Ga naar inhoud


Uitschakelen Harde schijf


intruder

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds één van de laatste updates ( VTi image ) blijft mijn harde schijf maar draaien en moet ik hem handmatig uitschakelen. Hoe kan ik dit veranderen zodat hij bij het opstarten gelijk weer uitschakeld?

 

b.v.d.voor de info.

 

Intruder

VU+ UNO 4K se VTI 15 ; Nvidia Shield TV Pro Ziggo ;LG G1 OLED55G1RLA - 4K OLED TV ; Sonos; Arc Soundbar, Sub, 2x New Play:5

Link naar reactie
Delen op andere sites


Menu-instellingen-systeem-harde schijf-harde schijf instellingen

Standaard staat hij op 20 minuten,onlangs is er inderdaad een update geweest die heeft deze setting van 1 minuut op 20 minuten gezet je zou hem dus terug kunnen zetten op 1 minuut

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarom de HDD uitzetten?.

 

Wat is het nut er van, de HDD's van de laatste jaren hebben er geen moeite mee om constant te draaien.

 

Zelfs in mijn vorige Topfield TF4000PVR, heeft de HDD 10 jaar gedraaid zonder problemen, die

kon je niet eens uitzetten.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien de warme of het geluid wat zo'n harddisk maakt,heel misschien energieverbruik ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mens is milieu bewust, en denkt aan de opwarming van de aarde  :D .Minder verbruik = minder vervuiling = minder snelle opwarming.

Bij mij staat die op 3 of 5 minuten, en het is aangenaam in een slaapkamer, dat die uitvalt, als je enkel tv ziet, of als je wenst te slapen.Want zonder die rubberen voetjes, hoor je die 's nachts in een slaapkamer goed draaien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaliter zou je de HDD niet mogen horen draaien tenzij men bij de installatie van de HDD vergeten is de rubberen buffers in de HDD houder te plaatsen.

Het ligt er ook aan waarop de DUO2 staat want som wil een kasplank als klankbord fungeren.

Het kan ook nog aan het type HDD liggen want de een maakt meer geluid dan de andere.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoeveelliter?

het is merk en type afhankelijk pf je ze hoort.

 

het uitschakelen van de hdd na x seconden idle-time is heel makkelijk te regelen in je webinterface

bedenk echter dat indien je picons gebruikt en die op de hdd hebt geplaatst dat je hdd telkens aanloopt als jij van zender wisselt (zapt)

Treu North

Rebekka Bakken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...