Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten

Leuker dan de belgische tv, dat ben ik met je eens...  Ik heb eens bij een collega uit Belgie het aanbod gezien (kabeltv) en wat daar zoal op te zien was.... inderdaad, dat was niet echt interessant. Voor mij niet in ieder geval.

 

Tja, dat zijn zo van die zeer zwaar persoonlijke meningen.

Ik kijk als Vlaming meestal naar de openbare zenders, de meeste programma's die op de commerciële spelen zeggen mij weinig.

Omdat ik ook satelliet heb, is het al wel eens voorgekomen dat de Nederlandse commerciële zenders niet gecodeerd waren wegens problemen bij Canal Digitaal.

Dan ga je uit nieuwsgierigheid eens kijken, wat je "mist".

Wel, ik mis daar helemaal niets.

Ik denk bijv. dat "De Mol" in Vlaanderen veel beter was dan "Wie is de Mol" in Nederland was, als ik zie hoe makkelijk sommige hints waren, en dat is dan een van de weinige programma's op de commerciële omroep (hier bij Vier HD in Vlaanderen) die mij interesseren.

Ik zie veel parallellen tussen de programma's die hier en daar uitgezonden worden, ook de films zijn redelijk gelijklopend.

Ik krijg ook niet hetzelfde gevoel van meeleven als ik de Nederlandse kandidaten zie speuren naar de mol als ik bij de Vlaamse kandidaten krijg.

 

Wat mij betreft mogen ze gerust de Vlaamse zenders ter beschikking stellen van de Nederlanders en vice versa, maar ik denk echt niet dat ik nu iets mis.

Mochten ze mij vragen om te kiezen tussen het missen van de BBC zenders maar wel de Nederlandse commerciële erbij krijgen, of de situatie zoals ze nu is, zou ik zonder twijfelen voor de huidige situatie.

Op de BBC vind ik nog wel iets dat mij interesseert.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad ZZZZZ  dat is het altijd... het zijn persoonlijke ervaringen, een gevoel dat je ergens bij hebt. De een zou een bepaalde zender of een bepaald programma nooit willen missen, en is bereid er een fors bedrag per maand voor neer te tellen, terwijl het voor de ander gewoon rubbish is, of minstens niets toevoegt.

Over smaak valt niet te twisten is het gezegde... en dat is helemaal waar.

 

Bovendien mag je ook niet vergeten dat er een gewenning optreedt. Je went aan bepaalde dingen, en na een tijd ga je dingen die daarvan afwijken "vreemd" vinden.

Daarom denk ik dat mensen helemaal geen geld aan Nederlandse of Belgische pakketten "moeten" uitgeven... de een vindt zijn gading bij de Engelstalige zenders, de ander bij de Duitstalige zenders....   en na een bepaalde tijd wordt dat je "standaard". Maar het is allemaal maar wat je wil of wat je niet wil.... Gelukkig is niemand verplicht om een pakket af te nemen.

 

Het "mol" programma ken ik niet... geen van beide versies...  Ik ben niet zo een liefhebber van spelprogramma's...  ook kwissen etc vind ik nooit 'top', de enige kwis die ik wel kan waarderen, is "Wer wird Millionär" met Günther Jauch (RTL)....  

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sverige schreef op 23 Ma 2016 - 14:23:

ik vermoed dat je het over mijn reactie hebt.

 

Ik heb wel alle berichten gelezen, en tot me genomen. Ik heb begrepen dat ceesv een bepaald bedrag betaalde voor zijn abonnement en dat dit lager zou kunnen door bepaalde ontwikkelingen van abonnementen en hun inhoud. Door niet te reageren of zich af te vragen of hij wel de laagst mogelijke prijs betaalde bleef hij steeds hetzelfde bedrag betalen, wat hij zelf niet als "te hoog" ervaren heeft.

Dus tot xzo ver is er niets aan de hand.

Ik vermeldde de analogie met een tijdschrift, dat je eigenlijk steeds moet reageren en dreigen op te zeggen als het je bedoeling is om minder te betalen.  Ben je gewoon tevreden, zoals ik denk dat ceesv altijd geweest is, en nu nog steeds is, zie ik geen probleem.

 

Ik denk dat ceesv inderdaad tevreden kan zijn dat hij nu minder moet betalen, aangezien hij altijd gevonden heeft dat wat hij kreeg en betaalde in overeenstemming was.

 

dus... wat ik niet begrepen zou hebben, weet ik even niet... maar het maakt uiteindelijk niets uit, omdat het niets toevoegt aan dit onderwerp... bij ceesv gaat CD er niet uit, en bij mij zijn ze er al jare geleden uitgevlogen vanaf het moment dat je moest gaan betalen voor het STB pakket.

 

Ik waardeer het dat je zo uitgebreid antwoord maar je weerlegd mijn conclusie hier niet mee.

Misschien nog maar eens lezen, gaat het licht dan nog niet branden heb je pech gehad.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik waardeer het dat je zo uitgebreid antwoord maar je weerlegd mijn conclusie hier niet mee.

Misschien nog maar eens lezen, gaat het licht dan nog niet branden heb je pech gehad.

Ik begrijp niet wat je bedoelt.  Misschien geef je een tip wat ik verkeerd zou zien...

We hebben het toch over ceesv die nu minder gaat betalen dan voorheen, en waarvan jij zegt dat hij dan al jaren teveel betaald zou hebben??

Ik kan er niet meer van maken, sorry

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou slechts teveel betalen wanneer ik elke maand meer overmaak als wat er in rekening wordt gesteld.

Wanneer ik een overeenkomst heb afgesloten en akkoord ga met het factuur bedrag kan er geen sprake zijn van teveel betalen.

 

Je zal bijna altijd "teveel" betalen, er is altijd wel iemand die een aanbieding of korting heeft gekregen.

Echter, wanneer jij een betere prijs weet te bedingen betaalt volgens die redenering de rest van het land daarna teveel.

 

Kijk eens in een vliegtuig, de passagier in stoel 14 betaalt € 39 voor zijn trip, de rest betaalt allemaal meer.

Maar alhoewel het lijkt alsof de rest teveel betaalt, is toch het geleverde product niet vergelijkbaar.

 

Passagier stoel 14 moest 4 maanden vooruit boeken en de terugvlucht is op zondagmorgen om 06:00 uur.....

 

Daarom, wanneer jij tevreden bent over het geleverde is de hoogte van de prijs secundair.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou slechts teveel betalen wanneer ik elke maand meer overmaak als wat er in rekening wordt gesteld.

Wanneer ik een overeenkomst heb afgesloten en akkoord ga met het factuur bedrag kan er geen sprake zijn van teveel betalen.

 

Je zal bijna altijd "teveel" betalen, er is altijd wel iemand die een aanbieding of korting heeft gekregen.

Echter, wanneer jij een betere prijs weet te bedingen betaalt volgens die redenering de rest van het land daarna teveel.

 

Kijk eens in een vliegtuig, de passagier in stoel 14 betaalt € 39 voor zijn trip, de rest betaalt allemaal meer.

Maar alhoewel het lijkt alsof de rest teveel betaalt, is toch het geleverde product niet vergelijkbaar.

 

Passagier stoel 14 moest 4 maanden vooruit boeken en de terugvlucht is op zondagmorgen om 06:00 uur.....

 

Daarom, wanneer jij tevreden bent over het geleverde is de hoogte van de prijs secundair.

Ik ben het grotendeels eens met je ceesv... alleen het allerlaatste stukje klopt niet helemaal... Ben je tevreden over het geleverde en de prijs die je daarvoor moet betalen is alles goed....  maar dat de prijs secundair is.... zo zou ik het niet bekijken.  Stel dat je vanaf 1 juli 49.99 moet gaan betalen ipv de 24 euro (als ik me goed herinner) die je nu betaalt, denk ik niet dat de prijs slechts secundair is.... want uiteraard ben je nog steeds tevreden met het geleverde, want aan je zenderpakket wijzigt niets.  Het geleverde en de prijs moeten voor jou in overeenstemming zijn.... en die afweging is voor ieder weer anders... want ten eerste is de warde van het geld voor ieder van ons een andere beleving, en bovendien zit je met zenderpakketten waarin voor sommige mensen te veel overbodige zenders inzitten, waar ze wel voor moeten betalen... dan is het geleverde niet meer goed, en de prijs die je ervoor betaalt klopt dus ook niet meer.

 

(wat een filosofische overdenkingen op de avond)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het "mol" programma ken ik niet... geen van beide versies...  Ik ben niet zo een liefhebber van spelprogramma's...  ook kwissen etc vind ik nooit 'top', de enige kwis die ik wel kan waarderen, is "Wer wird Millionär" met Günther Jauch (RTL)....  

Tja, de Mol vind ik wel top, hij bestaat waarschijnlijk ook in veel meer versies, het is een format dat door Vlamingen (Woestijnvis) is uitgedacht, en zo succesvol is, dat ze het overal doorverkocht hebben.

Dus het zou mij niet verwonderen dat er ook een Duitse versie van bestaat.

De Duitse versie van "Wie wordt euromiljonair" ken ik niet, maar ik heb wel al varianten gezien in andere talen (Spaans, Engels), lijkt mij ook leuk.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals het er nu uitziet knalt hij er hier ook vrijwel zeker uit, maar ik hou het ondanks de klantonvriendelijkheid toch nog even open.

Kreeg een brief met een acceptabel aanbod (30% verhoging met iets meer zenders, tsja, niet super, geen behoefte aan, maar het zou ermee door kunnen) omdat het STB-pakket verdwijnt en moet daarvoor inloggen op www.canaldigitaal.nl/stbp-hd

Gedaan en dan moet je vreemd genoeg om te beginnen checken of je wel HD van de club kunt ontvangen.

Eerste pagina ingevuld en op verder geklikt en vervolgens krijg ik een uren doordraaiend :

Please wait for the action to complete.

ajax-loader.gif
Kan niet zeggen dat dat stimuleert om op het "aanbod"??????? in te gaan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

@minplus Gebruik je misschien Chrome? Zie je rechts in  de adresbalk een schildje staan met iets over het laden van een onveilig script? Geef daarvoor dan toestemming en de gegevens worden opgehaald. Althans, bij mij werkt het zo...

Amiko SHD 8900, CD Basis-pakket, Astra 1, 2, 3 en HotBird.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik werk met firefox. Ik kan het nog eens met safari proberen, nog niet aan gedacht.

Had het idee dat het allemaal niet lukt omdat ik bij ontvanger VU invul en dat ze een hekel hebben aan alles behalve de eigen gecastreerde ontvangers.

Vind het een beetje maf dat ik eerst van alles moet invullen om te weten of ik HD kan ontvangen als ik verzocht wordt een HD-pakket te nemen.

Houdt CD de klant voor volslagen imbeciel?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is maar hoe je het bekijkt, er zullen ook genoeg klanten zijn die het HD pakket afsluiten en daarna mopperen dat ze het niet kunnen ontvangen op hun SD ontvanger.

 

Canaldigitaal had toch even kunnen waarschuwen......

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel leuk.

Maar niet als je bij een standaard browser na het invullen van een prima HD-ontvanger op de eerste pagina in een eindeloze loop terecht komt.

Dan doen ze toch iets niet helemaal goed.

 

Overigens ook met safari geprobeerd en zoals verwacht exact hetzelfde, ik kom geen millimeter verder dan de eindeloze loop.

Ze willen dus blijkbaar een vaste klant van zeer vele jaren niet houden door wel een aanbod te doen maar het vervolgens onmogelijk te maken er op in te gaan door een flut-software te gebruiken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Kreeg vandaag deze mail:

 

Door een administratieve fout ontbrak het Basis-pakket aan uw abonnement. Momenteel is alleen het HD zenderpakket op uw smartcard actief en wordt het standaard verplichte instappakket Basis niet aan u gefactureerd. U betaalt hiervoor € 5,- per maand. Vanaf 1 mei zullen wij deze fout corrigeren en ook het benodigde Basis-pakket voor u activeren.

 

Wat betekent dit voor u?

CanalDigitaal past per 1 mei 2016 uw zenderpakket aan naar het Basis-pakket. Uw huidige HD-pakket heet daardoor straks Basis-pakket. Een pakket met meer dan 40 (HD)zenders en meer dan 160 regionale, nationale en internationale vrij te ontvangen TV-zenders. Bovendien kunt u luisteren naar ruim 200 vrij te ontvangen radiozenders.

 

U betaalt momenteel € 5,- per maand. Als trouwe klant betaalt u voor het Basis pakket met ingang van 1 mei 2016, geen € 15,95 (regulier tarief), maar slechts € 10,- per maand.

 

Dus gaat CD eruit omdat ik ook een alles in 1 pakket van Ziggo heb..

 

Ik citeer mezelf ff....

 

Ik heb CD dus toch maar aangehouden..die euro 5 kom ik ook wel overheen..

Keek net op CanalDigitaal portal en de nota  voor mei vermeld dit:

 

Basis-pakket 01/05/2016 t/m 31/05/2016                  € 15,95

Loyalty Discount Basis 01/05/2016 t/m 31/05/2016 € -5,95

 

Dus toch een leuke korting..

Maar het basis-pakket van 15,95 zie ik nergens op de site staan..

aangepast door SaTJuNK

VU Duo4K SE 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij overgang naar het verplichte light pakket in 2014 zou ik 15.95 gaan betalen voor toen 1 zender meer, ik heb toen opgezegd maar CD kwam terug met een aanbod van 12.95 voor 2 jaar.

 

Per augustus 2016 ga ik die 15.95 betalen en dan zeg ik weer op.

 

Wil CD dat ik blijf dan wil ik het basis pakket voor 10 euro.

 

Voor 1 zender meer moest ik in 2014 verplicht over stappen naar het light pakket voor 15.95 euro. Nu het STBP komt te vervallen krijgt iedereen met dit pakket een aanbieding om over te stappen naar het basis pakket voor 10 euro.

 

Vind dit zeer oneerlijk en daarom vliegt CD er bij mij uit.

Of ik moet een aanbieding krijgen voor 10 euro in de maand voor het basis pakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...