Ga naar inhoud


Wel en niet NPO1-3, Net 5 Veronica etc.?


Baza

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb de beschikking over 14 decoders (homecast 2100) die middels een Spaum multyswitch op de satellietantenne aangesloten zit (single LNB op astra 3 gericht). Voor elke decoder een (geactiveerde) smartcard van canaldigitaal. De oranje kaart welke volgens CD beschikt over de juiste mediaguard versie. Op alle decoders ontvang ik zonder problemen en spatzuiver de HD zenders RTL4, 5, 7 etc, tevens ook Film1 zenders en Fox sport edl. 

 

Echter, slechts 1 decoder decodeerd ook de zenders NPO 1, 3, Net 5, Veronica etc. De andere decoders geven voor laatst genoemde zenders de melding "service niet beschikbaar" terwijl de signaalsterkte en kwaliteit goed is voor genoemde zenders. Wissel ik de smartcard uit naar een andere decoder krijg ik dezelfde melding op de andere decoder en op die enige decoder waar NPO1 etc werkte blijft ook de doorgifte van deze zenders bestaan met een andere smartcard. Het lijkt er dus op dat het met de decoder te maken heeft. 

 

Ik heb mbv usb de sw uit de goede decoder getrokken en de andere zo nodig ge-update. Maar geen succes.

 

Heeft iemand hier misschien een idee wat er aan de hand is en zo mogelijk ook een advies wat ik zou kunnen doen om het op te lossen?

 

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je al eens een niet-werkende decoder met kaart verplaatst naar de enige wel werkende aansluiting ? Met andere woorden: zou het aan de multiswitch (instellingen) kunnen liggen ?

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vermoeden had ik ook de ,dat de multyswitch niet goed werkt

de  multyswitch even van de stroom koppelen

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor de eerste reacties!

 

Ik heb inderdaad verschillende uitgangen van de multyswitch gebrobeerd en de enige wel werkende decoder behoud op alle uitgangen beeld op NPO 1- 3 etc.

 

Tevens heb ik met usb de zenderlijst van de werkende decoder overgezet op de niet werkenden waardoor ik daar wel bijv Veronica kan selecteren. Dan zie je ook vol signaalsterkte en volle balk signaal kwaliteit aanwezig. Met de optie fastscan geen resultaat (nothing to update). Nu moet ik bij de optie fastscan altijd zelf de ASTRA 3 selecteren omdat de kastjes zelf automatisch astra 1 kiezen. Mogelijk moet ik bij astra 3 een andere frequentie gebruiken?

 

Opmerkelijk is wel dat de frequentie 12188-H-DVB-S2-8PSK-SR 27500-FEC 2/3 (volgens Lynsat) geen signaal-kwaliteit weergeeft en wel signaalsterkte tijdens een manual scan. Dit zou de frequentie moeten zijn waar kanalen als NPO1-3 etc op te vinden zijn?

 

Iemand nog suggesties?

bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Homecast 2100 voert automatisch een fastscan uit tijdens het aan- en het uitzetten van de ontvanger.
Zover ik weet kan deze ontvanger de zenderlijst niet via de Astra 23,5 binnenhalen, wel via de Astra 19,2. Dat gebeurt via transponder 12515H.

Ontvangers die de fastscan wel via de Astra 23,5 binnen halen, doen dit via transponder 12070H, DVB-S, 27.500, fec 3/4

Ik heb de indruk dat hij de fastscan niet binnen haalt omdat de verkeerde satelliet is ingesteld.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zie je goed Sprietje, er wordt door TS alleen gebruik gemaakt van de Astra 23.5

En aangezien de laatste software versie van begin 2013 is waarbij de snelscan functie voor het eerst

is geïmplanteerd in de software is het zeer waarschijnlijk dat de zenderlijst niet via de Astra 23.5 op te halen is.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Baza

Voor de zekerheid zou ik nog even bij de importeur vragen of de fastscanlijst via de Astra 23,5 binnen te halen is.
Voorlopig kun je alle Homecast ontvangers even op een schotel aansluiten die wel de Astra 19,2 ontvangt om de fastscanlijst binnen te halen. Dan kun je weer eventjes vooruit.
En om nu 14 satellietontvangers te gaan vernieuwen is ook geen goedkope oplossing. Misschien dan toch maar een multiswitch nemen die wel twee satellieten kan doorgeven.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

 

Ik vrees dat ik op termijn de huidige homecast decoders moet vervangen. Voor nu zal ik schotel uitrichten op astra 1 zodat de fastscan zal lukken. Het is inderdaad niet mogelijk om voor de fastscan via het menu astra 3 te selecteren (jammer). Via de klantenservice van homecast zal ik vragen of er nog een firmware upgrade komt waarin de fastscan functie uitgebreid wordt met satellietkeuze. 

 

Heb sinds gisteren tevens een Tiviar mini decoder geinstalleerd en binnen enkele ogenblikken alle zenders moeiteloos binnen. 

 

Mocht ik een interessante terugkoppeling krijgen van homecast zal ik deze zeker naar hier doorzetten.

 

Bedankt voor het meedenken.

 

Vriendelijke groet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of Baza plaatst er een Astra 19.2 schoteltje bij.

Bij wegvallen van een zender is het dan een kwestie van de decoder loskoppelen en updaten via de Astra 19.2

Als het alleen om de Publieke en commerciële zenders gaat zal de stoelendans niet zo vaak meer voorkomen.

Je loopt alleen nog risico als CanalDigitaal een transponder vind die een dubbeltje goedkoper is, dan komt er weer een stoelendans en moeten de schotels weer beter afgesteld worden door een mindere kwaliteit van het satelliet signaal.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...