Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten


Ik vind de prijsverhoging niet echt in verhouding , en niet met mij gecommuniceerd , maar voorruit , maar toen las ik dat als je dus weg wil je opeens het oude tarief mag blijven betalen , daar kan ik me dus niet in vinden , die willekeur , dus heb ik CD daar maar eens een mail over gestuurd dat ik dat natuurlijk ook wil als vaste klant voor al wel 10 jaar , na dagen krijg je dan eens nietszeggend antwoord , met een nee , maar bel anders maar voor 1 euro erin , en nu ben ik dus wel helemaal klaar met CD , alternatief gezocht en gevonden , dag CD ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toegegeven, onderhandelen over de prijs is bij abonnementen niet echt gebruikelijk.

Maar dat er momenteel gestunt wordt met tarieven door providers, is wel duidelijk. Ziggo geeft 6 maanden €25 korting als je een upgrade neemt of instapt. Ziggo heeft ook al zo'n last van leegloop.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de prijsverhoging niet echt in verhouding , en niet met mij gecommuniceerd , maar voorruit , maar toen las ik dat als je dus weg wil je opeens het oude tarief mag blijven betalen , daar kan ik me dus niet in vinden , die willekeur , dus heb ik CD daar maar eens een mail over gestuurd dat ik dat natuurlijk ook wil als vaste klant voor al wel 10 jaar , na dagen krijg je dan eens nietszeggend antwoord , met een nee , maar bel anders maar voor 1 euro erin , en nu ben ik dus wel helemaal klaar met CD , alternatief gezocht en gevonden , dag CD ;)

jammer dat ze je niet konden helpen

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang geleden werd ik klant bij CanalDigitaal. Was er op zich wel tevreden over. Maar CD wordt steeds duurder terwijl ik de prijs/prestatieverhouding steeds slechter vind worden. 

 

Thuis zijn we een tijd geleden overgestapt op glasvezel, internet en TV aangeboden door een telecomprovider. In combinatie met de mobiele telefoonabonnementen hebben ze gewoon een heel goed aanbod voor een hele leuke prijs. Technisch werkt het goed, beeldkwaliteit is goed en de interactieve TV mogelijkheden vind ik erg handig. Daar kan CD via de satelliet niet meer tegenop. 

 

Nou hebben we ergens in NL nog een stacaravannetje. Ik hield CD aan om daar TV te kunnen kijken. Voor de grap heb ik toch maar eens aan de provider gevraagd wat Digitenne kost voor klanten die alles al bij die provider hebben ondergebracht?

 

Eerst zien en dan geloven :-) maar volgens de medewerker gaat dat 4 euro per maand kosten, voor huur van kaart en/of ontvanger. Dat is zoveel goedkoper dan CD dat ik ga overstappen. Dat de beeldkwaliteit minder en zenderaanbod beperkter is neem ik maar op de koop toe. Ik word ook een beetje ongerust over de berichten over prijsverhogingen die aanstaande zijn, dat er beperkingen qua hardware komen enz. 

 

Dus... bij mij vliegt CD er in 2016 ook uit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

naar digitenne. Hij heeft een punt, als je een settop box hebt met pluggable tuners zou je een dvb-t tuner in je box kunnen prikken en de kaart in je reader duwen en klaar is Wiend

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarheen dan?

naar ziggo?

 

begrijp het even niet, mojo wat bedoelde je met de vraag

wiend leg effe uit ja?

 

 

- Vroeger kabel TV en CD genomen om TV te kijken tijdens vakantie in het buitenland. Beviel goed.

- Kabel TV opgezegd en thuis TV kijken via de schotel. Heel lang gehad.

- Internetprovider ging ook digitale TV leveren. Werkte wel, maar niet zo goed als CD en werd erg duur.

- Van internetprovider gewisseld. Was goed, goedkoop en ging later ook digitale TV leveren. Maar CD bleef beter en abbo bleef omdat we ondertussen een stacaravan hadden en CD daar ook gebruikten. 

- Toen ging KPN glasvezel aanleggen. Ze hadden een hele goede, scherpe aanbieding. Digitale TV werkt erg goed, ook alle extra's zoals opnemen, video-ondemand enzovoort. Voor het eerst niet meer zoveel via CD kijken, maar vooral via KPN. Maar vanwege caravan bleef CD.

 

Nou betaal ik naast allesineen van KPN ook nog eens 26,50 per maand aan CD om op de camping TV te kunnen kijken (2 kaarten). Ik dacht dat Digitenne niet heel veel goedkoper was (14 euro per maand voor 1e abo, 4 euro extra voor 2e abo). Prijsverschil tussen CD en Digitenne is dan te klein om over te stappen. 

 

Toch eens kontakt met Digitenne opgenomen. Klanten van KPN die alles al bij KPN hebben, betalen 4 euro voor 1e abbo en 4 euro voor 2e abbo. Als ik het goed begrepen heb, krijg je een ontvanger en/of digitenne insteekkaart (CI-interface) in bruikleen/huur. Let wel, ik geloof het pas als ik het abonnement daadwerkelijk afgesloten heb :-) . Prijsverschil tussen Digitenne en CD wordt nu ineens wel groot (bijna 20 euro). Komt bij dat er een prijsverhoging in de lucht hangt voor HD de 2e kaart en dat ik her en der al iets lees dat CD hardware wil gaan beveiligen en er wellicht geen vrije keuze qua ontvanger is? Daarnaast zou mijn satellietontvanger gerepareerd moeten worden (rotte elco's), het schoteltje en LNB op de camping zou eigenlijk vervangen moeten worden en ik moet met enige regelmaat door de bramenstruiken kruipen om wat begroeiing rondom mijn schotel weg te knippen, omdat er maar 1 plek is waar ik vrij zicht heb. 

 

Dus.... jammer voor CD, maar ze gaan eruit. Beeldkwaliteit van Digitenne is slechter, en zenderkeuze is minder. Jammer dan. Ik heb ook geen hypermoderne TV op die camping en ik hang daar ook niet de hele dag voor de buis. En als de schotel blijft staan, dan is er genoeg leuks FTA op Astra2 te zien, bijvoorbeeld. Voordeel van digitenne is dat je effe de antenne buiten monteert en je hebt goed signaal. 

 

Veel moderne TV's hebben een CI-interface en een DVB-T tuner. Daar kan die insteekmodule van Digitenne in en kijken maar. Alternatief is de losse ontvanger op de TV aansluiten. 

 

Lang verhaal. Duidelijk zo?

 

Overigens denk ik dat KPN binnen enkele jaren misschien wel met een leuk aanbod via 4G komt, ipv. Digitenne. 

aangepast door Wiend
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

- Vroeger

Nou betaal ik naast allesineen van KPN ook nog eens 26,50 per maand aan CD om op de camping TV te kunnen kijken (2 kaarten). Ik dacht dat Digitenne niet heel veel goedkoper was (14 euro per maand voor 1e abo, 4 euro extra voor 2e abo). Prijsverschil tussen CD en Digitenne is dan te klein om over te stappen. 

 

Dat moet wel een erg grote tent zijn wanneer je 2 kaarten op de camping nodig hebt.

Wanneer je het goedkoopste pakket van Canaldigital neemt, ben je een heel stuk goedkoper uit, zeker met het recreatie pakket.

 

Het is mij daarom een raadsel waarom je toch 26,50 bent blijven betalen en je abonnement niet hebt gedowngraded.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet wel een erg grote tent zijn wanneer je 2 kaarten op de camping nodig hebt.

Wanneer je het goedkoopste pakket van Canaldigital neemt, ben je een heel stuk goedkoper uit, zeker met het recreatie pakket.

 

Het is mij daarom een raadsel waarom je toch 26,50 bent blijven betalen en je abonnement niet hebt gedowngraded.

 

Waar precies heb ik het over een tent gehad? We hebben een grote stacaravan en kids en een grote en een klein 2e teeveetje. 

 

Downgraden? We zijn er ook nog wel eens in de maanden oktober t/m februari? Overstap naar KPN is redelijk recent.

 

Nog meer vragen? Wat mij betreft genoeg erover. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Digitenne wordt altijd maar opzij verschoven als een minderwaardig product, toch nog heel veel abonnees en veel zijn van de toenmalige analoge kabel maar wat graag overgestapt op Digitenne.

Wat betreft prijs kan dat nog steeds voor €9,95 per maand voor drie smartcards zonder dat je al interactieve TV van KPN moet hebben en zonder verplichte huur van een ontvanger of CAM ("insteekkaart").

Zie EDPnet.nl

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...