Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten

Digitenne wordt altijd maar opzij verschoven als een minderwaardig product, toch nog heel veel abonnees en veel zijn van de toenmalige analoge kabel maar wat graag overgestapt op Digitenne.

Wat betreft prijs kan dat nog steeds voor €9,95 per maand voor drie smartcards zonder dat je al interactieve TV van KPN moet hebben en zonder verplichte huur van een ontvanger of CAM ("insteekkaart").

Zie EDPnet.nl

 

Kwaliteit van Digitenne is wel minder dan HD via de satelliet, maar het is ook weer niet zo dat het beeld niet om aan te zien is.

 

Ik vind dat de kwaliteit alleszins acceptabel is. Zeker als je prijs/prestatieverhouding in ogenschouw neemt en installatiegemak meeweegt. Niet iedereen is immers in staat (of heeft de mogelijkheden) om een schotel te plaatsen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind Digitenne, zeker alleen de FTV zenders NPO 1-2-3 en mijn regionale RTV Utrecht (die niet eens op de sat zit!) een prima alternatief voor CD, zeker in combinatie met de diverse FTA en FTV mogelijkheden van de schotel.

Als in 2017 ook in Nederland DVB-T in HD komt denk ik dan helemaal eerste rang te zitten.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als in 2017 ook in Nederland DVB-T in HD komt denk ik dan helemaal eerste rang te zitten.

Er zijn steeds meer tekenen dat het DVB-T2 wordt met SD zenders.

De band voor DVB-T wordt verder verkleind, die gaat naar de telecom providers. Er gaat vermoedelijk een DVB -T multiplex wegvallen.

Om dan toch genoeg zenders uitte kunnen zenden wordt het proppen met SD zenders op DVB-T2.

 

Net zoals je tegenwoordig bij Canaldigitaal een HD ontvanger nodig hebt voor de regionale SD zenders.

 

Maar laat ons niet afdwalen van het onderwerp, Bij wie vliegt Canaldigitaal eruit (of niet)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVB-T2 is bedoeld voor FULL HDTV, in ieder geval voor de publieke omroepen, hoe ze dat met 30 verplichte zenders zoals CDS dat zegt weet ik niet, maar MPEG4 kan neem ik aan wat meer hebben, of mis ik wat?

 

Voor mij hang CDS er wel vanaf of het er later mogelijk er definitief er uit vliegt, maar voorlopig zit ik een kleine 2 jaar aan CDS vast i.v.m. een nieuw aanbod.

 

Nu UPC onder de naam Ziggo zo groot is, vraag ik mij af hoe lang ze het vol kunnen houden dat er geen andere aanbieders op hun netwerk te hoeven toe te laten.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten wordt full hd nog nergens uitgezonden.

 

​Ik kan mis zijn, maar ik dacht dat Dubai zo'n uitzondering was.

Schatrijk land, en voor zover ik weet is daar de HD 1080p.

Maar dat is natuurlijk ver weg van huis, een schatrijk land, en DVB-S2 en geen DVB-T2.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

DVB-T2 is bedoeld voor FULL HDTV, in ieder geval voor de publieke omroepen, hoe ze dat met 30 verplichte zenders zoals CDS dat zegt weet ik niet, maar MPEG4 kan neem ik aan wat meer hebben, of mis ik wat?

 

In 2017 zal bij de nieuwe concessie het bovenste deel van de frequentieband niet mer aanwezig zijn, dat gaat verkocht worden aan de telecom providers voor 4G en LTE toepassingen.

Er is dus veel minder ruimte voor de kanalen, wat gecompenseerd wordt door in H.264 of aanverwante compressie techniek te aan gebruiken.

Daardoor zal er niet veel ruimte overblijven voor HD zenders, wanneer men nog steeds 30 kanalen wil aanbieden.

 

En zoals bekend heeft de politiek bepaald dat de gratis verspreiding van Nederland 1,2,3 niet in HD hoeft plaats te vinden.

 

De vraag is zelfs, of e nog iemand door wil gaan met Digitenne in de huidige vorm, met de huidige 300.000 klanten kan de schoorsteen niet (blijven) roken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De vraag is zelfs, of e nog iemand door wil gaan met Digitenne in de huidige vorm, met de huidige 300.000 klanten kan de schoorsteen niet (blijven) roken.

 

Dat argument lees ik steeds. Maar stel nou dat de helft, 150.000 een abonnement heeft voor 1 digitenne ontvanger. Dan haalt Digitenne al 2,1 miljoen euro per maand binnen, dus minstens 25,2 miljoen per jaar. Daar zou je toch wel een aardig TV-netwerkje voor kunnen onderhouden, lijkt mij  :D ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, dat gaat de kosten niet dekken.

Alleen de veiling van de frequentie door de overheid en de machtiging van het agentschap telecom zal hie al het grootste deel van opslokken.

De kosten voor het landelijk zenderpark komen daar nog bij en de doorgifte vergoeding aan de door te geven zenders komen daar nog bij.

 

Ook is de opbrengst per abonnee er g hoog. voor dit product ag je je handen dichtknijpen wanneer je € 10 per maand binnenhaalt.

 

Voor de 4G frequenties heeft de staat 3,8 Miljard binnen gehaald.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

​Ik kan mis zijn, maar ik dacht dat Dubai zo'n uitzondering was.

Schatrijk land, en voor zover ik weet is daar de HD 1080p.

Maar dat is natuurlijk ver weg van huis, een schatrijk land, en DVB-S2 en geen DVB-T2.

Zou kunnen. Maar de dvb-t2 die mij in Europa bekend is, omvat in ieder geval landen als Frankrijk en Italië, daar waar kabel bijzaak of aanvullend is. 

Duitsland komt er op korte termijn bij.

En die dvb-t2 is geen full hd, maar 1080 i.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal gek daar dus maar weer een mail gestuurd

 

Blijkbaar zetten jullie alles uit op 06-02 maar innen wel nog tot 29-02
dus hierbij geef ik u alvast te weten dat ik het geld heb laten terugboeken

en dat jullie mij maar een laatste nota moeten opsturen over de dagen 29-01 t/m 06-02

die zal ik dan nog betalen en geen cent meer

mvg

 

 

Ok dat was dan case closed bij CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien moeten we eens ophouden met frequenties te veilen? Uiteindelijk zijn wij consumenten degenen die dat allemaal betalen... Maar goed, dat heeft natuurlijk geen moer te maken met opzeggen van canal digitaal.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben over gegaan naar de kpn glasvezel geen gedoe twee kastjes een onder een boven klaar

 

dit alles voor 55 euro met internet 100 mb telefoon en tv en omdat ik kompleet ben volgens de heren

 

ook nog 5 euro korting een iedere maand een extra tv pakket naar keuze HBO FILM 1 enz

 

top service zonder gedoe

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben over gegaan naar de kpn glasvezel geen gedoe twee kastjes een onder een boven klaar

Dat is natuurlijk mooi als het beschikbaar is. Helaas in sommige delen van NL ben je voor goed beeld nog steeds op de schotel aangewezen. En dan kun je dus niet weg bij CD.

------

Vu Zero 4K, 2x VU+ Solo2 OpenPLI, 1x VU+ Uno, Sagemcom DS87 HD (TNTSAT)

2x Triax 80 cm CD quad triplesat LNB, 1x Triax draaibaar, CD campingschotel Duo LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...