Teddybear Geplaatst: 18 december 2015 Geplaatst: 18 december 2015 Beste forumleden, Ik ben nieuw hier en heb niet zoveel verstand van satellieten en hun technieken. Ik heb een boot en ga er op wonen in Frankrijk, na een leven van hard werken. Daar internet wiifi soms en moeilijk te krijgen is vanaf de wal, ook mobiel, zie ik dat er een automatische schotel van Teleco bestaat die gebruikt word bij campers, en waar bij zowel twin Tv, als internet te ontvangen is. Ik heb reeds een abo. Tv vlaanderen. En kijk enkel tv als we vast aan wal liggen. Zo ook voor internet. Boot beweegt dus niet. Vraag: -Daar het schip zich soms verplaatst en grotere afstanden aflegt, een tijdje blijf liggen en dan verder vaart, voornamelijk de as Nederland, belgie, zuid frankrijk, heb ik er baad bij om een internet abo. te nemen die uitzend met een singel beam, of een multibeam die toelaat automatisch beam naar beam te varen. Ik heb ik begrepen dat uw verbinding wegvalt als je zo een multi beam verlaat, of kan je dit ook sector noemen. -Welke provider bied dit aan? Is Skydsl ok daarvoor, heeft mijn voorkeur, en gaat dit samen met tv vlaanderen. Of best een andere tv aanbieder nemen, dit Aangaande ontvangstmogelijkheden e.d. Of is er een simpelere oplossing mischien? - moet ik nog een extra sat ontvanger kopen? Zo ja voldoet dan model Xtrend ET-8500 voor mijn doel? Of zie ik het verkeerd? Alvast bedankt voor uw antwoord! Gr, Steve Verstuurd vanaf mijn iPad
Tonskidutch Geplaatst: 18 december 2015 Geplaatst: 18 december 2015 Dat is zeer goed mogelijk indien je een provider in Vlaanderen vindt die jou van IPTV wil voorzien in het buitenland. Met de KPN in Nederland bijvoorbeeld is dat in het buitenland mogelijk met de juiste app's op uw mediaplayer. Let wel ik heb in Nederland en hier in het Buitenland 50MB VDSL2 verbinding op bureau WANT > uit ervaring blijkt dat 16 a 20 MByte minimaal nodig is. Anders zul je toch bij TVVlaanderen via satelliet moeten blijven. Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
Teddybear Geplaatst: 18 december 2015 Auteur Geplaatst: 18 december 2015 Begrepen, maar mijn vraag is eigenlijk .. Als ik via een mobile schotel mij verplaats, hoe en met welke providor ik geen multibeams heb die mijn internet afsluit. Of zijn er andere oplossingen om dit euvel te vermijden. Nogmaals ik ken er niks vanaf..
Tonskidutch Geplaatst: 19 december 2015 Geplaatst: 19 december 2015 ik begrijp de term multibeams niet in de samenhang? ciao ciao Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
Teddybear Geplaatst: 19 december 2015 Auteur Geplaatst: 19 december 2015 Wat ik er van begrepen heb is dat de sat uitzend in een singel beam en dat bestrijkt, ik zeg maar wat, gans europa De nieuwere sats die zenden uit in multi beams, verschillende 'sectoren' zeg maar, zo ter grote van b.v. belgie. Het voordeel is dat zij meer geconcentreerde straling kunnen geven en het leverd ook meer i.p.'s op, dezelfe ip kan dus iedere keer opnieuw herbruikt worden in iedere sector. Dus als je van sector verander, zoals ik, moet je dat dan aanvragen enfin zo heb ik het toch allemaal begrepen. En heb het dan voornamelijk over ontvangst INTERNET. Omdat ik mij veel verplaats zou dat een probleem kunnen zijn om STEEDS internet te kunnen ontvangen, tenzij je het steeds een paar dagen op voorhand aanvraagt. Vraag is er een sat (providor) die nog uitzend in een singelbeam, waar je dat probleem van sectorverandering niet hebt. Nu maar hopen dat ik allemaal geen onzin uitkraam...
Tonskidutch Geplaatst: 19 december 2015 Geplaatst: 19 december 2015 (aangepast) het lijkt nergens op je verhaal maar ik begrijp het ondertussen wat je wilt Over Internet kunnen we het hebben als extra dienst die per satelliet geleverd kan worden ( bijvoorbeeld SkyDSL in Duitsland of Tooway) Die zijn echter per land aan strikte regels gebonden en de aanbieders zijn duur en niet snel. De internet verbinding is een tweerichting verkeer die schotel afhankelijk gemaakt is door die Providers... Dus een eigen schotel voor Internet kun je vergeten, je zult de apparatuur van hen moeten gebruiken. Je kunt op een Boot een Rotor voor uitrichten gebruiken met zulk soort schotel erop. Na verplaatsing moet je dan de schotel opnieuw laten uitrichten. Daar bestaan computer gestuurde automaten voor; zoals die ook op grote Campers / Travelers gebruikt worden. Erg duur moet men weten. De providers die Inetrnet Internet aanbieden per satelliet hebben inderdaad, zoals jij schrijft, een heel beperkte beam die net als het LTE netwerk (terrestrisch Internet) op lokatie per antenne wordt aangeboden... Ga ik met mijn router naar Kantoor heb ik geen ontvangst. Ik denk dat je heel specifiek voor de Franse regio's moet kijken voor adequate oplossingen. een interessant vraagstuk dat misschien verder uitgediept kan worden Maar betreffende TVVlaanderen kun je een Internet aanbod op je buik schrijven en met je overhemd uitvegen. 19 december 2015 aangepast door Tonskidutch Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
wolverine Geplaatst: 19 december 2015 Geplaatst: 19 december 2015 voor internet zou je eventueel een belgisch abbonnement en een frans data abbonement en een nederlands abbonnement kunnen kopen bij een mobiele telefonie aanbieder? je koopt dan een android telefoon met duo sim mogelijkheid. je zet daar de sim kaarten van de twee providers die niet je standaard thuisland is en je stelt de android telefoon in als mobiele hotspot en dan kunnen al je andere telefoontoestellen gebruik maken van dat gedeeld internet. het zal waarschijnlijk niet super super snel zijn maar ik denk de andere oplossingen ook niet. bijkomend nadeel is dat indien je geen telefoonbereik hebt dan heb je ook geen internet. maar ik vermoed als je onder de baan bent dat je dan geen internet nodig hebt? VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Teddybear Geplaatst: 19 december 2015 Auteur Geplaatst: 19 december 2015 Je moet weten dat leven op een boot helemaal anders is dan aan de wal, het is op de wal vanzelfsprekend dat je eletriciteit , water in overvloed, post, gas, winkels a volente hebt. Neen wij maken er het beste van, dat is nu net wat ons aantrekt, het nomadeleven... Dit ff terzijde. Natuurlijk gebruien wij wifi met versterkte antenne, mobile kaarten allerlij, maar.. Dan moet je ook ontvangst hebben en ja, zelfs in deze tijd zijn er witte vlekken of is het ontvangst EDGE, maw niet te doen. Daarom willen we nu opteren voor sat internet, ok het is duurder, maar dat zijn we (echt niet) gewoon. In principe kunnen we zonder internet tijdens het varen, maar als we stilliggen graag dan. Er zijn nu héél weinig vaarders die sat internet hebben, ik heb er nog geen tegengekomen, juist omdat er zo weinig info over bestaat. Infeite zitten de campeerders ongeveer in hetzelfde schuitje, niet, alleen wij zitten echt tussen reeen en herten, midden in de nowhere. Ja hoor het bestaat nog. Daarom onze zoektocht
Tonskidutch Geplaatst: 19 december 2015 Geplaatst: 19 december 2015 (aangepast) De kwestie lijkt me te maken te hebben met vraag en aanbod. De techniek is er. De kosten zijn navenhand. als ik hier kan kijken wie er vaart op het IJ, weet ik dat die zelve ook een verbinding heeft ciao 19 december 2015 aangepast door Tonskidutch Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
Sprietje Geplaatst: 19 december 2015 Geplaatst: 19 december 2015 Beste TeddybearJe schrijft"kijk enkel tv als we vast aan wal liggen. Zo ook voor internet. Boot beweegt dus niet.".Ook niet als er golfslag is door voorbijvarende boten?Tooway internet via de satelliet vergt een zeer nauwkeurige uitrichting van de schotel om er voor te zorgen dat de uitgezonden signalen ook precies op de juiste satelliet wordt opgestraald.Er bestaan twee soorten automatische schotels.- Automatische schotels die bijv. op een camper gebruikt worden en die naar inschakeling van de schotelinstallatie eenmalig uitricht op de satelliet.- Automatische schotels die continu blijven uitrichten op de satelliet. Deze zijn een stuk duurder en wordt voornamelijk op schepen gebruikt maar het is bijv. ook mogelijk deze op touringcars te gebruiken zodat tijdens het rijden van de bus de schotel steeds op de satelliet gericht blijft.Het zal een beetje aan de grootte van je schip afhangen hoe stabiel het blijft liggen ook als je je bijvoorbeeld verplaatst op het schip.
Teddybear Geplaatst: 19 december 2015 Auteur Geplaatst: 19 december 2015 @-tonskidutch He die app kende ik nog niet, handig. Maar dat heeft niets met internet te maken, wel met AIS, en dat gaat via de boordmarifoon, alle beroepschepen zijn verplicht nu om AIS hebben. @'Sprietje, Waar wij meestal varen is n de kanalen in Frankrijk, en soms komt daar 1x perweek een spits voorbij, golfslag is onbestaand daar en ons schip weegt 60 ton. Ik gebruik al jaren nu tv sat met een semi auto schotel en dat gaat prima. Is erg stabiel dus. Nu willen wij ook een semi auto schotel die internet en tv aanbied, als we stilliggen, tv kijken als je vaart, sorry dan kan je beter aan wal blijven, mijn gedacht ;-)
Tonskidutch Geplaatst: 19 december 2015 Geplaatst: 19 december 2015 de beste stuurlui staan aan wal :D het is allemaal technisch uitvoerbaar, maar de vraag ernaar is extreem gering dus er zijn geen aanbieders met all-in-one voor scheepvaarders, ondanks dat men daar best een lans voor kan breken en de schippers een hart onder de riem steekt dus DVB-T2 zoeken in la beau France Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
Teddybear Geplaatst: 20 december 2015 Auteur Geplaatst: 20 december 2015 Heb hier http://www.kennislink.nl/publicaties/iedereen-internet-met-supersatellietwat uitleg gevonden over supper beams, hopelijk helpt dit?
Tonskidutch Geplaatst: 20 december 2015 Geplaatst: 20 december 2015 qua uitleg prima maar je eigen vraag blijft dus onbeantwoord betreffende het aanleveren van een Provider Naam die dat in Frankrijk mogelijk maakt. je kunt wellicht een woordje Frans dan zou ik ook tante Google vragen Internet Satellitela puissance du Haut-Débit partout en France Nordnet Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
FalconerThe Geplaatst: 23 december 2015 Geplaatst: 23 december 2015 Een internet provider als Sat2Way (daar typ in dit nu mee) kan je bereiken over geheel Frankrijk zonder enige wijzigingen. En het is redelijk betaalbaar als je in de gaten houd dat je alleen avond en nacht onbeperkt hebt (ik heb een van de allerlaatste geheel onbeperkte abonnementen). Het telkermale uitrichten is wel een probleem. Zker voor het zenden moet je behoorlijk precies zijn. De apparatuur helpt echter een hoop met hele fijne afstelmogelijkheden. Bij de schotels van sat2way kan je ook extra houders krijgen waarmee je astra etc kan ontvangen, aangezien de schotels van zeer hoge kwaliteit zijn werkt dat prima. Ik heb 20 Mb down en 3 up. Als het niet te druk is haal je dat ook wel. ADSL hier heeft 2 Mb down en een paar Kb up (als het werkt.)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen