Ga naar inhoud

Over internet, tv, singel en multi beams op een boot

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Een paar kilometer verderop heb ik dezelfde ervaring.

ADSL 820 kb down, 70kb up!

Ik hoop dat G4 uitgerold wordt, ik zie vanuit mijn huiskamer op 1.800 meter afstand een mast staan voor de 89.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hier (KLIK) is ook altijd nog even te kijken maar het prijskaartje is er ook wel naar.

Geplaatst:
Ik heb 20 Mb down en 3 up. Als het niet te druk is haal je dat ook wel. ADSL hier heeft 2 Mb down en een paar Kb up (als het werkt.)

Alleen de latency van 2way: ruim 800 ms is het allergrootste nadeel. Helemaal als je 30 ms of sneller gewend bent.

Werkelijk alles wat je aanklikt duur bijna een volle tel voor er een reactie komt. Maar voor streaming content is het ideaal, voor het zoeken van informatie op internet: ergernis en irritatie!

• Moderator
Geplaatst:

Is er op dit moment nog een Satelliet internet abonnement af te sluiten zonder data limiet, dat niet geknepen wordt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Ik lees verschillende berichten over hun fair use policy in verbinding met een unlimited abo.

Maar de meeste daarvan zijn gedateerd.

Sommige dealers adverteren met unlimited, maar dat is in tegenspraak met andere aanbiedingen.

30Gb. is niets tegenwoordig.

Aan de andere kant, de komende jaren met 1M/ 75 kb adsl is ook geen leven

Geplaatst:

Absoluut, we hebben 4 klanten met 2way die in buitengebied zitten. De VPN connectie naar onze backend gaat via de trage ADSL en dns resolved ook via de ADSL. Je maakt voor bepaalde ip adressen (vpn, dns) gewoon een static route aan die neemt dan de snellere route via de ADSL. Het "lichte" verkeer leidt je via de adsl naar buiten, het "zware" verkeer gaat via de 2way.

Geplaatst:

Mmmmm... t'is een tijdje terug dat ik netwerkbeheerder was maar voor zover ik weet gaat static routing altijd in de router. Ik gebruik twee netwerkkaarten en dan denk ik niet dat het kan. Windows heeft die functionaliteit volgens mij niet.

Geplaatst: (aangepast)

Ook dat kan: ( https://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc757323%28v=ws.10%29.aspx )

bv: alle dns servers van xs4all omleiden via adsl (gateway van de adsl nic is 192.168.0.1)

route add 194.109.6.66 mask 255.255.255.255 192.168.0.1 metric 2
route add 194.109.9.99 mask 255.255.255.255 192.168.0.1 metric 2
route add 194.109.104.104 mask 255.255.255.255 192.168.0.1 metric 2

Het ligt wat gecompliceerder aangezien je 2way provider ook wat dns servers meestuurt in de dhcp van zijn interface.

Die moet je manual instellen op de dns servers van je adsl provider.

Dat scheelt in elk geval al weer minimaal 800 ms per pagina en heel wat meer in geval van pagina's met advertisement en andere deeplinks waar je niet op zit te wachten maar wel geresolved moeten worden.

aangepast door theparasol
  • Moderator
Geplaatst:

Ik heb hem van de week in Frankrijk nog we gezien, maar volgens mij via een koperdraad.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen