Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hi,

ik denk, dat ik voor deze uitleg een nieuw topic moet starten.

In een ander bericht, schreef ik dat ik een atlas esr meter heb gekocht.

Nu dacht ik, mooi even de bewuste slechte elco's erbij nemen van het gekend c807 probleem van de vu die ik hier nog liggen heb  :) .

volgens deze tabel zie figuur:

post-40019-0-19171800-1450557392.jpg

Zie ik bij een elco van 220 µf staan 0,62 ohm bij 25V.

ik meet de 2, en ik krijg bij de waarde 210µf en 0,10 ohm. de andere meet dezelfde µf, maar geeft 0,12 ohm aan.

Nu vroeg ik me af, en vind niet zoveel op het net, of die elco's nu naar de kliko kunnen, of als deze nog goed zijn.

Wat ik wel gelezen heb, is dat bij bepaalde soorten elco's, niet altijd kan worden voortgaan op de tabel gegevens die je ziet, dat de ESR waarde anders kan zijn.

Ik wil niet te snel van stapel lopen en mij wel verdiepen in deze materie, en heb al enkele filmpjes bekeken ook. Mocht iemand niet commerciële links hebben over esr, elco's en bijhorend, dan lees ik ze graag.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Jammer dat je die ESR tester al gekocht hebt , ik heb een dergelijk apparaat jaren geleden ook gekocht .

Vond de manier van uitlezen erg vaag en het ding eigenlijk nooit gebruikt .

Sinds enige tijd heb ik een ID-10 componententester welke na aansluiten van een elco en een druk op de knop , direct de waarde en inwendige weerstand aangeeft .

Kant en klaar kost hij € 67.50 maar het is ook als bouwpakket te krijgen voor net geen € 40.- (wat ik gedaan heb)

post-30993-0-84036400-1450614571.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Columbo waar heb je die vandaan (pm) want krijg alleen maar luidsprekers als ik er op zoek

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

• Moderator
Geplaatst:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Heb je de elco's preventief of correctief vervangen; maw waren er als klachten ?

want zo te zien aan de waardes zijn je elco's nog prima

aangepast door iemand

gr. Erik

Hoe interpreteer jij de tabel .... :confused:

Tabel geeft maximale esr waarde aan.
Minder is altyd beter ;)

Misschien een beetje verwarrend omdat voor de capaciteit dat niet zo is.

Wikipedia

en de techniek met formules staat hier mooi uitgelegd

PDF

aangepast door iemand

gr. Erik

Geplaatst:

Was het een beetje vergeten, stof om bij te leren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...