Ga naar inhoud


Wagenvet op vacht van poes. Hoe schoon te krijgen?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

....het is een huisdier houd hem dan ook in huis....

 

....Katten moet je binnenhouden....

HUISmannen en HUISvrouwen, ook binnenhouden? :sick:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het liefst wel! En ik woon niet in Dubai :)

Ik doelde op de "Sahara"kat van Drs IJzerbout

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou Drs IJzerbout wellicht bedoelen "in de olie" en

heeft hij moeite met het ontnuchteren van zijn kat?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar de dierenarts met het beestje en laten knippen. Een kaal poesje is best wel grappig en de vacht groeit snel genoeg weer aan.

Het kost een paar centjes maar je martelt het beestje niet met allerlei kwalijke middeltjes die de poes onaangenaam vind.

De Felis catus zit ook snel vol met klitten en moet ook wel eens geknipt worden en vind het nog fijn ook. Borstelen vind ie wat minder, vandaar het knippen.

Niet in de winter knippen maar dat zal in het olielandje van Ijzerbout geen probleem zijn.

 

Als dierenliefhebber neem je de kosten voor je beestje op je en ga je niet lopen kloten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijwel alle dieren hebben een zelf reinigende vacht.

Wij hebben hier zelf konijnen en die zien er regelmatig niet uit, zo smerig ze zijn (we hebben hier nogal vet zwart zand)

Maar zet ze 2 uurtjes in een droog hok en ze zijn weer zo goed als schoon en ligt het zand op de bodem.

Met olie zal het wel iets anders zijn maar een kap op zodat ze zichzelf niet schoon kunnen likken en dan gewoon een dag of wat afwachten.

Vrijwel zeker is het meeste vuil na een paar dagen vanzelf weg.

Verder hebben dieren (en vooral die wat regelmatig buiten lopen) een erg dikke vacht, veeg je de buitenkant schoon dan zal je vrijwel zeker niet bij de huid komen.

Hier lopen ze regelmatig ook met de regen buiten omdat ze dan nog geen zin hebben om naar binnen te gaan en zien er dan zo uit

rambo%20nat%20internet%20formaat.jpg

 

Je zou verwachten dat ze dan drijfnat zijn maar alleen de toplaag is nat en daaronder zijn ze geheel droog.

 

Ga je echter zelf wassen dan worden ze echt door en door nat

rasta%20bart.jpg

 

Bart had hier ook met de kop in een of andere viezigheid gezeten.

 

Maar droog je ze af en hou je ze een uurtje of wat binnen dan zijn ze ook snel weer droog.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet in bad doen, geen middelen gebruiken die meer kwaad dan goed doen.

En als je het zelf niet meer weet ga je naar een dierenarts.

 

Overigens worden er tegen kerst wel eens katten voor konijnen aangezien.

Konijnen worden daarentegen niet aangezien voor katten. Toch wel vreemd eigenlijk. :)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poezen zijn heel nuttig, en we houden ze destijds op het landbouw bedrijf niet binnen. We gebruiken natuurlijke vijanden, om muizen en ratten op een afstand te houden. Veel beter dan al dat vergif, die je koopt, en nog moet op passen ook.

Dat ze je voordeur versieren met hun aanwinst, zou naar verluid zijn, dat ze hun baas iets willen overbrengen.

Dat je tuin er soms anders uitzag na het bezoek van poezen, moesten we er dan wel bijnemen.

Maar ik zou in onze contreien het diertje niet kaal scheren, zou mogelijks koud hebben.

Hoe het klimaat is bij drs ijzerbout nu deze tijd van het jaar weet ik niet.

Maar we zullen wel lezen hoe hij zijn poes proper heeft gekregen en hopelijk niet met teveel klauwen, en met eindresultaat een gezonde poes.

En ik denk dat je een poes niet kan vergelijken met een (dwerg)konijn?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook naar Pieterburen gaan want daar zijn een bepaald soort honden die ook vaak van olie ontdaan worden.

Misschien kunnen ze je daar verder helpen met je poes

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...