Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten

Net zoals Sky Duitsland en Sky UK, je pakt ze d'r kostenloos bij omdat je nu eenmaal de benodigde hardware ervoor hebt.

Een suffe kabelboer of iptv leverancier kan dat niet, die zal die kanalen toch echt zelf erbij aan moeten bieden en daarmee wederom: KASSA!

Ik weet niet waarom die dan "suf" is.

Een kabelleverancier moet gewoon betalen voor de doorgifte van bijv. een BBC kanaal.

Hij mag die niet zomaar op de kabel zetten met het argument dat ze ook met een satellietschotel uit de lucht te plukken zijn.

Hij moet er wel nog iets voor doen ja, in tegenstelling tot Canaldigitaal, die kan pronken met FTA zenders waar ze niets voor hoeven te doen.

En als die zenders plots verdwijnen, pech voor de klant.

Zo gewonnen, zo geronnen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt niet theparaplu.

CanalDigitaal profiteert van de FTA zenders door ze op te nemen in de zenderlijst en betaald niet om deze zenders financieel te laten bestaan.

De kabel en itv nemen de FTA zenders tegen betaling op en betalen om de content door te geven waardoor de zender mede daardoor financieel kan blijven bestaan.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou wat is er dan nog langer te mauwen over de kosten van het abonnement?

Zojuist gezien dat inwoners van onze beide buurlanden duurder uit zijn met ook nog eens minder kanalen.

Gezien de feiten mag er eerder een bedankje af ipv dat voortdurende onterechte gezeur over de te hoge prijs en te weinig kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt niet theparaplu.

CanalDigitaal profiteert van de FTA zenders door ze op te nemen in de zenderlijst en betaald niet om deze zenders financieel te laten bestaan.

De kabel en itv nemen de FTA zenders tegen betaling op en betalen om de content door te geven waardoor de zender mede daardoor financieel kan blijven bestaan.

Gelukkig maar, want dankzij dat geld hoeven de Britten bijv. minder kijk- en luistergeld te betalen, en krijgen ze betere programma's.

Het geld moet van ergens komen, de BBC wordt overal geroemd voor haar goede programma's, maar dat kost nu eenmaal geld.

Indertijd vertelde ik Britse vrienden dat ik hier met een schoteltje BBC HD en al die andere zenders gratis kon bekijken.

Ze waren er niet mee opgezet, want zij betaalden een grote "license fee" elk jaar.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou wat is er dan nog langer te mauwen over de kosten van het abonnement?

Zojuist gezien dat inwoners van onze beide buurlanden duurder uit zijn met ook nog eens minder kanalen.

Gezien de feiten mag er eerder een bedankje af ipv dat voortdurende onterechte gezeur over de te hoge prijs en te weinig kanalen.

Ja, jij noemt hun kanalen allemaal "meuk" (in Vlaanderen gebruiken we dat woord niet echt, ik veronderstel dat het "rommel" betekent in algemeen Nederlands).

Ik denk dat het aan elk van ons is om te beslissen of dat werkelijk zo is, en niet aan één lid hier.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Holle vaten klinken het hardst:

 

Welke prijzen zijn weerlegt door welke? Jij noemt er niet een, dus geen argument!

Halve waarheden vertel ik niet, dat is jouw expertise.

Het paard van de schillenboer heeft er ook niets mee van doen... allemaal vergane glorie.

 

En ik schrijf hier niet voor iedereen, enkel voor mijzelf: Het zijn allemaal meuk zenders, dus gaan we vergelijken op aantallen want dat kun je tellen en de meesten hier neem ik aan kunnen wel tellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik schrijf hier niet voor iedereen, enkel voor mijzelf: Het zijn allemaal meuk zenders, dus gaan we vergelijken op aantallen want dat kun je tellen en de meesten hier neem ik aan kunnen wel tellen.

Dus een zender waar ze Youtube filmpjes op TV brengen is even goed als pakweg een BBC 2 HD ?

Tja, lijkt mij dat jij een "meuk" waardenschaal hanteert.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

BBC2 HD is geen sky UK "instap" zender maar een FTA kanaal van nationale UK televisie, die heb ik geen meuk genoemd. Dat lees jij eruit.

Ga eerst maar eens even de internet pagina's bezoeken van de providers actief in de UK en Duitsland en kijk welke kanalen je ontvangt voor een veel hogere prijs: dan kun je gefundeerd meepraten!

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het grootste probleem er voor de STB-kijkers ligt: Zij gaan van ca. 80 € per jaar voor wat ze willen zien naar ca. 240 € per jaar (als CD niet sjoemelt) voor hetzelfde + een paar zenders waar ze niet om gevraagd hebben.

Dat is dus een ongevraagde verhoging van het abo met 200%.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het paart bestaat nog steeds, aan jou of je nog gebruik maakt van de middelen waarom een paart een schillenpaard genoemd wordt.

 

Nu is het weer de schuld van de mediawet, een wet die voor iedereen geldig.

Je kan natuurlijk alles goedpraten maar een feit is dat alle providers hiermee het zelfde speelveld hebben.

 

Uitgezonderd is Digitenne van KPN, omdat het technisch nog niet haalbaar is.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

BBC2 HD is geen sky UK "instap" zender maar een FTA kanaal van nationale UK televisie, die heb ik geen meuk genoemd. Dat lees jij eruit.

Ga eerst maar eens even de internet pagina's bezoeken van de providers actief in de UK en Duitsland en kijk welke kanalen je ontvangt voor een veel hogere prijs: dan kun je gefundeerd meepraten!

OK, geen probleem, voor jou is dus een betaalzender als Eurosport HD evengoed meuk als pakweg een zender als TV Oranje, want jij zegt dat het toch allemaal meukzenders zijn, zowel bij CD als bij Sky (UK, Duitsland, ..)

Nu zitten ze beiden bij Canaldigitaal, daarover gaat het niet, maar voor jou zijn die dus kwalitatief gelijk.

Zowel qua aanbod als qua beeldkwaliteit lijkt mij Eurosport HD nochtans duidelijk van een totaal andere dimensie.

Maar als je natuurlijk alles op een hoopje gooit, dan kun je uiteindelijk om het even wat beweren.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is het weer de schuld van de mediawet, een wet die voor iedereen geldig.

Je kan natuurlijk alles goedpraten maar een feit is dat alle providers hiermee het zelfde speelveld hebben.

 

Juist, en daarom vervallen de extreem goedkope uitgeklede abonnementen bij Canaldigitaal.

Er is daar nu dus ook geen voordelig abonnement meer af te sluiten.

 

Ik vond trouwens nog een mooi pdf-je wat ik jullie niet wilde onthouden, het stamt uit de tijd dat canaldigitaal het STB pakket invoerde (merk op: het schillenpaard was er toen ook al decennia niet meer!)

 

Wat ook een forse stijging van de abonnementsprijzen veroorzaakte voor de "instappers"

 

bk1978-0105.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nostalgie.

De instap prijs, het Set Top Box pakket dus kost mei 2001 fl. 30,-- omgerekend € 13,61 per jaar (omrekenkoers = 2.20371)

Nu kost het Set Top Box pakket € 90,-- per jaar (zo lang als het nog duurt)

De prijs is gestegen met 561,25 % in 15 jaar. Een kleine 40 % per jaar als ik het zeggen mag.

 

In 2001 was Tv kijken via CanalDigitaal nog heel goedkoop, en kon je nog met appelmoes betalen.

Leve het carnaval en kunnen we nog een grotere boot kopen...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...