe te bewegen om mijn abonnement voort te zetten (en dat zullen ze niet alleen voor mij doen) kan ik me niet anders voorstellen dan dat er enorm veel klanten net dat duwtje hebben gekregen om inderdaad maar op te zeggen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een provider met een paar echte ballen bent, dan meldt je ook welke aanwas van leden je hebt gehad laatste maand of afgelopen kwartaal en/of afmeldingen.

 

Maar wat boeit dat jou als je overtuigd bent van het product in relatie tot de prijs?

Dat is een oneigenlijke discussie en vraagstelling of iemand anders dan M7 weet hoeveel opzeggen.

De vraag is bij wie vliegen ze eruit.

Dus jij bent gevraagd te antwoorden.

 

En of je dat aan de grote klok wilt hangen is ook maar helemaal de vraag.

 

de vraag leidt nergens toe behalve eens gezellig discussiëren waarom er zo veel oud zeer is.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voel me eigenlijk wat schuldig dat ik deze topic gestart ben en wel waarom ?

 

ik had inderdaad per 01-01-2016 opgezegd maar ik was te laat dus per 01-02-2016 dan dit 6 dagen geleden gedaan per mail dan niks aangetekent die onzin nu kreeg ik een tel van canaal vandaag ik hoef geen verhoging te betalen alles blijft zoals het is nu 17,95 p/mnd !

Dus zoals het hier door verschillende forum leden vermeld wordt klopt dit ze willen gewoon de klanten houden nu ..

 

1pm

LOL, die is dus niet opgestapt.

 

(En dat is zijn goed recht.)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar omgekeerd natuurlijk ook.

En heel veel die gewoon opzeggen zonder naar dit forum te komen.

 

De enige die het echt kan weten is Canal Digitaal zelf, maar die geven hun cijfers tegenwoordig in groep, zeker ?

"De M7 group", en zo wordt eventueel klantenverlies bij de ene wat gecamoufleerd door klantenaangroei bij een andere tak.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...