Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten

Een leegloop bij Cd wat wil je ook als je je eigen klanten oplicht.

Je slaat wel een beetje door.

Er zijn ook andere argumenten om van provider te veranderen.

Het overkomt bijv. Ziggo even zeer. En die verhoogt ook prijzen en wijzigt pakketten zonder mededogen. 

Of Digitenne.

 

Overal is wel wat. Het gras van de buren is niet altijd groener.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Fiber rukt op... ook buitenaf!

Laat canaldigitaal zich maar primair gaan richten op abonnementen slijten aan mensen die niet op Nederlands grondgebied vertoeven.

Verkoop uitsluitend aan "buitenlanders" dan hoef je ook niet aan de mediawet te voldoen en kunnen ze weer uitgekleed en goedkoop pakket aan de man brengen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

theparasol

als je M7 als data doorgeefluikje met een succes story ziet, dan ja, laat maar gaan met die wintergasten naar het buitenland

 

ik keek dit weekend nog eens traditioneel au Pays Bas

 

niets, compleet niets <> op NL+ BE tv wat me boeide donderdag / vrijdag / zaterdag (op een downton abby aflevering na die ik gemist had in 2015)

 

de mensen hebben het niet meer over wat er op TV was gisteren

ze hebben het erover dat er weer niets op TV was gisteren

 

misschien is dat goed zo

en dan volgt de vraag of al die alternatief providers wel een beter aanbod hebben

sneller meer interessanter gevarieerder

 

gunstiger qua prijs is het niet

en

sneller verveeld raken is het ook niet

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus maak nu de balans maar op.

 

Die balans is redelijk eenvoudig.

De zenders die ik wil zien (en FTA kan zien) worden door geen enkele NL pakketaanbieder aangeboden.

 

Mijn beginpunt is dan ook dat ik al beschik over een schotelinstallatie. Dat zal bij meerdere forumleden denk ik het geval zijn.

Vervolgens onderzoek ik of het aanbod van NL pakketaanbieders interessant is en of het een aanvulling is op hetgeen ik al FTA en FTV kan zien.

Dan blijkt er geen NL pakketaanbieder te zijn die mij voldoende waar voor mijn geld levert. Dit hoeft voor een ander uiteraard niet op te gaan.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

de mensen hebben het niet meer over wat er op TV was gisteren

ze hebben het erover dat er weer niets op TV was gisteren

 

misschien is dat goed zo

en dan volgt de vraag of al die alternatief providers wel een beter aanbod hebben

sneller meer interessanter gevarieerder

 

gunstiger qua prijs is het niet

en

sneller verveeld raken is het ook niet

We hebben de kijkcijfers, en daaraan kunnen we zien of mensen ook daadwerkelijk doen wat ze met de mond belijden.

Zenders toevoegen hoeft natuurlijk niet altijd meerwaarde op te leveren. Velen kijken dagelijks naar dezelfde zenders en dezelfde programma's.

 

Het is net als in de detailhandel: de kern van het aanbod van verschillende aanbieders is vergelijkbaar en komt uit dezelfde "fabriek".

Dus wordt er doorgaans gekozen op prijs en service, net als bij de telefoonaanbieders. En een minderheid kiest een aanbieder die iets heeft wat de andere niet heeft.

 

Vandaar dat de klantengroepen "buitengebieden/ expats/ pensionado's" de harde kern zullen vormen van CD's klantenbestand.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

exact Eduard07

 

maar dat schreef ik al, dat er eigenlijk enkel nog een inhoud gemist wordt die de moeite waard is om te abonneren.

 

Commerciele zenders <versus> Publiek openbare zender

you do you're thing <> we will do our thing

 

hetgeen de neokapitalistische slavernij aan de broekspijp van een Firma in essentie typeert

TTip ; we luisteren niet meer naar U, wij bepalen voor U vanaf NU

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen triple kop op mijn wok, kijk alleen via Atra 1, moet het nog veranderen, maar zit deze zender in het HD-Light pakket of hoe dat tegenwoordig ook heet?

 

Als ik het goed heb ben ik er achter dat het niet in mijn pakket zit, ik heb werkelijk geen idee wat er nou precies wel in zit, dat komt o.a. door het tijdstip waar ik meestal op kijk, veel Astro en kreun programma's, jammer dat veel zenders zoals RTL4 vroeger niet 24 uur in een carosel uitzenden, dat was tenminste de moeite waard.

 

Klopt het dat het HD-Lihgt pakket het zelfde is als het HD-Basis pakket, maar dan voor de overstappers van het STB-pakket, of haal ik nu weer eens iets door elkaar?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt mij beter een aparte vraag over te maken, of denk je dat het onder het mom van dit topic past

daar we weten dat zenders wegvallen op 19,2 Oost en dat al een tijd bekend is m.b.t. de abonnementen opwaarderen

 

Je hebt gelijk, dit van mij gaat off-topic.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de meeste gevallen realiseer je pas wat je mist op moment als het er niet meer is.

Inderdaad: "Absence makes the heart grow fonder."

Of, zoals een vroegere huisbaas van mij altijd zei als hij aan onderhoudsklus bezig was waar moeilijk de onderdelen voor verkrijgbaar waren:

"Ik heb het kunnen krijgen, maar het onderdeel was vreselijk duur. Maar ja, beter te duur dan niet te krijgen."  ;)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de schotel er toch altijd naast houden voor de FTA kanalen die er voldoende zijn?

 

Wat mij best leuk lijkt is juist een schotel er bij nemen voor de satelliet feeds, toch best leuk wat er allemaal achter de schermen gebeurd.

 

CDS kan ik mij best voorstellen dat mensen die laten vliegen zonder vliegles, maar geen schotel is weer het andere uiterste.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...