Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten

Geheel opzeggen? En dan? Dat lijkt me voorlopig bluf. Alleen maar via internet kijken? (Voor zover die ter plekke goed functioneert?)

En dat allemaal om een paar eurootjes?

 

Als je ver buiten Nederland woont (in Europa) en je wilt toch dagelijks een portie Nederlandse tv a la Emekli (en niet alleen BVN), dan ben je toch blij met iets als CD?  

Fout als je op de inkomsten van het land waar je woont moet teren wordt het een ander verhaal, ik leef ook met een inkomen onder de 1000 euro per maand samen met mijn vrouw en 4 honden, dan wordt een Nederlands abo of paspoort ineens wel heel erg duur. Maar als je nooit in zulke situaties hebt gezeten is het makkelijk praten natuurlijk. Uiteraard wordt er op de centen gelet. Enkel mensen die een pensioen genieten zitten er nog wat rooskleurig bij omdat hun inkomen vanuit Nederland komt.

 

Bij te veel kosten gaat alles wat geen levensbehoefte is er gewoon uit, lastig voor te stellen he?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij te veel kosten gaat alles wat geen levensbehoefte is er gewoon uit, lastig voor te stellen he?

Tja, waarom weer zo'n sneer erbij?

Nee, helemaal niet lastig voor te stellen. Gewoon typisch Nederlands gedrag, incluis van mijzelf. Maar of veel Nederlanders ergens in Europa (bv Spanje) zo redeneren als jij in het geval CD, betwijfel ik ernstig. CD is m.i. de mooiste manier om het leeuwendeel van het radio/tv-aanbod in Nederland mobiel en Europawijd te ontvangen. Veel in HD-kwaliteit. Internet is buiten Nederland vaak geen optie. En als je goedkoop wilt: 1 kaart met FamilieHD volstaat!

 

(Jij plakt iemand die jouw mening niet deelt, wel heel gemakkelijk publiekelijk even een sticker op, he? . Blijf wel op de bal spelen. :)  )

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is moeilijk, zo niet onmogelijk, om in iemands anders portemonnee te kijken.

Als je zelf het water niet aan de lippen hebt staan en er ook geen ervaring mee hebt kan je maar beter zwijgen.

 

Hierboven lees ik ergens dat € 400,- per maand meer of minder geen of nauwelijks verschil uit maakt. Althans zo wordt het voorgesteld.!!

Daar zakt mijn broek van af.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor iemand die genoeg + €400 per maand heeft is € 400 per maand minder geen probleem.

Voor iemand die precies genoeg heeft, is € 400 minder een probleem.

 

Genoeg per maand is voor een ieder verschillend.

De een komt rond met € 800,00 de ander geeft zonder het te merken € 2.000 uit en heeft dan nog niet genoeg.

 

Er zijn genoeg programma's op de buis, die daar inzicht in geven.

 

Omgaan met geld moet geleerd zijn, dat begint op jonge leeftijd met zakgeld.

Er zijn op dit moment generaties mensen opgegroeid die alleen maar elk jaar meer te verteren hadden, en nooit meegemaakt hebben hoe ze met minder moeten rondkomen.

 

Ik bedoel dit in het algemeen en richt mij hiermee niet op specifieke gevallen, laat niemand zich hier persoonlijk aangesproken voelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad eduard voor belgen is dat een zeer goede aanvulling. je hebt gewoon voor een tof prijske veel film en nederlandse hd zenders bij en zelfs de ziggo sportzenders zender mooier beeld uit dan mijn proximustv (iptv), betv (kabel), telenet (kabel)  en voo (kabel)

we kunnen in belgie dus meerdere providers bekomen dan jullie. maar bij jullie dan meer zenders als je hier de waalse wegtelt. ik ga dus in 2016 zeker niet weg bij cd. in tegendeel heb eindelijk mijn canaaldigitaal en als dank verhoogd naar tophd. nu heb ik 21 filmzenders waarvan vele in hd. de fta zenders tel ik er dan nog niet eens bij

Als ik dit lees lijkt het alsof geld geen rol speelt bij natte.

Op een ander forum schreef je dan weer dat alles plots weg moest, en je alleen nog analoge kabel had.

Ik zou toch pleiten voor wat meer financiële voorzichtigheid.

 

Het klopt wel dat waar je meer rondkomt scheelt van persoon tot persoon en van gezin tot gezin, maar volgens het land waar je leeft zijn er toch ook minima.

Het idee dat men altijd maar meer kan vragen, en het "toch maar een paar eurootjes per maand meer is", klopt niet.

Anders zou je hier zo geen forumtopic lezen.

Ik vind het niet slecht dat consumenten basta zeggen tegen de eindeloze hebzucht van organisaties, of het nu CD is of iets anders, of zelfs de overheid zelf.

Het kan ook niet anders, onze middelen zijn nu eenmaal beperkt, dus als iedereen zegt "we kunnen daar nog wel wat meer voor vragen", botsen wij als consument op onze grenzen, en op veel zaken kun je nauwelijks besparen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

30, 40 jaar geleden leefden we allemaal op een veel kleiner budget, en wel leefden!

Tegenwoordig zijn er veel luxe zaken, welke als eerste levensbehoefte gezien worden.

Telefoon, 30 - 40 jaar geleden was een telefooncel op het dorpsplein waar je muntjes in kon gooien.

Tegenwoordig is de mobiele telefoon eerste levensbehoefte???

 

Bij de schuldsanering staat bij jonge mensen de telefoonrekening, 1.000 Euro of hoger op nummer 1.

 

Je kan dus wel degelijk besparen, voor wie in het dekkingsgebied zit van Digitenne is NED 1,2,3 vrij te ontvangen.

 

Iemand in den vreemde heeft die keuze niet, die kan dus voor een bedrag van rond de 15 euro wel de link met het thuisfront houden, of kiezen voor een volledige integratie met het nieuwe thuisland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij consumenten botsen op wanorde en desinformatie in berichten zoals het onderhavige

 

en daarmee kun je als gemeenschap geen gezamenlijke standpunten innemen en dus verdedigen

verdeel en heers

 

ofwel we moeten een aanbieder terecht wijzen en de dienstverlening afdwingen die in het contract staat voor een specifiek prijskaartje

 

het lijkt er steeds meer op dat forumleden van sat4all geen gezamenlijk uitgangspunt meer hebben t.a.v. CanalDIGITAAL

 

DE "benelux"  satelliet provider die zich zelf roemt maar tegelijk de sores over zich zelve afdingt wegens wereldvreemde beleidsregels en een consumenten vreemde ongelijkheid in stand houdt.

 

Het is en blijft een doorgeefluik voor tv en radio dat elders beter beheerd en geadministreerd wordt.

aangepast door Tonskidutch

Treu North

Rebekka Bakken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30, 40 jaar geleden leefden we allemaal op een veel kleiner budget, en wel leefden!

Tegenwoordig zijn er veel luxe zaken, welke als eerste levensbehoefte gezien worden.

Telefoon, 30 - 40 jaar geleden was een telefooncel op het dorpsplein waar je muntjes in kon gooien.

Tegenwoordig is de mobiele telefoon eerste levensbehoefte???

 

Bij de schuldsanering staat bij jonge mensen de telefoonrekening, 1.000 Euro of hoger op nummer 1.

Heb je daar echt cijfers van, of zijn dat van die zaken die gezegd worden om prijsverhogingen van andere leveranciers te vergoelijken?

BTW : die telefooncellen zijn weg, dus de keuze is ook weg.

 

Vandaag werd hier in Vlaanderen ook kort gesproken over het probleem van mensen met teveel schulden.

Anders dan wat jij zegt, werd als een van de grote oorzaken de kredietkaarten van warenhuizen als oorzaak aangegeven.

Dus het gaat veel verder dan telefoon/GSM.

 

Ik denk dat iedereen voor zichzelf dus moet bepalen of hij dat financieel allemaal aankan, maar als ik mensen lees die schrijven dat ze tegelijk ProximusTV, Telenet, Canal Digitaal, en dan nog extra betaalpakketten nemen bij al die leveranciers, dan stel ik mij wel vragen.

Zeker als ik dan op een ander forum lees dat het allemaal plots weg moest

 

Iedereen maakt zijn rekening, maar ik zou zeggen : laat je niet gek maken.

Extra leveranciers, extra pakketten, het moet allemaal betaald worden, en soms krijg je eens een paar maanden iets gratis, maar daarna betaal je de volle pot, dubbel en dik.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al jaren beeld en geluid voor een prima prijs en ook nog eens op een ontvanger van mijn eigen keuze.

De administratie mag dan misschien wel een janboel zijn maar ook daar heb ik nog nooit mee van doen gehad.

Kanalen komen en verdwijnen maar dat is bij andere providers ook zo. Ik ben elk geval blij met ze.

 

15 euro per maand is gewoon een koopje: Er is hier geen kabel of iptv provider die ook permanent voor dat bedrag aanbiedt.

En laten we ophouden over beeldkwaliteit. Het gaat mij primair om de beschikbaarheid en informatie en niet zozeer om het "allerbeste" beeld.

Ook ik lees het "verleidings" aanbod van anderen. Voor een prikkie een half jaar of jaar kijken en daarna plukken ze je vervolgens voor het volle bedrag wat aanzienlijk hoger is.

Ok, toegegeven, ben je extra kaarten nodig dan ben je extra duur uit bij canaldigitaal maar dat kan ook niet anders doordat er meer misbruik dan gebruik van gemaakt wordt. De boodschap is: extra kaarten moet je niet willen. Ben je doorgaans ook niet nodig want intern kaartsharen of kijken via fallback tuner gaat prima. Extra kaarten en je bent een dief van je eigen portemonnee.

 

@Penthe: vier honden? Jullie zullen er wel gek mee zijn maar het is wel een eigen keuze die je besteedbaar inkomen flink afroomt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets "te duur" vinden is subjectief.

Je weegt af: het een of het ander. Als beide niet mogelijk is, kies je.De een vier honden, de ander 3 CD kaarten.

 

Het gaat er bij mij wel "moeilijk" in, dat iemand (wonend in het buitenland) per maand geen 15-20 euro kan reserveren in een maandbudget voor iets waar je dagelijks vast en zeker (veel) gebruik van maakt.

50 ct per dag voor een hele hoop vrije nieuwsgaring en entertainment uit het moederland. Hoe lang is het geleden dat een dagblad 50 ct kostte?   

 

Budgetteren is niks mis mee. Alles hebben of zich kunnen permitteren maakt een mens sowieso niet altijd gelukkig(er).  

Maar de aanbieder verwijten dat hij iets buiten bereik prijst, gaat in heel veel gevallen mank.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vergelijk de Nederlandse tarieven eens met de buitenlandse satelliet aanbieders.

Dan ligt het prijs-prestatie verhouding in Nederland zo slecht nog niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tijd dat mensen hun info uit het dagblad haalden ligt toch ook al wat achter ons.

De meesten lezen heel veel nieuws op het internet.

 

Waar ik mij aan stoor is de mentaliteit bij veel bedrijven dat ze gerust de prijzen kunnen opdrijven, alsof er aan de andere kant een oneindige hoeveelheid geld klaarstaat, om elke prijsverhoging op te vangen.

En het is niet één leverancier die dat zo doet, er zijn er heel velen, die die mentaliteit hebben.

Iedereen denkt maar : "dan zeggen ze desnoods hun krant op", of "dan drinken ze een pintje minder".

Maar de krant wordt dan ook duurder, want "voor zoveel informatie per dag mag wel wat tegenover staan"."

En de brouwerijen verhogen de prijzen van het bier, want "mensen gaan toch geen pintje minder drinken omdat het iets duurder wordt".
Maar het feit dat je uiteindelijk een forumtopic met de titel "Bij wie vliegt canaal eruit in 2016" krijgt, bewijst dat het voor sommigen wel teveel wordt.

Ik heb overigens familie die een appartementje in Frankrijk heeft, en hij is iemand die graag de Vlaamse televisie ziet, ook als hij daar is, en echt andere opties dan TV Vlaanderen had hij dus niet, maar toch heeft hij het weer weggedaan.

Nochtans is dat geen technisch aangelegde persoon en opnames overzetten en bewerken doet hij ook niet, dus het zijn niet de gesloten toestellen die hem weggejaagd hebben.

Teveel problemen met de ontvangst. een paar keer zenders in primetime die eruit lagen, enz.

Als ze op de Franse kabel de Vlaamse zenders zouden hebben, neemt hij direct de Franse kabel.

Dus, zelfs mensen die "afhankelijk" zijn, blijken toch niet zo trouw (en ik heb hem niet beïnvloed bij zijn beslissing, noch om het te nemen, noch om het weer op te zeggen).

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergelijk de Nederlandse tarieven eens met de buitenlandse satelliet aanbieders.

Dan ligt het prijs-prestatie verhouding in Nederland zo slecht nog niet.

Je moet ook het aanbod erbij zien, natuurlijk.

Ik denk dat Sky UK toch wel wat meer (HD) zenders biedt dan Canal Digitaal.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Iemand die op het Franse platteland vertoeft, weet dat alles aan infra structuur er regelmatig uitvliegt.

Een paar uur geen tv is daar, ongeacht welke aanbieder je neemt, normaal.

 

Ik kan overigens Canaldigitaal niet betrappen op het ongebreideld binnen harken van geld.

Er zijn bij elk bedrijf kosten die elk jaar stijgen, en die doorgegeven worden aan de afnemers.

 

De hele provider industrie wordt op dit moment geconfronteerd meer hogere doorgifte afdrachten.

Waar Canaldigitaal nog niet zolang geld geld kreeg voor de doorgifte moet nu betaald worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...