Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Zo, vandaag maar liefst 4 enveloppen van CanalDigitaal ontvangen met de bevestiging dat het contract interdaad beeindigd wordt. Toch mooi die automatisch gegenereerde brieven :)

 

Er stond zowaar een goede tip in, bewaar uw smartcard, mocht u in de toekomst weer met canal digitaal tv willen kijken kunt u zo uw card weer registreren.

 

Toch een einde aan een tijdperk, geen nederlandse kanalen meer via de satelliet. Nog even en dan kan ik de kanalenlijst opschonen. De iptv settop box is onderweg en tablet en pc werken inmiddels al voor iptv.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb hier gebeld dat ik niet eens was met de tariefverhoging , ik werd gelijk doorverbonden naar iemand die hogere rechten heeft ,

dus daarvan kreeg ik het aanbod te blijven voor hetzelfde tarief als nu , dus 2 euro korting per maand   :-) 

gelijk maar ff pakket verlaagt naar basis-Hd  ......  ik blijf nog maar een jaartje en dan bekijk ik het weer of ik wil blijven bij CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua hobby is M7 totaal niet belangrijk voor me.

Hobby is signalen zien te ontvangen wat niet zo voor de hand ligt:

-Zwakke signalen

-Nieuwsfeeds ed.

-Bijzondere zendtechnieken zoals multistreams ed.

Enz.

 

CD/TVV is m.i. wel belangrijk om te zorgen voor een Nederlandstalig aanbod wat overal te ontvangen is en als concurrent voor kabel ed.

Vroeger stond satelliet (en antenne) voor mij voor vrijheid van ontvangst.

Je bepaalde op die manier zelf wat je ontvangt en t.o.v. de (analoge) kabel toen had je zo'n beetje alle zenders die de kabel doorgaf en uiteraard nog veel meer en kostte alleen een eenmalige aanschaf van een decoder en later een smartcard.

Ik vind het ook van de zotte dat je voor zenders die doorspekt zijn van reclame je ook nog eens flink moet betalen om ze te ontvangen. M.i. zouden die zenders zelf verantwoordelijk moeten zijn om dat te betalen. Echter zal je dat in Nederland niet voor mekaar krijgen op satelliet i.t.t. in het buitenland waar satelliet vaak het belangrijkste is.

Het marktaandeel van CD is misschien niet groot maar ze zijn toch nog steeds de derde provider in Nederland na Ziggo en KPN. Dus de overige providers hebben nog minder abonnees. En toch heb ik vaak de indruk dat satelliet door de omroepen niet serieus genomen wordt.

 

Momenteel blijft het (Nederlandstalige) aanbod op satelliet ver achter op kabel en IPTV terwijl de prijs wel hoger ligt.

Tja, dan is het puur een financiële kwestie om voor de goedkopere provider te kiezen (i.c.m. de satelliet) die meer kanalen biedt.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voorlopig bestaat BVN nog op satelliet, voor wie nog iets uit Nederland wil zien.

Persoonlijk kijk ik naar 1 of 2 programma's/series op de Nederlandse omroepen.

Alle overige programma's, ik ben gestopt mij te ergeren en kijk er niet meer naar, die reclame, die steeds hinderlijk onderbroken wordt door programma's.

Die reclameblokken worden steeds langer, 5 tot 7 minuten is tegenwoordig geen uitzondering meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit verband is voor hen die in Nederland wonen of verblijven het volgende topic interessant: https://www.sat4all.com/forums/topic/350499-canaldigitaal-of-digitenne/

 

Nog even wachten tot 2017.

Dan krijgen we naar verluidt in Nederland net als in Duitsland DVB-T2. 

De NPO gaat haar programma's dan in ieder geval gratis in HD beschikbaar stellen. Wat KPN dan met Digitenne gaat doen is onduidelijk. Ook of de naam blijft.

 

Niet voor iedereen zal Canal Digitaal vanaf 2017 nog meerwaarde hebben.

Zeker als men DVB-T2 combineert met FTA satellietontvangst.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig bestaat BVN nog op satelliet, voor wie nog iets uit Nederland wil zien.

Persoonlijk kijk ik naar 1 of 2 programma's/series op de Nederlandse omroepen.

Alle overige programma's, ik ben gestopt mij te ergeren en kijk er niet meer naar, die reclame, die steeds hinderlijk onderbroken wordt door programma's.

Die reclameblokken worden steeds langer, 5 tot 7 minuten is tegenwoordig geen uitzondering meer.

Ja, maar door vervelende regelgeving ben je wel "verplicht" voor deze te betalen als je zoals ik enkel interesse heeft in een paar goede films, en muziekzenders.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

En door dat zo mee te delen komt ze niet in de problemen?

Zou mijn werkgever toch niet goed vinden als je zulke uitspraken doet.

Duidelijk een extern call-center denk ik.

 

Ik heb een keer een personeelsadvertentie ge-upload of laten uploaden, weet deze even niet meer te vinden, maar ik dacht dat er een callcenter in de Velserbroek (gemeente Velsen) zat, of dat nog zo is weet ik niet.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar door vervelende regelgeving ben je wel "verplicht" voor deze te betalen als je zoals ik enkel interesse heeft in een paar goede films, en muziekzenders.

Dat is de rede dat ik niet kan wachten wat knippr.tv gaat doen.

Anders denk ik aan nlziet.nl lekker zonder reclame terug kijken wanneer ik het wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook Knippr moet zich conformeren aan de nieuwe mediawet... dat blijkt ook wel uit hun "faq"

 

 


Welke tv kanalen biedt knippr:

Een Nederlands basisaanbod en daarnaast vele extra zenders. Welk aanbod precies maken we tijdens de commerciële lancering bekend.

 

Dat komt weer neer op de verzamelde NPO, RTL group, SBS groep, Fox groep in het basisaanbod (zonder die doen we geen zaken, dat mag immers niet door de wetgever!) en daarnaast optioneel wat je maar wilt. Reken dus maar alvast op 2 tientjes basis abonnement.

 

Ondanks dat die mediawet recent nog aangepast is mag er wat mij betreft een hele dikke streep doorheen.

 

Waar bemoeit Den Haag zich mee, ze schrijven toch ook niet voor dat de lokale patatboer minimaal 30 verschillende snacks in het assortiment moet hebben en als ik alleen de frikandel wil hebben dat ik dan ook die 29 anderen verplicht moet afnemen?

 

Het jaagt ons overduidelijk enkel op onnodige kosten!

 

Onder het mom van "gevarieerd" aanbod moeten aanbieden: niemand eet of kijkt iets wat hij/zij niet lust.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat van die mediawet ook niet.

Als ze in Den Haag nou gezegd hadden dat commerciële zenders boven een bepaalde hoeveelheid reclame geen doorgiftevergoeding mogen vragen had een beter plan voor de consument geweest.

En ALLE publieke zenders in het basispakket.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat Dekker cs eens naar andere landen kijken.

 

Zweden: basiszenders gratis, zowel op de kabel.(als ik mij niet vergis) als via de satelliet.

Tsjechië en Slowakije met Skylink (eveneens M7 groep): via satelliet 55 basiszenders

(waarvan 15 HD) voor ongeveer € 2 service fee per maand.

 

Het FTV satellietaanbod in Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland en Italië is op dit forum denk ik genoegzaam bekend (Slovenië heft een vergelijkbare FTV mogelijkheid). Evenals het FTA aanbod in Duitsland en Engeland.

 

Nederland zou een van die landen als voorbeeld kunnen nemen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is de TDT(Spaanse Digitenne) voledig gratis te bekijken. En bevat dus alle basis zenders plus wat lokale extra en zelfs een sport zender.

 

Op de sat is de Spaanse TV helaas nog niet FTV en daarom verdwijnen daar ook steeds meer klanten, het is enkel interresant als je extra sport, thema of film zenders wilt bekijken en je het geld er voor over hebt maar dat wordt ook steeds minder.

 

Daar wordt het ook een keer tijd voor een ommekeer. En de Nederlandse TV wereld lijkt me zo een echt buitenbeentje aan het worden met vrijwel enkel een betaal model.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...